Smakor Opublikowano 14 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2020 1 minutę temu, Strider napisał: Myślę, że zdania są podzielone. Mam 2.0 TSI 245KM, a z rozkoszą bym wymienił je na to 3,5 V6 bez mrugnięcia okiem. Wkręcanie na obroty silnika wolnossącego benzynowego gdy już jest dobrze rozgrzany to nie jest żyłowanie - te silniki zostały zaprojektowane do takiej jazdy. Teoretycznie powinno się jeździć w zakresie obrotowym od maksymalnego momentu obrotowego do maksymalnej mocy. Dla przeciętnego użytkownika auta, fajne jest jak auto przyśpiesza płynnie i zmienia bieg przy 2,5 krpm i nie musi być kręcone w zakresie 4,5-6 krpm (czyli pomiędzy max momentem a mocą). Oczywiście brzmienie silnika v6 jest zwykle super. Ale nie każdy tego potrzebuje. A "komfort" jazdy po mieście jest wysoki z turbo - moim zdaniem - auto "nie zamula" na niskich obrotach. Wolę turbo. Z typowym wolnym ssakiem jedzie mi się jakbym miał ręczny nie do końca zwolniony. Acz 3,6 V6 nie jeździłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smakor Opublikowano 14 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2020 CVT płynność i dostępność mocy super, ale wymaga mocnego silnika, i dobrze wyciszonego auta Bo inaczej jest raczej słabo. Testowałem Xa z dizlem i CVT i odpadł od razu. BTW. Rozważania o V6 i V8 w autach dla Kowalskiego w EU ogólnie możemy schować do szafy, gdyż takich silników już nie ma i nie będzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smakor Opublikowano 14 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2020 Moim zdaniem płynność jest nie z silnika jako takiego tylko z tego, że skrzynia może wziąć od silnika to co akurat potrzebuje, bez względu na prędkość z jaką się poruszamy. Więc dla usera daje płynność, czyli taką dokładnie moc o jaką user poprosi. CVT nawet z relatywnie słabym motorem daje dobre wrażenia z jazdy (pomijając warczenie motoru). A jednocześnie potrafi nas toczyć po mieście z wartością 1krpm, gdzie normalnie nie jest to osiągalne. Oczywiście przy słabym motorze jazda z CVT np autostradą to po prostu tragedia (hałas, obroty, spalanie) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smakor Opublikowano 14 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2020 1 minutę temu, Strider napisał: Niezupełnie masz rację. Popatrz sobie na wykresy z hamowni silnika wolnossącego i silnika turbo. 1.2 CVT nie daje specjalnie płynnych odczuć, skrzynia kombinuje jak może, a ultrapłynną jazdę masz w Murano 3,5 V6. Mówię o tym co sam byłem w stanie sprawdzić podczas jazd Nie mówię o badaniu w laboratorium. Raczej o odczuciach Kowalskiego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkek1912 Opublikowano 14 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2020 (edytowane) Strider nie ma tych modeli, bo raz UE kastruje silniki, dwa sami europejczycy nie bardzo chcą mieć auto z japońskim rodowodem. Z marek premium jest tylko lexus. Infiniti sobie odpuścił nissan, acury nigdy chyba nie było. Wczoraj jak byłem na serwisie z autem to mieli infinity. Do tej pory bardziej widziałem na filmikach, ale na tych nie da się stwierdzić wykończenia, dokładnego wyglądu. Zachar robił w jakimś odvinku porównanie pulsara z q30. To infinity na filmiku wyglądało dosyć tandetnie. Ale wczoraj na żywo, prawie pełna wersja, miażdży i qq, i w sumie nowego xtraila - te co stały obok. Mówie tylko o wyglądzie i wrażeniu w środku. No, ale co z tego jak i tak czytałem komentarze, że to badziew, a i tak bmw, audi, merc to the best. Nawet na lexusie wieszają pomyje w naszym intetnecie. Nie dziwię się, że większość marek czy modeli koncerny japońskie sobie odpuszczają w europie. Jest strona ze statystykami sprzedaży na marki i modele. Lexus ledwie istnieje - 55 tys. za 2019. Audi 740 tys., bmw 825 tys., mercedes 906 tys. Pladuje leksusa wśród tych, bo nie sądze by można było plasować wyżej nich. Jaguar lepiej się sprzedaje, porsche lepiej, range rover... Po prostu mało kto chce w europie japońskie. Pewnie japończycy wychodzą z założenia, że na siłę nas uszczęśliwiać nie będą. Honda 123 tys., subaru 33 tys., suzuki 260 tys., mitsubishi 144 tys., mazda 249 tys., nissan 395 tys., toyota 729 tys. Nie licząc toyoty w europie raczej nie chcą japońskich. Śmieszne jest to, że z polską pensją mogłbym sobie nawet murano kupić w cenach jak w usa. W Polsce qq na wypasie tyle kosztuje. Edytowane 14 Października 2020 przez tomkek1912 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smakor Opublikowano 14 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2020 W Polsce chyba ciut inaczej jednak: Oto ranking TOP30 nowych modeli osobowych, jakie zarejestrowano na polskim rynku łącznie od 1 stycznia do 20 grudnia 2019 roku: 1. Skoda Octavia: 20 076 egzemplarzy 2. Toyota Corolla: 19 433 3. Skoda Fabia: 16 945 4. Dacia Duster: 15 089 5. Toyota Yaris: 13 712 6. Opel Astra: 13 608 7. Volkswagen Golf: 12 668 8. Fiat Tipo: 9118 9. Renault Clio: 8565 10. Volkswagen Tiguan: 8253 11. Ford Focus: 8221 12. Hyundai Tucson: 7814 13. Skoda Superb: 7509 14. Toyota C-HR: 7484 15. Nissan Qashqai: 7239 16. Opel Corsa: 7131 17. Kia Ceed: 6911 18. Volkswagen Passat: 6906 19. Toyota RAV4: 6759 20. Kia Sportage: 6600 21. Dacia Sandero: 6461 22. Renault Megane: 5974 23. Toyota Auris: 5969 24. Hyundai i30: 5677 25. Skoda Rapid: 5567 26. SEAT Leon: 5393 27. Skoda Karoq: 5112 28. Skoda Kodiaq: 5070 29. Mazda CX-3: 4896 30. Ford Kuga: 4549 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr60 Opublikowano 14 Października 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2020 Mam znajoma jeździmy czasami razem z punktu A do B. 3 lata temu kupiła Infiniti QX70 . Z zewnątrz auto bardzo ładne , silnika diesla w kabinie pasażerskiej wcale nie słychać , ale jak pierwszy raz wsiadłem i spojrzałem na deskę rozdzielczą i wszystko dokoła to plastiki jak z auta o 100tys tańszego. Chyba powoli dosięga wszystkie marki globalizacja i styl amerykański . Ma ekstra wyglądać z zewnątrz , a w środku , najlepiej założyć okulary przeciwsłoneczne żeby wszystkiego nie widzieć Ach żebym mógł tak kupić nowego mercedesa w123 300TD z automatem , Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkek1912 Opublikowano 18 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2020 Strider co do A3 to kiedyś patrzyłem w cennik. To było jakieś 4 lata temu. Mój kolega był na kupnie auta. Kasy specjalnie nie miał. Tzn. miał, jakby sie porównać z ogółem Polaków, bo nie czarujmy się - większości nie stać nawet na auto za 50k pln... Byliśmy w salonie, jakiś tam upust dawali, ale koniec z końcem cena koło 100 tys. zł. Wyposażenie bieda, klima manualna, zwykłe halogeny. Nie wiem czy nawet tyne szyby nie były na korbkę (pewnie nie bo to by były jakiś żarty jak na premium, ażctak dobrej pamięci nie mam), chamskie monochromatyczne wyświetlacze radia, komputera. Silnik chyba 120 czy 125 koni. W tej cenie była mazda 3 na "full wypasie". Nie czarujmy się. Jeśli mowa o nowym aucie to w cenie qq ze 160 konnym i w zasadzie pełnym wyposażeniu dostaniesz jakieś bieda audi z lipnym silnikiem, szmacie i zwykłymi halogenami. Znaczy wtedy. Teraz może dają full led w standardzie jak np. w juke za 75 tys. zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 18 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2020 temat został posprzątany z ostatnich dyskusji, na tym kończymy i trzymajcie się tego czego dotyczy powyższy temat, każde zboczenie czy osobiste wycieczki będą skutkować zamknięciem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strider Opublikowano 18 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2020 5 minut temu, DINO napisał: temat został posprzątany z ostatnich dyskusji, na tym kończymy i trzymajcie się tego czego dotyczy powyższy temat, każde zboczenie czy osobiste wycieczki będą skutkować zamknięciem. Zboczenie? Jeszcze zboczenia nam zarzucasz? Chyba coś mnie musiało ominąć... a szkoda, bo ja lubię różne zboczenia! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 18 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2020 dziękuję za uwagę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi