Filo Opublikowano 16 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2020 Kolega Robert Błaszczak zaprojektował i sprzedaje moduł jak w tytule. Prosty montaż, praktycznie bez fizycznej ingerencji, do instalacji elektrycznej samochodu. Działa jak w opisie na stronie. https://www.blaszczak.pl/modul-adss-zestaw-do-nissan-qashqai-j11/. Największą trudność stanowiło odpięcie fragmentu plastikowego poszycia pod kolumną kierownicy dla odsłonięcia wiązki przewodów prowadzących do przycisku Start/Stop. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tz1609 Opublikowano 16 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2020 (edytowane) Jak ktoś ma około 20 minut czasu może to zrobić sam , ja mam już ponad trzy lata https://allegro.pl/oferta/modul-czasowy-opozniacz-przekaznik-ne555-12v-10a-9275104855?reco_id=c0af20ac-dfc7-11ea-85c7-ecf4bbd02580&sid=0e7a5475e04eefd78184d559df6fb9f87c889ad5ac94196dac75ac99722370c3&bi_s=archiwum_allegro&bi_c=Product&bi_m=reco& Do przekaźnika dołożyć tylko kabelki, bezpiecznik z baypasem i podpiąć Edytowane 16 Sierpnia 2020 przez tz1609 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert_B Opublikowano 16 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2020 (edytowane) Jest bardzo wielka różnica pomiędzy moim modułem, a proponowanym modułem czasowym na NE555. Mój moduł robi inwersję działania systemu S&S i w każdej chwili działanie tego systemu można załączyć fabrycznym przyciskiem ręcznie. Moduł czasowy proponowany przez @tz1609 blokuje działanie tego przycisku. Edytowane 16 Sierpnia 2020 przez Robert_B Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stasziek Opublikowano 16 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2020 @Robert_B z tego co widze to testowane bylo w J11 po facelift'cie. Masz juz jakis kupujacych z pierwsza wersja J11 (2014-2016)? Pytam bo mam z 16' roku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tz1609 Opublikowano 16 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2020 1 godzinę temu, Robert_B napisał: Jest bardzo wielka różnica pomiędzy moim modułem, a proponowanym modułem czasowym na NE555. Mój moduł robi inwersję działania systemu S&S i w każdej chwili działanie tego systemu można załączyć fabrycznym przyciskiem ręcznie. Moduł czasowy proponowany przez @tz1609 blokuje działanie tego przycisku. Ale nie po to blokuję SS, żeby go załączać 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert_B Opublikowano 16 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2020 (edytowane) 51 minut temu, stasziek napisał: @Robert_B z tego co widze to testowane bylo w J11 po facelift'cie. Masz juz jakis kupujacych z pierwsza wersja J11 (2014-2016)? Pytam bo mam z 16' roku Nie umiem Ci odpowiedzieć na to pytanie. Nie mam zwrotnych informacji od kupujących, do jakiego konkretnie modelu auta montują moduł. Na 99,9% będzie wszystko działało prawidłowo. Można to w łatwy sposób samodzielnie sprawdzić, wystarczy wbić się igłą w przewód sterujący, włączyć zapłon (nawet bez uruchamiania silnika), odczekać kilka sekund i zewrzeć na moment kawałkiem przewodu igłę z masą. Jeśli wyłączy się S&S, to moduł będzie działał prawidłowo. Edit: Kolega @tz1609 potwierdził poniżej, że moduł będzie działać u Ciebie. Edytowane 16 Sierpnia 2020 przez Robert_B Dodano uzupełnienie odpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tz1609 Opublikowano 16 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2020 (edytowane) 49 minut temu, stasziek napisał: @Robert_B z tego co widze to testowane bylo w J11 po facelift'cie. Masz juz jakis kupujacych z pierwsza wersja J11 (2014-2016)? Pytam bo mam z 16' roku Ja mam 2015 i działa, tzn to co udostępniłem Edytowane 16 Sierpnia 2020 przez tz1609 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert_B Opublikowano 16 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2020 (edytowane) 23 minuty temu, tz1609 napisał: Ale nie po to blokuję SS, żeby go załączać Efekt jak najbardziej masz osiągnięty . Pytanie tylko, jak reaguje na taką blokadę systemu S&S komputer pojazdu. To jest identyczna sytuacja, jakbyś cały czas trzymał palcem w czasie jazdy wciśnięty przycisk S&S. Nie wiem, czy np. komputer nie zapisuje takiej sytuacji jako nieistotny błąd. Oczywiście to moje gdybanie, bo nie mam możliwości sprawdzenia. I jeszcze tytułem wyjaśnienia. Moduł powstał po lekturze tematu o systemie S&S, w w szczególności po przeczytaniu tego postu: Ponieważ hobbystycznie bawię się trochę elektroniką, zaprojektowałem i oprogramowałem swoje rozwiązanie. Edytowane 16 Sierpnia 2020 przez Robert_B Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 16 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2020 36 minut temu, tz1609 napisał: Ale nie po to blokuję SS, żeby go załączać Tz,fakt...ale dalej masz wybór, nie ślepą blokadę.Ja też takie miałem w poprzedniej Kaśce..zresztą sam to robiłem.Ale to co oferuje Robert to jest wyższa półka i układ,który powinien tak działać.Zastępuje reakcję kierowcy na niechciany system,ale daje też wybór.Więc zakończcie tą burzę bo nie ma sensu wyciągać,że moja racja jest najracniejsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tz1609 Opublikowano 16 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2020 23 minuty temu, JACKO29 napisał: Tz,fakt...ale dalej masz wybór, nie ślepą blokadę.Ja też takie miałem w poprzedniej Kaśce..zresztą sam to robiłem.Ale to co oferuje Robert to jest wyższa półka i układ,który powinien tak działać.Zastępuje reakcję kierowcy na niechciany system,ale daje też wybór.Więc zakończcie tą burzę bo nie ma sensu wyciągać,że moja racja jest najracniejsza. Jacek, masz rację Roberta układ jest lepszy bo widzę w nim programowalnego eproma za około 2 PLN, czyli tańszy od tego przekaźnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
croco Opublikowano 15 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2020 Polecam rozwiązanie od Robert_B — jest dobrze wykonane, bardzo łatwe w montażu (z precyzyjną instrukcją) i w dobrej cenie. Zamontowałem w X-Trailu i jestem zadowolony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buba1982 Opublikowano 9 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2020 Ja również polecam moduł Roberta_B. Nissan Qashqai j11 FL 2017 działa jak powinno. Montaż to 15 minut Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariogi Opublikowano 28 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2020 (edytowane) A ja proponuję otworzyć maskę. Odkręcić widoczny na zdjęciu czujnik. Przekręcić w bok o 45 stopni, przykręcić ponownie i system start/stop wyłączony do momentu powrotu czujnika na swoje miejsce. Edytowane 28 Grudnia 2020 przez Mariogi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert_B Opublikowano 28 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2020 (edytowane) Zgadza się. Tyle że: sprawdź po przekręceniu czujnika jakie masz napięcie ładowania akumulatora i czy mieści się w dopuszczalnych wartościach? jak Ci się jednak zachce włączyć system START|STOP np. podczas stania w dużym korku na autostradzie, to co? Ale oczywiście jest to bezpłatny*) sposób na wyłączenie systemu START|STOP. *) nie do końca bezpłatny, bo akumulator jest ładowany zbyt wysokim napięciem i może zajść konieczność jego szybszej wymiany. Edytowane 28 Grudnia 2020 przez Robert_B Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariogi Opublikowano 28 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2020 Kolego szczerze przyznaję że tego nie sprawdzałem. Wiesz może dlaczego po przekręceniu czujnika klapy akumulator ładowany jest zbyt wysokim napięciem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert_B Opublikowano 28 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2020 (edytowane) Nie wiem, ale tak reaguje na obrócenie czujnika komputer samochodu i układ ładowania podaje zbyt wysokie napięcie. Nie mam OBD2 więc nie sprawdzałem, czy komputer zgłasza też błąd czujnika klapy silnika (w historii błędów). Edytowane 28 Grudnia 2020 przez Robert_B Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 28 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2020 Ale 4 godziny temu, Robert_B napisał: Nie wiem, ale tak reaguje na obrócenie czujnika komputer samochodu i układ ładowania podaje zbyt wysokie napięcie. Nie mam OBD2 więc nie sprawdzałem, czy komputer zgłasza też błąd czujnika klapy silnika (w historii błędów). A dlaczego błędów? Przecież w instrukcji obsługi jest wyraźnie napisane, że system STOP-START nie działa gdy m.in. jest otwarta pokrywa silnika. A obrócenie tego czujnika dokładnie to symuluje. Więc jest to normalne wyłączenie systemu STOP-START. A mam pytanie: co to znaczy za wysokie napięcie? Bo wg lektur na temat systemów STOP-START z systemem rekuperacji i stosowanych akumulatorów napięcie prawidłowe jest w okolicach 15V, a nie "starych" 14,4V. To ile wtedy wynosi? 16V? czy jeszcze więcej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert_B Opublikowano 28 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2020 (edytowane) Odnośnie błędów to gdybam. Nie wiem czy dla komputera pojazdu jest bez znaczenia, że w czasie jazdy mamy "otwartą maskę". Ale tak jak pisałem wcześniej - nie sprawdzałem tego. W kwestii ładowania, to był temat wiele razy poruszany na Forum. U mnie było przy obrotach ok. 3 tys. (na postoju więcej się nie da) 17,2V. Edytowane 28 Grudnia 2020 przez Robert_B Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guzior Opublikowano 28 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2020 Odnośnie błędów to gdybam. Nie wiem czy dla komputera pojazdu jest bez znaczenia, że w czasie jazdy mamy "otwartą maskę". Ale tak jak pisałem wcześniej - nie sprawdzałem tego. W kwestii ładowania, to był temat wiele razy poruszany na Forum. U mnie było przy obrotach ok. 3 tys. (na postoju więcej się nie da) 17,2V.U mnie nie ma więcej jak 14,7, a jeżdżę tak już ponad dwa lata bo czujnik obróciłem zaraz po wyjeździe z salonu.Wysłane z mojego POCOPHONE F1 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Intruz Opublikowano 29 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2020 Potwierdzam, u mnie nawet mniej bo max jakie podaje to 14.4 V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 29 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2020 2 godziny temu, Intruz napisał: Potwierdzam, u mnie nawet mniej bo max jakie podaje to 14.4 V Ale chyba w gniazdu zapalniczki a nie na akumulatorze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Intruz Opublikowano 29 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2020 49 minut temu, Karminadel napisał: Ale chyba w gniazdu zapalniczki a nie na akumulatorze? Tak w gniazdku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 30 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2020 Na aku jest wtedy 15.8-16.2 ale według serwisu jak pytałem nawet możliwe jest długotrwałe 18V i nie szkodzi to akumulatorowi 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 30 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2020 21 godzin temu, Intruz napisał: Tak w gniazdku To nie jest napięcie ładowania akumulatora. Chcesz podejrzeć - prościej wejść w menu serwisowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buba1982 Opublikowano 31 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2020 W dniu 28.12.2020 o 12:44, Mariogi napisał: A ja proponuję otworzyć maskę. Odkręcić widoczny na zdjęciu czujnik. Przekręcić w bok o 45 stopni, przykręcić ponownie i system start/stop wyłączony do momentu powrotu czujnika na swoje miejsce. Kolega z forum zrobił układ (prawie P&P), za kilkadziesiąt złotych, którego założenie zajmuje mniej niż 15 minut. Moduł odwraca sygnał logiczny i nie trzeba nic więcej kombinować. Chcesz włączyć z powrotem SS, to naciskasz knefel i działa, nie chcesz żeby SS był aktywny, nie robisz nic i jest wyłączony. Oczywiście, że macie racje, każdy może robić po swojemu.. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.