Tommcioo Opublikowano 5 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2020 cześć, mój QQ pomału zbliża się do końca gwarancji :( Kilka dni temu hamując z większej prędkości (tzw. autostradowej ;) poczułem lekkie wibracje na kierownicy. Pojechałem temat sprawdzić na stację diagnostyczną, różnica przy hamowaniu kół około 300 Nm (jeżeli dobrze pamiętam jednostkę). Organoleptycznie tarcze i hamulce w porządku. Zawieszenie na trzepaku też ok. Na budziku około 47000 km, opony równo zużyte, aczkolwiek co mnie zdziwiło, zbliżają się do znacznika :/ Miał z Was może ktoś podobny objaw z hamulcami? Czekam na wizytę w ASO, jeżeli to tarcze to podobno nie podlegają gwarancji. Mogą to być amortyzatory? Ostatnio sporadycznie stukało podczas skrętu w prawo, serwis wczoraj dokręcił śrubę mocującą i zobaczymy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rapi Opublikowano 5 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2020 Tarcze krzywe i biją. Trzeba czujnikiem sprawdzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 5 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2020 Jeśli okaże się że tarcze to przecież zrobisz to tanio u każdego mechanika, skoro nie podlegają gwarancji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ppolan Opublikowano 5 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2020 Miałem analogiczny problem. Dealer nie uznał roszczenia gwarancyjnego na krzywe tarcze przód. Kupiłem i założyłem nowe tarcze i klocki i po problemie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommcioo Opublikowano 5 Października 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2020 Oczywiście, że mogę zmienić (konkretną markę tarcze/klocki polecacie?) Zastanawiam się tylko czy to może być przyczyna drgań - diagnosta na SKP powiedział, że powinno się jeszcze czuć nierówną pracę na pedale. ps. Z uwagi na to, że raczej jestem niedzielnym gościem w ASO - czy takie sprawdzenie tarcz bez ich wymiany coś kosztuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 5 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2020 Nie liczyłbym na to że nic nie kosztuje. Za dziękuję to nawet... Inna sprawa, różnica hamowania o której pisałeś może wiązać się z awarią szczęki hamulcowej, a konkretnie z zapieczeniem jednego z tłoczków ( bo chyba są dwa). Przy takim felerze hamulce też biją, a to z racji nierównomiernego dociskania klocka do tarczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 5 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2020 Mi się tarcze Ori pokrzywiły przy 20k.Teraz mam 60 k i nie widać problemów.Co do wymiany.Robiłem w ASO na swoich częściach.Nie było chyba aż tak drogo.Ale też nie sprawdzali zapewne żadnymi przyrządami czy dobrze zamontowane, tzn nie biją po montażu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scanik Opublikowano 5 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2020 Wjechałeś w kałuże po hamowaniu albo myłeś auto wcześniej haumjac to się pokrzywiły. Ja wymeniam zawsze na Textar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 5 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2020 Znam opcje kiedy się krzywią.Tym sposobem musiałbym mieć auto w garażu albo jeździć tylko w lecie.Także zakładam textary.I dalej jeżdżę po kałużach.Przez 40 tys są nadal proste Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 5 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2020 3 godziny temu, Rapi napisał: Tarcze krzywe i biją. Trzeba czujnikiem sprawdzić. Rapi,jak już biją to po ptokach,niepotrzebne sprawdzanie. 3 godziny temu, Ppolan napisał: Miałem analogiczny problem. Dealer nie uznał roszczenia gwarancyjnego na krzywe tarcze przód. Kupiłem i założyłem nowe tarcze i klocki i po problemie Nigdy nie uznają,chyba że biją od nowości.To tak. 3 godziny temu, Tommcioo napisał: Oczywiście, że mogę zmienić (konkretną markę tarcze/klocki polecacie?) Zastanawiam się tylko czy to może być przyczyna drgań - diagnosta na SKP powiedział, że powinno się jeszcze czuć nierówną pracę na pedale. ps. Z uwagi na to, że raczej jestem niedzielnym gościem w ASO - czy takie sprawdzenie tarcz bez ich wymiany coś kosztuje? Pod butem gdyby było czuć wibrację to już by było bardzo źle.Jedź do "pana Kazia" co ma czujnik i jest mechanikiem i wymieniaj.ASO Cię zje z deserem za tzw normalia...(smar,czyściwa,itp) Toomcio,byś Ty był z mojej okolicy miałby za piwo wymienione,i jeszcze na czujnik ustawione Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommcioo Opublikowano 6 Października 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Października 2020 Dzięki za złote rady Dzisiaj w temacie pojawił się nowy wątek - miałem "głębsze hamowanie" tzn. facet mi wyjechał i dałem po heblach, po puszczeniu hamulca miałem wrażenie, że pedał przez chwilę został (nie odbił), po czym po chwili odpuścił. Dalej wjechłem w korek i już do pracy na zderzaku. W sumie dawno ostro nie hamowałem, a nie pamiętam wcześniej takie reakcji pedała ps. @Jacko29 - troche miam do Ciebie daleko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysrob Opublikowano 6 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2020 Przejechałem 100 tys.km bez wibracji a kuzyn w Octavii już 2 razy wymieniał tarcze w przeciągu 60 tys. km. I na tej podstawie oceniam że w Skodach często tarcze się wichrują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 6 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2020 Powiem ci J. że pomijając fachowość założenia - choc tak na prawdę o to chodzi to za wymianę tarcz i klocków zaplaciłem 190 zl. Wiem że nie jest toi czteropak. Ale jak na aso to chyba nawet nie jest źle. Toż sam olej kosztuje 450 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommcioo Opublikowano 6 Października 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Października 2020 (edytowane) Brzyk jak za samą usługę to nie jest źle, tym bardziej że chyba mycie w cenie? Ja w ASO dostałem wycenę komplet tarcz + klocki ~1800 PLN Nie wiem ile sama usługa. Nikt nie potrafił mi merytorycznie wytłumaczyć dlaczego tarcza uległa wykrzywieniu, najbardziej mnie powaliło stwierdzenie: "no wie Pan, gdyby to się stało po kilku miesiącach.... no ale Pan ma przejechane 48000 - nie ma szans" Co ma piernik do wiatraka? Tylko przebieg auta definiuje uznanie gwarancji a nie np to, że tarcza jest z jakiś lichych stopów? Klocki mam ok, same tarcze grube, rant ledwo wyczuwalny (zmierzę po demontażu)... Tarcze Textar, a klocki? Może być Bosh? Edytowane 6 Października 2020 przez Tommcioo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 6 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2020 Gdy pytałem - zaproponowano mi 2 zestawy chyab na boszu i ate. Ja chciałem textary - ale ich dostawca ich nie miał na już. Więc przywiozłem swoje. cena z kosmosu jak to aso - 1800 to chyba przód i tył. Ale nawet gdybym zakupił bosze w aso - to cena nie była za bardzo odmienna od sklepowej. Całość wycenili na ok 1000 zł. Na swoim. 350+450+300. Ja mam komplet textarów już w 4 samochodach. Trzymają się nieźle. A co ważne dla niektórych - nie piszczą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scanik Opublikowano 7 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2020 7 godzin temu, Tommcioo napisał: Brzyk jak za samą usługę to nie jest źle, tym bardziej że chyba mycie w cenie? Ja w ASO dostałem wycenę komplet tarcz + klocki ~1800 PLN Nie wiem ile sama usługa. Nikt nie potrafił mi merytorycznie wytłumaczyć dlaczego tarcza uległa wykrzywieniu, najbardziej mnie powaliło stwierdzenie: "no wie Pan, gdyby to się stało po kilku miesiącach.... no ale Pan ma przejechane 48000 - nie ma szans" Co ma piernik do wiatraka? Tylko przebieg auta definiuje uznanie gwarancji a nie np to, że tarcza jest z jakiś lichych stopów? Klocki mam ok, same tarcze grube, rant ledwo wyczuwalny (zmierzę po demontażu)... Tarcze Textar, a klocki? Może być Bosh? Jak tarcze textar to i klocki textar najlepiej. Do J10 taki zestaw na przód coś koło 400zl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommcioo Opublikowano 7 Października 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2020 (edytowane) 9 godzin temu, Brzyk napisał: Więc przywiozłem swoje. cena z kosmosu jak to aso - 1800 to chyba przód i tył. Ale nawet gdybym zakupił bosze w aso - to cena nie była za bardzo odmienna od sklepowej. Całość wycenili na ok 1000 zł. Na swoim. 350+450+300. Pytałem o producenta, dostałem tylko informację że to części Nissana i osoba po drugiej stronie lady nie potrafiła powiedzieć kto się kryję za marką Nissan. A cena dotyczyła tylko przodu. Taki już u nas w Zachodniopomorskiem dealer PS. Bicie na tarczy 0.6mm Edytowane 7 Października 2020 przez Tommcioo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 7 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2020 0.6mm? złom.Nissan i wiele innych stosuje dwie marki,TRW lub Brembo. Już kiedyś pisałem jak odbywa się selekcja produkcji tarcz.Ze 100% produkcji,2% idzie jako najlepsze na pierwszy montaż,3% idzie do serwisów,a 5% w detal,reszta to w większości złom na przetop Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommcioo Opublikowano 7 Października 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2020 26 minut temu, JACKO29 napisał: 0.6mm? złom.Nissan i wiele innych stosuje dwie marki,TRW lub Brembo. Już kiedyś pisałem jak odbywa się selekcja produkcji tarcz.Ze 100% produkcji,2% idzie jako najlepsze na pierwszy montaż,3% idzie do serwisów,a 5% w detal,reszta to w większości złom na przetop Ciekawe, znajomy mechanik też mi powiedział, że TRW to złom. Przeglądam właśnie sklep internetowy, różnice w cenie niewielkie - w granicach 200zł/szt spory wybór Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scanik Opublikowano 7 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2020 4 minuty temu, Strider napisał: Ja oceniam na podstawie własnych doświadczeń i ewentualnie przypadków w niewielkiej flocie. Mam też podejrzenie dlaczego tak się dzieje, X-trail ma stosunkowo małe tarcze hamulcowe w stosunku do swojej wagi, gabarytu i tego jak dużo klamotów i pasażerów można do niego zabrać. Mniejsza taracza ma mniejsze szanse na nagłą utratę temperatury więc chyba nie ten trop :-D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 7 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2020 52 minuty temu, Strider napisał: Ja oceniam na podstawie własnych doświadczeń i ewentualnie przypadków w niewielkiej flocie. Mam też podejrzenie dlaczego tak się dzieje, X-trail ma stosunkowo małe tarcze hamulcowe w stosunku do swojej wagi, gabarytu i tego jak dużo klamotów i pasażerów można do niego zabrać. Widać wszystko to złom. Natomiast podobno prawdą jest, że już żadne tarcze hamulcowe nie starczą Ci na tak długo jak te z pierwszego montażu. Ja mam najlepsze doświadczenia z ATE. Z pierwszego montażu padły u mnie po kilkudziesięciu! km...zamieniłem na nawiercane Zimmermanny i służą już 30tys. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommcioo Opublikowano 7 Października 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2020 25 minut temu, JACKO29 napisał: Z pierwszego montażu padły u mnie po kilkudziesięciu! km...zamieniłem na nawiercane Zimmermanny i służą już 30tys. ok, zerknę na te Zimmermanny. Przy okazji kupię co trzeba na przegląd 3letni. Jacko - dalej latasz na 5W-30 8100 X-CLEAN EFE C3 C2 MOTUL (jak dobrze pamietam - ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommcioo Opublikowano 7 Października 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2020 (edytowane) 21 minut temu, Strider napisał: Tylko ja myślę, że warto odpuścić sobie te nawiercane i kupić zwykłe gładkie. Przy tych nawierceniach często pojawiają się jakieś takie mikropęknięcia. A klocki hamulcowe? od ~80 do 150zł - duży rozstrzał cenowy Edytowane 7 Października 2020 przez Tommcioo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scanik Opublikowano 7 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2020 U mnie od nowości na przodzie: Przy 46 tys wymiana klocków przód na TRW Przy 82 tys wymiana klocków i tarcz na Textar Przy 148 tys wymiana samych klocków na Textar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 7 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2020 2 godziny temu, Tommcioo napisał: ok, zerknę na te Zimmermanny. Przy okazji kupię co trzeba na przegląd 3letni. Jacko - dalej latasz na 5W-30 8100 X-CLEAN EFE C3 C2 MOTUL (jak dobrze pamietam - ? Na motulu latałem 5W40. Teraz latam na PMO 5W30 C3 Pełny PAO (pełny syntetyk) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.