Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

wymiana silnika z z50 na z52


gizmos69
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czy da rade założyć silnik vq35 z murano z52 do murano z50 ? Kupiłem przez przypadek silnik z 2017 do nissana z 2005. Blok pasuje, tylko co ze sterowaniem rozrządu? Przekładać głowice i łańcuch z obudową?

Edytowane przez gizmos69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sterowanie i komp jest całkiem inny a nie wiem jak skrzynia to zniesie bo tamte chyba miały coś blisko 265 lub 280 coś. A w tych murano z50 to chyba właśnie najczęściej siadała głowica gniazda zaworowe przez instalacje gazową. trzeba dobrego magika żeby to przestroił i dobrze chodziło. Ale nie ma rzeczy nie możliwych. A nie opłacała się bardziej napraw silnika bo te silniki co mówisz to są dość drogie a naprawa z50 to chyba powinna się w 8000 zamknąć. No chyba że wal pękł. tu gość miał https://archiwum.allegro.pl/oferta/nissan-murano-silnik-3-5-v6-z50-03-08r-motor-engin-i7455037182.html doszła by tylko wymiana i oleje. A tak to trzeba zdrowo kombinować może się nie opłacać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W starym panewkę obróciło i wał do wymiany. Zamówiłem drugi silnik do z50 za 5000 tysięcy z przebiegiem 140000 km a przysłali silnik z  z52 z 2017r. Nie pasuje mi sterowanie rozrządu i musiał bym przekładać głowice oraz miskę olejową. Blok wygląda tak samo . Problem polega na tym że jak rozbiorę silnik i okaże się że jednak coś nie pasuje to nie będę mógł oddać tego silnika. I dalej zostanę bez silnika i 5000 PLN w plecy. I teraz pytanie jaki jest sygnał wałków ssących w z52 czyli ile zębów ? Może ktoś ma screena z oscyloskopu bo bez odpalenia nie sprawdzę i w jakim stopniu zmienia się kąt wałków ssących przez wariatory na wałkach. Da rade to zaadoptować  to Consultem czy trzeba grzebać w sterowniku? 

 

Edytowane przez gizmos69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

2017 to silnik 2 fazy , poprawiona/mocniejsza jednostka .... da się  zrobić swapa, ale musiałby Ci to zrobić ktoś kto ogarnia  elektronicznie/sygnałowo ten silnik, jedyna osoba która przychodzi mi na myśl to coobcio. Całość pewnie opiera się na przelutowaniu 2-3 kabli, może zmiana czujnika, ew. zmiany odczytu w sterowniku, podejrzewam ,ze od razu remap,  żeby odbudować całą moc, w zasadzie poszła by w górę...  Jeśli kupiłeś tylko za 5k zł nowszy silnik jak bym próbował go zainstalować, bo to duzo lepsza jednostka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W VQ35 od 2003 do 2006 wprowadzili ponad 300 poprawek w silniku i osprzęcie więc jest sporo modyfikacji. Ja na Twoim miejscu poszukałbym również całego ECU i również go zamienił pewnie byś miał mniej pracy z adaptacją.  Znam osobiście przypadek z przekładką vq35de z murano do questa gdzie praktycznie 90% było plug&play ale trzeba było frezować dziesiąte milimetra tuleje bo skrzynia nie pasowała. 

Edytowane przez jungu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

robiłem z 10 lat temu swap  z pierwszego roku produkcji Altima V6, nie pamietam, czy to  2003 lub 2004 na nowszy silnik chyba 2007/08 i nie ma problemu, ten silnik działał bez rzeźby

źle mu doradzasz ,, żadnego komputera nie przenosić z nowszej wersji, bo będa problemy z CVT, imobiliaizerem, całą elektroniką, wszystkimi systemami ..............  komputer silnika jest sparowany ze sterownikiem skrzyni, kto to zaprogramuje ? jak to jest niekompatybilne ........ 

 

on kupił silnik 2 fazy, produkowany po 2009, to duzo lepszy silnik, lepsze głowice, zwłaszcza system zaworów , poprawiony problem zuzycia oleju 

 

jest gotowy zestaw do tego swapu, instrukcja.....   cena jest dobra 

http://www.nisformance.com/2nd-Gen-VQ35DE-swap-kit-p/hrkitv2.htm

d6f788dc313b4746med.jpg

 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

witam czy jest mozliwosc zalozyc to do infa fx35? mam silnik de a chcialbym zalozyc revupa 

Edytowane przez trol600gsxf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już kiedyś to opisywałem , nawet foto wrzucałem

są 2 rodzaje VQ35 , FWD i RWD i nie można tego założyć wymiennie...

RWD to 350Z, FX35, G35, itd... 

FWD to Murano, Pathfinder R52, Maxima, Altima, itd...

 revup nie występował nigdy w Murano, poza tym to FWD

do FX35 możesz zainstalować revupa ale RWD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak wiem .tylko jak z zmiennymi fazami zw revup sa na sacym i wydechu ,czy można zamotoważ to co podpowiedziales koledze wyżej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak już wiesz są zmienne fazy na wydechu, a więc inny sterownik, pewnie trochę zmian w wiązce , a to są koszty ....

jeśli masz sprawny DE to bez sensu takie swapy, gdyż jest parę sposobów, żeby poprawić niedogodności DE (np. zwiększenie miski olejowej, branie oleju)+ pyknąć moc nawet na 3kę z przodu.....

Gdybym jak robił swap to bym szukał komplet z anglika i to od razu na HRa 

warto o konsultacje zadzwonić, napisać do coobcia, bo on te silniki robi non stop i wszystko wie, polecam stronkę na YT nazwa jagodowy.tv w którymś z filmików wydaje mi się że ten temat był poruszany ..... co prawda to o 350Z, ale Ciebie też dotyczy ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...