Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[J11] Podgrzewane fotele


Raymond
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

zakupiłem maty grzewcze (takie uniwersalne wraz ze sterowaniem, przekaźnikiem, przełącznikiem na dwa fotele oraz bezpiecznikiem). Zamiast robić otwory i wstawiać pokrętło od tych mat pomyślałem, żeby wykorzystać oryginalne przełączniki, które również zakupiłem. Przeczytałem na tym forum, że instalacja jest cała i wystarczy fotel z podgrzewanym siedziskiem oraz włączniki dokupić. Pytanie do posiadaczy podgrzewanych foteli- która wtyczka odpowiada za podgrzewane siedzenia? Od strony kierowcy mam 4 wtyczki- żółta i biała podłączone do fotela oraz dwie niepodłączone- brązowa i chyba szara. Brązowa jest dwupinowa natomiast szara trzypinowa. Po włączeniu przełącznika w pozycję HI nie pojawia mi się napięcie na żadnej z tych wtyczek. Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super, dziękuję za odpowiedź. Czy wiesz może które piny za co odpowiadają? Jeszcze czy byłby ktoś w stanie rozpiąć tą wtyczkę od mat grzewczych i sprawdzić czy się tam pojawia napięcie, gdy się przełączy w pozycję LOW lub HI?

Edytowane przez Raymond
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.09.2020 o 21:39, Raymond napisał:

Super, dziękuję za odpowiedź. Czy wiesz może które piny za co odpowiadają? Jeszcze czy byłby ktoś w stanie rozpiąć tą wtyczkę od mat grzewczych i sprawdzić czy się tam pojawia napięcie, gdy się przełączy w pozycję LOW lub HI?

Niestety w instrukcji serwisowej nie mam opisanych pinów. Ja zwykle robię całą przekładkę na ori siedzeniach i wszystko pasuje P&P. Mogę jutro pomierzyć ci napięcia, bo będę miał kaśkę na warsztacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź, udało mi się dojść do wszystkiego. W kostce 3-pinowej pod fotelem jedna ze skrajnych to minus, środkowa to plus a trzecia skrajna jest nieaktywna w przypadku gdy przyciski mamy na LOW. Jeśli jest w pozycji HI to pojawia się drugi plus na wcześniej nieaktywnym pinie. Informacja gdyby ktoś potrzebował ;) Sterowanie odbywa się poprzez podłączenie szeregowe bądź równolegle mat grzewczych- nie ma żadnego sterownika czy innych skomplikowanych elementów. Jedynie jest bimetal w matach który rozłącza obwód gdy osiągnie ustalona temperaturę.

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam. Jak podłączyć uniwersalne maty 2 pinowe do fabrycznej instalacji 3 pinowej. Wiadomo że masa, a jak podłączyć srerowanie grzaniem low i hi? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy przypadkiem sterowanie nie odbywa się poprzez moduł komfortu?Masz maty dwupinowe,czyli plus i minus...nie ma trzeciej opcji,gdzie część maty byłaby wyłączona z grzania na full,a tylko połowa(powiedzmy) lameli by grzała.Może jakiś elektryk się wypowie,ale na mój chłopski rozum tak to działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W QQ grzanie foteli rozwiązane jest poprzez przełączanie obwodów mat grzewczych bez udziału żadnej elektroniki, stąd dość siermiężny pamiętający lata 90 przełącznik i trzypinowe połączenie- pin HI, pin LOW i pin MASA.

Obecnie maty są sterowane z modułu komfortu np. panelu klimatyzacji, gdzie reguluje się moc grzania (np. impulsowo - PWM) stąd tylko dwa piny zasilające a stopni grzania może być więcej np. 3 a nawet 5 to od impulsów zależy moc grzania.

Maty dwupinowe jeśli nie mają żadnego sterownika można podłączyć pod pin HI wtedy mamy pełne grzanie a jeśli chcemy mieć też słabsze grzanie to od pinu LOW zasilamy maty ale przez regulator mocy PWM pełno tego w internecie.

Regulacja PWM to impulsowe zasilanie odbiornika, a od tak zwanego wypełnienia impulsów zależy moc grzania, ponieważ grzałki mają pewną bezwładność to pomimo impulsowego zasilania odczuwamy grzanie jako ciągłe ale o mniejszej mocy.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 29.05.2022 o 07:49, Lucam99 napisał:

Witam. Jak podłączyć uniwersalne maty 2 pinowe do fabrycznej instalacji 3 pinowej. Wiadomo że masa, a jak podłączyć srerowanie grzaniem low i hi? 

Jak już wcześniej napisałem: 

 

W dniu 20.09.2020 o 01:13, Raymond napisał:

Dziękuję za odpowiedź, udało mi się dojść do wszystkiego. W kostce 3-pinowej pod fotelem jedna ze skrajnych to minus, środkowa to plus a trzecia skrajna jest nieaktywna w przypadku gdy przyciski mamy na LOW. Jeśli jest w pozycji HI to pojawia się drugi plus na wcześniej nieaktywnym pinie. Informacja gdyby ktoś potrzebował ;) Sterowanie odbywa się poprzez podłączenie szeregowe bądź równolegle mat grzewczych- nie ma żadnego sterownika czy innych skomplikowanych elementów. Jedynie jest bimetal w matach który rozłącza obwód gdy osiągnie ustalona temperaturę.

Sterowanie matami odbywa się poprzez przełączanie pomiędzy szeregowym lub równoległym połączeniem dwóch mat- dwie maty równolegle grzeją na maxa, przełączamy na low i maty połączone są wtedy szeregowo- większa rezystancja, większy spadek napięcia= mniej grzeją. Znalazłem kiedyś jakąś serwisówkę do qashqaia, w którym był schemat elektryczny jak są podłączone maty fabrycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...