katazipen Opublikowano 30 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2020 Witam , szukam dalej przyczyny nierównomiernego przyspieszania po wciśnięciu pedału gazu do końca . Zaczynam od sprawdzenie szczelności intrcoolera , zastanawia mnie czy nie jest to spowodowane nieszczelnościami właśnie w/w elemencie , jedna z rur ta metalowa na samej górze idąca do turbiny jest luźna, wydaje mi się że powinno być tutaj wszystko szczelne. Czy macie jakąś serwisówkę , niby ta rura jest zapięta na takie zatrzaski ale luźna .ak jest u was , dotyczy Auta Xtrail T31 2.0 DCI 173 KM .? W jaki domowy sposób sprawdzić szczelność całego intercoolera , pod jakim ciśnieniem ? Może kompresorem ? Co zauważyłem to podczas energicznego dodania gazu i puszczenia słychać takie uuuuu jakby w rurze .... ( Trudne do wytłumaczenia ) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekradek7155 Opublikowano 30 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2020 Ostatnio jak czyściłem EGR w moim aucie też była luźna, ale przez nie poprawny montaż kogoś kto tam wcześniej zaglądał. Zapiąłem porządnie i na ten moment 1.5 k i dalej siedzi sztywno zobaczymy jak będzie dalej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
katazipen Opublikowano 1 Września 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2020 @radekradek7175 . Dzięki za odzew też kolego przymierzam się do wyczyszczenia EGR Powiedz mi czy miałeś jakieś objawy że go czyściłeś czy były jakieś niedomagania i ostatnie najważniejsze pytanie czy ciężko go wyczyścić i czy trzeba go jakoś adoptować po wyczyszczeniu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekradek7155 Opublikowano 1 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2020 17 godzin temu, katazipen napisał: @radekradek7175 . Dzięki za odzew też kolego przymierzam się do wyczyszczenia EGR Powiedz mi czy miałeś jakieś objawy że go czyściłeś czy były jakieś niedomagania i ostatnie najważniejsze pytanie czy ciężko go wyczyścić i czy trzeba go jakoś adoptować po wyczyszczeniu? Objawem było to że auto w zakresie obrotowym 2300 - 3000 obr/min przy występowaniu wzrostu obciążenia potrafiło delikatnie poszarpywać. Czyszczenie nie jest raczej trudne, zależy od tego jak mocno jest on zabity sadzą, po czyszczeniu na pewno odczuwalnie skrzynia automatyczna poprawiła swoją pracę no i autko płynniej przyśpiesza i nie zamula jak wcześniej poniżej 3 k obrotów. Adaptacji nie wykonywałem po prostu złożyłem wszystko odpaliłem auto, na początku była wyraźnie słyszalna praca zaworu z czasem albo ucichł albo się przyzwyczaiłem. Czasowo myślę że kwestia do 1,5 h na spokojnie do zrobienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
katazipen Opublikowano 2 Września 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2020 @radekradek7155 Czy jakieś preparaty będą potrzebne ? Uszczelki też trzeba dokupić ? Rozkręciłeś go na części pierwsze czy tylko wyczyściłeś z sadzy ? Czy to jest ten zawór ? https://allegro.pl/oferta/76-zaslepka-egr-renault-nissan-x-trail-2-0-dci-4993177171 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekradek7155 Opublikowano 2 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2020 Tak to jest ten zawór. Demontaż wygląda jak na tym filmie: po prostu rozdzieliłem te segmenty i tylko umyłem go Egr cleanerem, przewody też porządnie umyłem wszystkie, uszczelkę warto kupić bo jest ona gumowa i może być w słabym stanie( u mnie było jeszcze całkiem spoko). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eloar Opublikowano 4 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2020 @katazipen miałem niedawno awarię EGR i wymieniłem cały na ten tutaj. Czyszczenie nie miało za bardzo sensu, bo nawalił elektrycznie. Prawdopodobnie ciężko chodził z powodu sadzy i sterownik nawalił. Nie rozbierałem go jeszcze na czynniki pierwsze. Może problemem jest silnik, może tylko zębatki. Uznałem, że 450pln za nowy oryginalny, który posłuży następne ~230kkm jest rozsądną kwotą. Na zdjęciach są pokazane obie uszczelki, ja dostałem niestety tylko jedną, tą mniejszą. Tą większą więc założyłem ponownie starą bo była w rozsądnym stanie. Żałuję, że nie kupiłem całkiem nowej, ale spodziewałem się, że komplet zawiera wszystko. Przy okazji wymiany, czyściłem rurę do EGR i wyczyściłem przepustnicę. EGR Cleaner wypłukał z nich bardzo dużo sadzy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.