ArtM Opublikowano 24 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2020 (edytowane) Panowie, problem jak w temacie tyle tylko że ciepłe powietrze leci z dysz nawiewowych po stronie pasażera i nie wiem co zrobić. Patrzyłem na ustawienie tych dwóch kół zębatych przy nawiewie jak są ustawione, bo gdzieś doczytałem że mają być znakami do siebie. Problem w tym że znaków poza smarem na nich nie widać. Ma ktoś pomysł co może być? Edytowane 24 Września 2020 przez ArtM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafał1979 Opublikowano 24 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2020 (edytowane) Ustaw nawiew na max gorący i zobacz jak jest lewa zębatka ustawiona. Pewnie ktoś odkręcił do wymiany filtra kabiny i źle zmontował. Lewa zębatka musi być max do góry jak max ciepłe powietrze. Miałem to u siebie, pokombinuj i zobaczysz że zadziała. Jest film na YT jak to ustawić Tutaj popatrz Edytowane 24 Września 2020 przez Rafał1979 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArtM Opublikowano 24 Września 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2020 (edytowane) Okazało się że wypieli z tyłu wtyczkę. Temat zamknięty, naprawione. Edytowane 24 Września 2020 przez ArtM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dluk Opublikowano 1 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2021 Witam. Po wymianie filtra kabinowego grzeje tylko lewa strona a od pasażera leci ciepłe, ale tylko gdy pokrętło jest ustawione na HI. Czy jeśli dwie rurki dochodzące do nagrzewnicy są gorące to może być zapchana nagrzewnica, bo mechanik mówi, ze muszę wymienić, bo jest zapchana i przez to nie grzeje od strony pasażera. Proszę o radę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agit11 Opublikowano 1 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2021 Jak to się stało po wymianie filtra to n pewno jest żle ustawiony silniczek nawiewów. Prosta regulacja poszukaj na forum było to już kilka razy wałkowane. Nie słuchaj mechanika bo sam to żle ustawił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dluk Opublikowano 1 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2021 Dziękuje, jutro spróbuje może przestawienie o jeden ząbek coś pomoże. Myślałem jeszcze czy podczas odgrzybiania nie naleciało czegoś, bo w aucie było pełno jakiś pyłków, ale gdy nie było filtra to jakieś pyłki mogły coś tam zatkać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adamsky Opublikowano 9 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2021 To ja przy okazji podłącze się do wątku. Mam pytanie czy w dieslu 1.5DCI J10grzanie jest o wiele słabsze niż w benzynie? Czy od razu się powinien nagrzewać po rozgrzaniu silnika? Bo mam tak, że praktycznie dmucha ale lekko ciepłym powietrzem i to po przejechaniu sporego odcinka. Pytanie czy ten typ tak ma? Czy coś jest uszkodzone. A jeśli uszkodzone to gdzie szukać? Klimatyzacja manualna, więc nie ma tu silników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cezzar1 Opublikowano 10 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2021 (edytowane) 16 godzin temu, Adamsky napisał: Mam pytanie czy w dieslu 1.5DCI J10grzanie jest o wiele słabsze niż w benzynie? Silnik diesla ma dużo większą sprawność niż benzynowy, co oznacza, że diesel więcej energii z paliwa przeznacza na pracę użyteczną niż na straty (ciepło), w porównaniu do benzyny. Ja mam 1.6dci i powiem, że nagrzać wnętrze szczególnie zimą, to jest duże wyzwanie. Do tego dochodzą wymagania ekologiczne, które wymuszają jak najszybsze nagrzanie silnika w celu zmniejszenia emisji spalin. A komfort kierowcy i pasażerów ma tu drugorzędne znaczenie. PS. W niektórych dieslach były montowane elektryczne nagrzewnice, w 2.0dci chyba na pewno. Sprawdź, czy u Ciebie jest. Może nie działa. U mnie nie ma. Edytowane 10 Listopada 2021 przez cezzar1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adamsky Opublikowano 13 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2021 W dniu 10.11.2021 o 10:53, cezzar1 napisał: Silnik diesla ma dużo większą sprawność niż benzynowy, co oznacza, że diesel więcej energii z paliwa przeznacza na pracę użyteczną niż na straty (ciepło), w porównaniu do benzyny. Ja mam 1.6dci i powiem, że nagrzać wnętrze szczególnie zimą, to jest duże wyzwanie. Do tego dochodzą wymagania ekologiczne, które wymuszają jak najszybsze nagrzanie silnika w celu zmniejszenia emisji spalin. A komfort kierowcy i pasażerów ma tu drugorzędne znaczenie. PS. W niektórych dieslach były montowane elektryczne nagrzewnice, w 2.0dci chyba na pewno. Sprawdź, czy u Ciebie jest. Może nie działa. U mnie nie ma. TO co piszesz to prawda. Ekologia nas dobija. No ale co zrobić, takie czasy. W międzyczasie zmieniłem filtr kabinowy. Okazało się że najlepsze czasy to już ma za sobą. Zaczęło dmuchać, ale dalej jest problem z nagrzewaniem. Płyn w zbiorniku jest. Rurka od nagrzewnicy się nagrzewa, a ciepła nie ma. Więc zakładam że nagrzewnica musi być zakamieniała. Pewno będzie trzeba ją wymienić. Będzie to jakaś masakra. Do samej wymiany filtra w tym samochodzie to trzeba odkręcić pedał gazu i hamulca z plastikami dookoła. Przy wymianie nagrzewnicy to zakładam że cały blok nawiewu trzeba wyciągnąć. Pewno bez zdjęcia całego kokpitu się nie odbędzie, no ale co robić. Sprawdziłem i jest tutaj nagrzewnica elektryczna "farelka", ale kiedy ona się powinna załączać to nie mam bladego pojęcia bo kontrolki nie ma, ale skoro jest zimno to nie działa. Widzę że jest podpięta do jakiegoś sterownika przy dźwigni zmiany biegów. Poniżej wrzucam zdjęcia sterownika, farelki oraz nagrzewnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cezzar1 Opublikowano 17 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2021 W dniu 13.11.2021 o 13:02, Adamsky napisał: Więc zakładam że nagrzewnica musi być zakamieniała Jeśli w układzie chłodzenia był zawsze płyn chłodniczy, to nie ma takiej opcji. W dniu 13.11.2021 o 13:02, Adamsky napisał: W międzyczasie zmieniłem filtr kabinowy. Zębatka założona prawidłowo po wymianie filtra? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.