Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Olej skrzyni biegów - 6 biegowy manual 2008r


sqnekzary
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

Mam nyske z 2008r (2.5 171KM z vin wychodzi, że hiszpan) w 6 biegowym manualu i czeka mnie jutro (w sumie to już dziś) wymiana półosiek z przodu, oraz przy okazji wymiana oleju w silniku.

Przeglądam forum i jakoś albo nie umiem używać opcji szukaj, albo po prostu tego nie ma, a zauważyłem, że niektóre chłopaki mają tu naprawdę spore pojęcie więc uznałem, że warto zapytać:)

1. (nieaktualne - odpowiedź niżej w tym poście) Czy orientuje się ktoś , jakiej średnicy wewnętrznej i grubości  jest w tym aucie podkładka miedziana pod korkiem spustowym oleju? 

Po tym co widzę w sklepach internetowych to do tego modelu jest rozbieżność od średnicy wewnętrznej 10mm i grubości 1mm do nawet 20mm i 3mm grubości (to chyba spowodowane powierzchnią, która się później przy dokręcaniu spłaszczy?) i teraz nie wiem, czy jechać pytać do sklepu motoryzacyjnego (mam kawałek drogi :P ) czy kupić w budowlanym zwykłą podkładkę miedzianą o wymiarze XY i wystarczy?

 

(--- w trakcie pisania postu znalazłem odpowiedź na 1 pytanie w starych papierach z serwisu.

Podkładka / uszczelniacz , który mi założyli będąc ostatni raz w serwisie ma oznaczenie 1102601M02 i takie coś niedługo pojadę kupić.)

 

2. Dawno się w takie wymiany nie bawiłem samodzielnie (z 10? 15 lat?) i jeszcze nie zaglądałem w tym celu "od spodu" jak tutaj jest w manualnej skrzyni rozwiązane, a w instrukcji obsługi pisze tylko o wymianie oleju w automacie - ale dobrze kombinuje, że jak to manual to raczej skrzynia ma tu wspólną miskę olejową z silnikiem i jak wyjmę półoś to zleci mi olej z silnika? W sensie - nie ma tu osobnego oleju do silnika i do skrzyni tak jak np w automatach tylko jest wspólna miska i olej?  Czy to już raczej "za nowy klekot" i skrzynia ma osobny olej i muszę coś do zalania dokupić?

W papierach serwisowych mam wymieniony tylko silnikowy i do mostów - o skrzyni ani słowa... Więc albo dobrze kombinuje, albo w serwisie oleju w manualu nie wymieniają sami z siebie?

 

Domyślam się, że to pytania z poziomu "noob - 1" ale nie mam kanału ani drugiego auta (jak by czegoś w trakcie brakło) i wolałbym mieć pewność, że mam pod ręką wszystko co potrzebuję, zanim wylewarkuję grata i zabiorę się za rozbieranie. 

Pozdrawiam,

R.

 

edit:

teraz tak siedzę i myślę .. jak tam jest napęd stały na tył, a na przód/4wd tylko dołączany... to ośki w ogóle wchodzą bezpośrednio do skrzyni czy w jakieś inne ustrojstwo? ;p

Edytowane przez sqnekzary
dodano treść
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różne oleje do:

Silnika

Skrzyni biegów

Skrzyni rozdzielczej / reduktora

Przedniego dyferencjału

Mostu z tyłu. 

Wymiana półosi nie ma nic wspólnego z olejem w skrzyni biegów, czy reduktorze.

 Do przedniego dyferencjału potrzeba litr GL-5 80W90.

Edytowane przez Nemrod
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, Nemrod napisał:

Wymiana półosi nie ma nic wspólnego z olejem w skrzyni biegów, czy reduktorze.

 Do przedniego dyferencjału potrzeba litr GL-5 80W90.

Tak właśnie później mi się na przemyślenia zebrało, że przy 4wd raczej ośki nie idą w skrzynię. 

Thanks poleciał.

A powiedz mi, czy bez kanału (lub jakiegoś "lepszego" dostępu od spodu) jest opcja uzupełnienia w dyfrze czy raczej ciężko będzie?

Gdzie tam w ogóle się uzupełnia? Ma "gdzieś na górze śrubkę" i jakiś oczkowy wskaźnik poziomu czy jak?

Raz w życiu uzupełniałem i to w moście od volvo (ciężarówki) było więc wizję/zarys ogólny mam.. gorzej z praktyką przy navce :)    

 

edit:

gdzieś widziałem, że @seed wspominał o turtorialu wymiany płynów, jednak niestety plik już nie jest dostępny ;(

jak ktoś to ma, to poprosze o reupload.

Edytowane przez sqnekzary
dodano treść
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie cztery elementy przeniesienia napędu mają dwa korki. Jeden spustowy i jeden do nalewania. Ten do nalewania jest jednocześnie poziomem oleju, czyli tak długo nalewać, aż się przeleje. 

Edytowane przez Nemrod
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Nemrod napisał:

Ten do nalewania jest jednocześnie poziomem oleju, czyli tak długo nalewać, aż się przeleje. 

Wlewowy = poziom?

No i wszystko jasne.

W takim razie muszę jeszcze tylko ten olej gl-5  kupić, ogarnąć lejek i jakiś wężyk dłuższy to wtedy uzupełnianie powinno pójść łatwiej.

edit:

 

 

Hej!

Sorry, że zawracam gitarę, ale właśnie szukałem czegoś w kwitach od auta i na "serwisówce" którą mi dali jak byłem na przeglądzie 120kkm znalazłem informacje o wymianie "olej do mostów LSD SPIRAX S3 ALS 80w90 ilosc 2.000". 

Mam przycisk blokady mostów u siebie. Nigdy go w navce nie używałem, więc w sumie nie wiem czy blokada jest tylko na tylni most czy przedni też czy ogólnie jak to działa. Grzebać będę tylko przy przednim dyferencjale.. to w końcu jak to jest z tym olejem?

LSD czy nie LSD i brać ten GL-5?

Czy te 2litry co mi w serwisówce napisali to jest po litrze na most i MUSI być LSD, czy tylko do tylnego wchodzi około 2l a przedniego mi nie ruszali bo nie jest wyszczególnione? (trzecia opcja - polecieli w ch... i policzyli droższy olej niezależnie od tego co lali :P? )

 

Dzięki za pomoc!

Edytowane przez sqnekzary
dodano treść
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lejek do napełniania nie jest potrzebny. Chyba, że jakoś od góry silnika. Butelki z olejem mają specjalne końcówki do nalewania. Nie wiem, czy wszystkie.

Edytowane przez Nemrod
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W instrukcji powinny być podane ilości potrzebnego oleju. 2 litry to tylko do tylnego mostu. Do przedniego mostu 0,85 litra. Skrzynia biegów manualna 4,3 litra. Reduktor 2 litry. Jak masz blokadę tylnego mostu to olej bez LSD.

Bez kanału lub podnośnika będzie bardzo ciężko.

Edytowane przez marcin_gru
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jest przycisk blokady, to nie ma lsd. Z przodu jest inny olej niż z tyłu. Blokada tylko tył. Do tyłu wchodzą dwa litry, do przodu niecały litr. 

Do tyłu olej GL-5 75w140.

A jaki olej wlali do skrzyni rozdzielczej (reduktora)? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Nemrod napisał:

Lejek do napełniania nie jest potrzebny. Chyba, że jakoś od góry silnika. 

Właśnie w takim celu leje i Wężyk - spodziewam się trudności bez kanału.

 

1 godzinę temu, marcin_gru napisał:

Jak masz blokadę tylnego mostu to olej bez LSD.

Bez kanału lub podnośnika będzie bardzo ciężko.

Niestety tu nie mam dostępu do kanału. Ale za to mam dużo wolnego czasu :p coś wymyślę.

 

W takim razie... Jak mam blokadę tylnego mostu to olej bez lsd.. To teraz pytanie za 100pkt - dlaczego na serwisówce pisze olej do mostów LSD??? Źle zalali czy jaki grzyb?

 

Godzinę temu, Nemrod napisał:

Ja wiem, jaki ma być. Pytam autora tematu, jaki mu wlali. O ile wymieniali. 

Wrzucam foto serwisówki, która dostałem jak zaraz po zakupie pierwszy i ostatni raz byłem na serwisie żeby oleje wymienić i ogólnie auto sprawdzić. 

Poczytaj co wymieniali a czego nie i uświadom mnie proszę jak dobrze robię, że nie zamierzam tam więcej wracać :)

linki do foto : 

70a74abcc7a6e506med.jpg

 

12139cbe3d366b92med.jpg

 

Dodam, że było to traktowane jako "obsługa techniczna duża" przy 120kkm jak to pan z serwisu nazwał.

Ale nic o reduktorach tu nie widzę... czyli co? Nie zmieniali jednak "wszystkich ważnych płynów" ?

Edytowane przez sqnekzary
zmienilem miniaturki na linki do fot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlanie oleju LSD do mostu z blokadą nic nie uszkodzi. Problem jest w drugą stronę  - zwykły olej do mostu LSD.

Dziwne że olej w moście tylnym wymienili a nie tylko w silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, marcin_gru napisał:

Dziwne że olej w moście tylnym wymienili a nie tylko w silniku.

No mi tak gościu powiedział, że przy 120kkm to jest "duża OT z olejami w mostach" a później będę miał "małe OT" czyli sam silnik i filtry czy jakoś tak. Dlatego też myślałem, że polecieli z wymianą wszystko odrazu.

12 minut temu, marcin_gru napisał:

Wlanie oleju LSD do mostu z blokadą nic nie uszkodzi. Problem jest w drugą stronę  - zwykły olej do mostu LSD

Zapisane dla potomnych :ok:

 

@marcin_gru dodałem thanksa za info o reduktorach itp

Edytowane przez sqnekzary
Info
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszę nowego posta, bez edycji poprzedniego żeby wyświetliło info o nowym poście @marcin_gru i @Nemrod  (oraz oczywiście innym zainteresowanym też :) ).

 

Po całym dniu czekania na kuriera, potem na drugiego (musiał przywieźć na sklep zamówione podkładki pod spust oleju) miałem zrezygnować z samodzielnej wymiany i "na szybkiego wymienić gdzieś po trasie gdzie akurat będzie wolne miejsce".

Dobrze, że tego nie zrobiłem. Dobrze i źle. Dobrze bo zauważyłem kilka istotnych niezgodności - źle, bo odechciało mi się na dzisiaj dalszych prac przy aucie.

Nie będę się rozpisywać co/jak/dlaczego (wcześniej nie dopilnowałem)?

 

W skrócie:

- spuściłem 8l oleju z silnika (na bagnecie pokazywało maxa ale myslałem, że to przez to, że stoi z górki albo po trasie olej nie sciekł i osadza się na bagnecie ściekając  - nie ważne);

- spuściłem olej Castrol Edge (czy tam magnatec) 5W30 - tak wyczytałem z etykietki pod maską oraz z opakowania, które dostałem "na dolewkę" a jako, że wcześniej "nie było potrzeby" to również dopiero teraz sprawdziłem.

"yntelygent" u którego zostawiłem kiedyś auto - "bo nie było innego wyjścia na już" - spuścił zalane wcześniej 5W40 i zalał 5W30 do tego jak wcześniej wspomniałem w ilości najprawdopodobniej większej niż wymagana.

Kiedyś gdzieś czytałem, że po takim zabiegu powinno się po krótkim dystansie (1kkm czy coś?)  znowu wymienić filtr i olej bo ten "rzadszy" rozpuszcza wszystkie syfy, które się nazbierały podczas pracy "na tym gęstszym" i ogólnie zaraz jest nic nie wart olej jak i filtr. Prawda to?

5W30 ma gorszą lepkość w wysokich temperaturach niż 5W40.. A ja lubię zap... więc pewnie miało to jakiś wpływ na silnik w rzęszoto? :P

Zły jestem sam na siebie, że człowiek sam wszystkiego nie sprawdzi dokładnie tylko "szybko szybko, dobra panie będzie ok dawaj klucze i ja spadam bo czasu nie ma".. 

 

Co do dyfra - korki spustowy i wlewowy znalezione, z gleby ciężko to widzę ale lejkiem i wężykiem od góry powinno się udać bez problemu i jutro będę się z tym i z półosiami bawić. Dzisiaj tylko nakrętki na sworzniach potraktowane WD40 z nadzieją, że jutro pójdzie lżej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym olejem silnikowym to bym nie przesadzał. To nie była zmiana syntetyka na mineralny tylko inna klasa lepkości. Można śmiało jeździć do następnej wymiany (polecam szybciej niż 30tyś km, sam wymieniam co 15tyś km lub co rok zależy co szybciej). Kiedyś w sklepie motoryzacyjnym z częściami do ciężarówek kupiłem dużą metalową strzykawę (około 1l pojemność) właśnie do dolewania oleju do skrzyń czy mostów, może takie coś poszukasz do pomocy przy wymianie oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, marcin_gru napisał:

Kiedyś w sklepie motoryzacyjnym z częściami do ciężarówek kupiłem dużą metalową strzykawę (około 1l pojemność) właśnie do dolewania oleju do skrzyń czy mostów, może takie coś poszukasz do pomocy przy wymianie oleju.

Mam coś podobnego - może nie litrową ale 100 czy tam 200 ml z dłuuuuugim średnio sztywnym wężykiem - też się często przydaje do różnych dziwnych akcji jak gdzieś dostęp kiepski.

 

8 godzin temu, marcin_gru napisał:

To nie była zmiana syntetyka na mineralny tylko inna klasa lepkości.

Nie znam się tak na olejach, ale chyba "zdrowiej" dla silnika, rozrządu itp kiedy jednak lepkość jest zgodna z tą zalecaną przez producenta a nie widzimisię mechanika? Mnie po prostu boli, że on chyba na głupa zamówił olej lepkości do wersji z DPF nawet nie patrząc czy rzeczywiście ten DPF w tym aucie jest i to, że sam tego nie dopilnowałem. Mea Culpa

 

8 godzin temu, marcin_gru napisał:

Można śmiało jeździć do następnej wymiany (polecam szybciej niż 30tyś km, sam wymieniam co 15tyś km lub co rok zależy co szybciej)

 Również staram się wymieniać co 15kkm z nadzieją, że "dobrze mu to zrobi". W tym roku tylko jakoś mi wyszło więcej bo pod 17kkm ale to i tak żadna tragedia. 

Ważne, że wymienione i można śmigać dalej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy DPF nie istotna jest klasa lepkości, a ilość wydzielanego popiołu. Odpowiada za to inne oznaczenie. W mojej z 2013r. producent dopuszczą stosowanie znacznie bardziej gęstego oleju, ale w odpowiednim zakresie temperatury. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.09.2020 o 09:38, marcin_gru napisał:

Do przedniego mostu 0,85 litra

 

W dniu 10.09.2020 o 08:36, Nemrod napisał:

Ten do nalewania jest jednocześnie poziomem oleju, czyli tak długo nalewać, aż się przeleje. 

Dobra Pany.. to jeszcze jedno pytanko bo trochę się boję, że coś dużo weszło a nie chcę, żeby mi uszczelniacze szlag trafił jak się nagrzeje i zwiększy objętość czy coś.

Wlałem LITR oleju na aucie "podniesionym" na lewarkach - nic nie wyciekało. Po opuszczeniu auta na równym podłożu owszem zaczęło kapać ale w sposób widoczny na filmie: 

Jak dla mnie laika, to jeżeli miało wejść powiedzmy "0.85" a weszło 1.0 to powinno trochę bardziej to lecieć tym bardziej, że poczekałem 5-10 min i wykapało może z 20-30 ml (albo MNIEJ) oleju do podłożonego baniaczka.. Ale.. ja się nie znam więc pytam ekspertów: "zakręcam korek i tak jeżdżę" - będzie dobrze, czy zostawić na noc aż przestanie kapać całkowicie?

Może trochę popadam w paranoję z tymi uszczelniaczami, ale wymieniałem to sam i nie chce później pluć sobie w twarz, że poszedłem na łatwiznę, nie sprawdzając czy jest ok i coś napsułem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...