Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

QASHQAI J10 2,0 DCI 4x4 AUTOMAT W CZASIE JAZDY SKRZYNIA SAMOCZYNNIE REDUKUJE BIEG Z 5 NA 1


etteer

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem z Qashqaiem J10 2,0 dci  4x4  automat.(2010r)

Podczas jazdy po rozgrzaniu ukł. napędowego,skrzynia biegów samoczynnie, bardzo gwałtownie zrzuca bieg z 5 na 2.( uderzenie jest bardzo mocne obroty silnika gwałtownie wchodzą na czerwone pole!)
Problem występuje tylko po rozgrzaniu ukł. napędowego!

do tej pory zrobiono :

- wykonano kilka razy diagnostykę komputerową w serwisie Nissan - brak błędów

- wymieniona automatyczna skrzynia biegów( na taką samą) 

- sterownik skrzyni biegów, 

- czujniki sterownia skrzynią,

-  pedał gazu.

-  drugi sterownik silnika.

- Odpięty został wał napędowy.

- wymieniono oleje w skrzyni biegów oraz w dyferencjale.

 

Bez rezultatów!  Skrzynia nadal zrzuca biegi, bez widocznych powodów.Skończy się to uszkodzeniem silnika

Wiem ,że ktoś już miał taki problem.

jak to naprawić, gdzie szukać problemu???

 

temat bardzo pilny!

 

Pozdrawiam

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Makabra. Spróbuj na fb, jest tam grupa użytkowników Qashqai fanclub. Dzieje się o wiele więcej niż na tym forum.

Tak mi do głowy przychodzi jeszcze, może spróbuj odpiąć lewarek zmiany biegów i pojeździć. Być może stamtąd pochodzi nieprawidlowy sygnał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

U mnie 4x4 automat w okresie letnim (najczęściej w połączeniu z pracującą klimą), przy intensywnej pracy skrzyni (częste zmiany biegów) oraz "piłowaniu" wysokich obrotów zrzuca na 3-kę, bez jakiejkolwiek zapowiedzi ;) Generalnie szybko (podczas jazdy) wrzucam N dalej D i jedziemy dalej.

Rozmawiałem z kilkoma mechanikami i mówią jednym głosem "ten typ tak ma"......... Super diagnoza. Na 99% jest to wina chłodzenia skrzyni i przegrzewając się wchodzi ona w tryb awaryjny. W takiej sytuacji mam 2 opcje, zatrzymać się zgasić silnik, od razu odpalić i jedziemy dalej, albo wrzucić wspomnianą wyżej Nkę.

Wymieniałem olej w skrzyni i nic to nie dało, samochód robi tak kila max kilkanaście razy w roku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również mam problem z dziwnie zachowującą się skrzynią latem po dłuższym odcinku autostradowym - ale u mnie nie jest to spektakularne, tylko trzyma silnik wyżej na obrotach - np po puszczeniu gazu gdy zwalnia to redukuje 6-5 przy ok. 110km/h gdy normalnie trzyma na 6 nawet do 80. Również wpadłem na trop przegrzewania.

Też wcześniej wymieniałem olej i to nie pomogło. W tym roku byłem u innego fachowca i on potwierdził że skrzynia się grzeje ale mechanicznie wygląda na to że działa poprawnie (sporo jeździł). Wymieniając olej stwierdził że było go za mało. Na razie po tej wymianie jest spokój (przy obecnych temperaturach). Jeśli problem wróci to kolejnym krokiem będzie wymiana chłodniczki skrzyni (wymiennika ciepła), co może pomóc ale też nie ma gwarancji. Zobaczymy.

Na razie jeżdżę z pirometrem i mierzę temperaturę na tym wymienniku przez nadkole, po wymianie nie stwierdziłem jeszcze więcej niż 100 stopni, wcześniej bywało nawet 140.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...