geoglob Opublikowano 13 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2020 Witam. Nissan X-trail t31 po lifcie 2013r 2.0D : stuki w zawieszeniu przy ruszaniu, prawa strona przód/środek pod podłogą. Podejrzenie padło za zużyty sworzeń z prawej strony. Wymienione dwa wahacze, dwie końcówki, dwa amortyzatory z poduszkami i łożyskami (jeden był wylany). Usterka nadal występuje. Stuk słyszalny jest przy energicznym ruszaniu po wcześniejszej jeździe na wstecznym lub odwrotnie. Poprzedni właściciel wymieniał tuleje wózka i mechanik twierdzi że są sztywne. Na szarpakach brak objawów. Początkowo dźwięk wydobywał się wyłącznie przy skręconych w lewo kołach. Obecnie słyszalny jest przy ruszaniu/cofaniu na wprost. Objaw nie występuje jeżeli jedzie się dłuższy czas do przodu i następnie rusza po postoju. Warunkiem wystąpienia usterki jest użycie wstecznego biegu i cofnięcie auta. Dodam tylko, że dźwięk nie ma typowo metalicznego stuku tylko jakby stłumiony jakimś plastikiem/gumą. Jeżeli ktoś borykał się z podobnym problemem i udało mu się go rozwiązać proszę o wskazówki czego szukać. Pozdrawiam i z góry dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekradek7155 Opublikowano 13 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2020 Sprawdzałeś luz na listwie zębatej przekładni kierowniczej ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
geoglob Opublikowano 14 Września 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2020 Tego jeszcze nie sprawdzali. Nie byłoby wtedy luzu na kierownicy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eloar Opublikowano 14 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2020 @geoglob no też mam stuk przy ruszaniu, ale to nie w zawieszeniu. Na podnośniku jak męczyłem napędy, to mi wychodzi, że to przedni dyfer, albo wyjście ze skrzynki rozdzielczej ma luz na zębatkach. Pierwotnie głupi stwierdzałem, że przecież jak napęd jest odłączony, to skrzynka rozdzielcza nie może stukać, bo przecież nie pracuje, ale... ale przecież wał jest spięty z tylnym dyfrem na stałe, więc wtedy nie wał kręci kołami, ale koła kręcą wałem. Po prostu między zębatką atakującą a odbierającą gdzieś jest trochę za dużo luzu i niestety tego się za bardzo nie reguluje. Znajomy mechanik stwierdził, że po remoncie skrzyni jednej uparli się i zniwelowali luz samodzielnie dorabiając podkładki z cienkiej blachy, bo nie ma podkładek regulujących do dyfrów zintegrowanych ze skrzyniami praktycznie w ogóle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekradek7155 Opublikowano 15 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2020 W dniu 14.09.2020 o 06:52, geoglob napisał: Tego jeszcze nie sprawdzali. Nie byłoby wtedy luzu na kierownicy? Zazwyczaj pierwszym objawem są stuki, luz odczuwalny z koła kierownicy zazwyczaj pojawia się później. Najłatwiej go wyczuć gwałtownie skręcając podczas cofania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
geoglob Opublikowano 17 Września 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września 2020 Samochód odebrany od mechanika. Za stuki odpowiedzialna była zużyta górna poduszka silnika. Na tą chwilę nastała cisza. Pożyjemy zobaczymy ale rokowania są dobre. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.