user001 Opublikowano 30 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2020 Witam posiadam QQ j10 2.0 benzyna mr200E 4x4. Wymieniałem ostatnio olej i mechanik zalał mi 5W40 valvoline zamiast 5W30. Powiedział, że 5W40 zapewni lepszą ochronę w wiekszych temperaturach. To dobry pomysł? Nie uszkodzi to silnika lub nie wpłynie niekorzystnie na jego żywotność? Według dokumentacji jest 5W30 i obawiam się trochę tego 5W40... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 31 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2020 Dobrze powiedział. Nic mu nie będzie. W J11 Nissan sam zmienił zalecenia z 5w30 na 40. Co prawda w innym silniku, ale nie widzę w tym nic złego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PeRŁAziomal Opublikowano 1 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2020 od 3 lat leje valwolajna 5w40 - obecny przebieg 200 000 tys. - 110 000 tysiecy na i auto hula jak szalone ;)) Takze bez obawy kolego ;-))) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zolti2 Opublikowano 9 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2020 Ja mam zalany 5w50 , taki po remoncie mi zalecili. Tez jest oki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
exciter Opublikowano 22 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2020 Również potwierdzam - 5W40 jest do tego silnika (IMO) najlepszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek4142 Opublikowano 26 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2020 Od 2017 roku Nissan do J10 2.0 4x4 zaleca lać 10w40.Ciekawe czemu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
exciter Opublikowano 26 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2020 @Grzesiek4142 widziałem i analizowałem tę listę zalecanych płynów Nissana. Słyszałem opinie, że to może być pomyłka. Przecież silnik jest ten sam, więc czemu do 4WD miałby być półsyntetyk? Bardziej obciążony silnik? Powiem szczerze, że przez jakiś czas się stosowałem do 10W40. Ale jednak dużo głośniejsza praca silnika przy starcie bardzo mnie do tego oleju zniechęciła. Jak napisałem wyżej, teraz używam syntetyk 5W40. Ubytku oleju jest ani mniej ani więcej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.