Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Stuki w zawieszniu t31


geoglob

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Nissan X-trail t31 po lifcie 2013r 2.0D : stuki w zawieszeniu przy ruszaniu, prawa strona przód/środek pod podłogą. Podejrzenie padło za zużyty sworzeń z prawej strony. Wymienione dwa wahacze, dwie końcówki, dwa amortyzatory z poduszkami i łożyskami (jeden był wylany). Usterka nadal występuje. Stuk słyszalny jest przy energicznym ruszaniu po wcześniejszej jeździe na wstecznym lub odwrotnie. Poprzedni właściciel wymieniał tuleje wózka i mechanik twierdzi że są sztywne. Na szarpakach brak objawów. Początkowo dźwięk wydobywał się wyłącznie przy skręconych w lewo kołach. Obecnie słyszalny jest przy ruszaniu/cofaniu na wprost. Objaw nie występuje jeżeli jedzie się dłuższy czas do przodu i następnie rusza po postoju. Warunkiem wystąpienia usterki jest użycie wstecznego biegu i cofnięcie auta. Dodam tylko, że dźwięk nie ma typowo metalicznego stuku tylko jakby stłumiony jakimś plastikiem/gumą.

Jeżeli ktoś borykał się z podobnym problemem i udało mu się go rozwiązać proszę o wskazówki czego szukać.

Pozdrawiam i z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@geoglob no też mam stuk przy ruszaniu, ale to nie w zawieszeniu. Na podnośniku jak męczyłem napędy, to mi wychodzi, że to przedni dyfer, albo wyjście ze skrzynki rozdzielczej ma luz na zębatkach. Pierwotnie głupi stwierdzałem, że przecież jak napęd jest odłączony, to skrzynka rozdzielcza nie może stukać, bo przecież nie pracuje, ale... ale przecież wał jest spięty z tylnym dyfrem na stałe, więc wtedy nie wał kręci kołami, ale koła kręcą wałem. Po prostu między zębatką atakującą a odbierającą gdzieś jest trochę za dużo luzu i niestety tego się za bardzo nie reguluje. Znajomy mechanik stwierdził, że po remoncie skrzyni jednej uparli się i zniwelowali luz samodzielnie dorabiając podkładki z cienkiej blachy, bo nie ma podkładek regulujących do dyfrów zintegrowanych ze skrzyniami praktycznie w ogóle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.09.2020 o 06:52, geoglob napisał:

Tego jeszcze nie sprawdzali. Nie byłoby wtedy luzu na kierownicy?

Zazwyczaj pierwszym objawem są stuki, luz odczuwalny z koła kierownicy zazwyczaj pojawia się później. Najłatwiej go wyczuć gwałtownie skręcając podczas cofania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód odebrany od mechanika. Za stuki odpowiedzialna była zużyta górna poduszka silnika. Na tą chwilę nastała cisza. Pożyjemy zobaczymy ale rokowania są dobre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...