mkosteq Opublikowano 18 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2020 Pomóżcie bo nie mamy z mechanikiem pomysłu. Może ktoś miał coś podobnego i naprowadzi na rozwiązanie. Od jakiegoś czasu czuć na kierownicy wibracje/drżenie. Czuć to zarówno na postoju jak i podczas jazdy. Na postoju czuć po prostu prace silnika, załączanie się klimy. Te wibracje są wieksze przy kierownicy na wprost, przy lekkim obrocie nie są aż tak wyczuwalne. Podczas jazdy czuć tak jakby każdą nierówność. Nawet jadac po idealnie plaskiej drodze. Tak jakby w samej kierownicy coś przeskakiwało. Przy większych prędkościach puszczając kierownice wibruje na boki w bardzo szybkim rytmie, ale auto jedzie na wprost. Ale to tez nie zawsze - zależy od drogi. Luz na wielowpuscie zlikwidowany opaską od 5 lat, nie ma przeskoków przy skręcaniu. Sprzegło komplet zrobiony ok. 50 tys. km temu. Zawieszenie zrobione kilkanascie km temu. Ale gdyby coś w zawieszeniu to skad wibracje na postoju? Było podejrzenie poduszek silnika - ta górna po stronie kierowcy - po wymianie bez efektu. Teraz nie bylo czasu na dalszą diagnozę, ale mechanik podejrzewa coś od silnika - nierówna prace? Przez to te wibracje. W sumie silnikiem trochę trzesie jakby chodził jak diesel, ale obroty na jalowym trzyma, tez normalnie przyspiesza, nie przerywa. ALe to tez chyba bardziej na postoju na biegu jalowym powinny wystapic te objawy, a przy jezdzie chyba juz nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 18 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2020 Pozostałe poduszki pod silnikiem i skrzynią biegów. Widzę że mechanik zaczyna od najmniej istotnych i najłatwiejszych w wymianie (poduszka górna silnika). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkosteq Opublikowano 18 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2020 Da się stwierdzić które czy tylko wymiana wszystkich? Z tego co znalazłem to pod silnikiem jest ta https://www.czesciauto24.pl/oen/112387053r i jeszcze jedna górna od strony pasażera https://www.czesciauto24.pl/oen/11210ax60a?gadw=1&gclid=EAIaIQobChMIibfrobOk6wIVCdiyCh0lhQElEAAYASAAEgKNjvD_BwE&gclsrc=aw.ds Czy jakies jeszcze występują, bo sklepy z czesciami tylko te pokazuja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 18 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2020 Ta górna od pasażera jest najważniejsza bo całość łączy długa śruba. Jak otworzysz maskę to czuć wibracje po przyłożeniu ręki ?? Bo ta śruba może pęknąć (mi pękła ale tak że nie opadł silnik) i wtedy są wyczuwalne drgania bo całość idzie na dół. Zobacz też poduszki pod skrzynią biegów, bo z silnikiem to całość. Co do sprawdzenia na "oko" to trudna sprawa. Raczej wymienia się całość żeby dwa razy nie grzebać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 18 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2020 Moim zdaniem to nie od silnika, choć warto jeszcze sprawdzić cewki. Przyjrzał bym się maglownicy. Można spróbować delikatnie skasować luz śrubą regulacyjną o ile w Note jest. jeżeli będzie poprawa, masz trop. Przy skręconych kołach, zmienia się geometria układu. Powstają siły, które napinają układ kierowniczy co z kolei kasuje luzy. I to jest moim zdaniem trop podstawowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 18 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2020 Mi jak pękła ta śruba od zawieszenia silnika (strona pasażera) silnik opadł może z 0,5cm do nie całego 1 cm i było wyraźnie czuć wibracje właśnie podczas skrętu. Silnik z półosiami się obniżył minimalnie a maglownica i kierownica została w miejscu co powodowało drgania podczas skrętu gdzy całość się "naciągała" a silnik z półosiami wisiał. Po wymianie tej poduszki i wkręceniu nowej śruby całość poszła lekko do góry i jest OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkosteq Opublikowano 18 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2020 No wlasnie u mnie bardziej to jest przy jeździe na wprost. Odczucia są takie jakby kierownica była niedokręcona, jakby coś "latało" i to czucie przenosiło się na koło kierownicy. Może faktycznie coś z maglownica, bo zapomniałem, ale czasem przy manewrowaniu na parkingu słychać takie szumienie/skrzypienie jak się kręci kierownicą i to nie są łożyska mcpersonów na 100%. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.