NeonixPL Opublikowano 6 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2020 Witam, Nabyłem ostatnio Nissan Juke Nismo RS 4x4 214KM automat z 2015r., który zrobił na mnie piorunujące wrażenie. Będę mieć w przyszłości na pewno dużo pytań odnośnie tego modelu i postanowiłem, że będę je zadawać w tym wątku. Na początek: 1. Czy i jak po numerze VIN mogę dokładnie rozkodować wyposażenie auta? 2. Szukam takiego podłokietnika jak na zdjęciu, gdzie mogę takowy nabyć i jaka jest cena? Posiada taki podłokietnik tutaj na forum user @Daniel_I , może on coś podpowie. 3. Czy te samochody miały fabrycznie podgrzewane lusterka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mexxmen30 Opublikowano 6 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2020 Podłokietnik na pewno w serwisie bo to oryginał montowany w tylny pojemnik tunelu środkowego lub szukaj z jakiegoś rozbitego . Co do lusterek są podgrzewane i startują jak włączysz tylna szybę . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NeonixPL Opublikowano 6 Listopada 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2020 1. Mam obecnie 39500km na liczniku, przy jakich przebiegach mogę spodziewać się kosztowniejszych napraw/wymian eksploatacyjnych? 2. Czemu w Juku I po lifcie Nissan zrezygnował z przednich halogenów przeciwmgielnych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NeonixPL Opublikowano 7 Listopada 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2020 (edytowane) 1. Czy najnowszą mapę do nawigacji muszę kupić z kartą, czy też mogę skądś pobrać i wrzucić na kartę? Jaki tam dokładnie pasuje rodzaj mapy? Bo jest connect 1,2 i 3. 2. Czy mogę cały czas poruszać się z włączonym 4WD, czy też to podczas normalnej jazdy na suchej obciążą to jakoś napęd? Edytowane 7 Listopada 2020 przez NeonixPL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mexxmen30 Opublikowano 7 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2020 To zależy jak będziesz i jak było auto użytkowane na pewno wymiany oleju max 10 tys km pamiętaj o turbinie aby ją schłodzić przed wyłączeniem silnika aby nie wstawiać na zimnym od razu w palnik . Halogeny były w poliftowym ale z tego co się orientuję to przykładowo nismo miały inne zderzaki i bodajże ledy . Najprawdopodobniej masz NC2 mapy były do kupienia w salonach nissana i kosztowały coś z 1.5 tys. Potem coś tam taniej było ale jak poczytasz forum to najgorsze co nissan zrobił to przestał wspierać swoje systemy , zawsze dobrą tania opcja jest kupić nowe dedykowane audio na androidzie u chińczyka . Co do napędu 4x4 to ja bym nie jeździł na co dzień z włączonym napędem bo jak padnie to wydatki też będziesz miał x4 . Większość odpowiedzi znajdziesz na forum wpisując zapytania w szukalce . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel_I Opublikowano 8 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2020 (edytowane) W dniu 6.11.2020 o 20:58, NeonixPL napisał: Czemu w Juku I po lifcie Nissan zrezygnował z przednich halogenów przeciwmgielnych? Nismo i Nismo RS po lifcie nie miały świateł przeciwmgłowych. Z jakiegoś powodu nawet w polifcie zamiast dziennych w lampach pozycyjnych (które tam są, tylko są nieużywane) w zderzaku są osobne światła dziennie, przeciwmgłowych przednich nie ma. 23 godziny temu, NeonixPL napisał: Czy mogę cały czas poruszać się z włączonym 4WD, czy też to podczas normalnej jazdy na suchej obciążą to jakoś napęd? W trybie 4WD-V jeżdżę cały czas w zasadzie: przy jeździe na wprost ze stałą prędkością i tak napędzany jest tylko przód. Natomiast różnicę widać chociażby przy ruszaniu z miejsca - nie bez powodu Juke Nismo z napędem na przednią oś miał mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu. Poza tym jest jeszcze coś takiego jak Torque Vectoring: czego też się pozbawiasz, zostawiając tylko napęd na przód. W dniu 6.11.2020 o 13:01, NeonixPL napisał: Szukam takiego podłokietnika jak na zdjęciu, gdzie mogę takowy nabyć i jaka jest cena? Podłokietnik był do kupienia w ASO - nie wiem, czy jeszcze można zamówić. Było tego sporo wersji, różniły się numerami zależnie od wzoru tapicerki - ten konkretny ma numer KE877-1K355, w sumie podłokietnik jak podłokietnik, najbardziej chodzi tu o to, że tapicerka jest identyczna. Z tego co widziałem to można jeszcze coś znaleźć na e-bay, chociaż trzeba uważać, bo czasem ceny są wzięte z sufitu. W ASO kosztowało to ok. 750 zł. BTW. sprawdź dokładnie miskę olejową pod skrzynią - lubi przerdzewieć na wylot. Ta pod silnikiem z resztą też jest z byle czego, ale chyba rdzewieje trochę wolniej - u mnie do wymiany były już obydwie. Te nowe zostały pomalowane lepiej niż fabrycznie, założyłem też osłonę pod silnik, bo podobno przyczyną pierwotną przyczyną korozji są kamienie, które te miski od spodu obijają. Edytowane 8 Listopada 2020 przez Daniel_I Dodano zdjęcia 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NeonixPL Opublikowano 9 Listopada 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2020 Dzięki @mexxmen30 i @Daniel_I za rzetelne i szybkie odpowiedzi, bo już myślałem patrząc na daty postów, że to forum jest już mało uczęszczane. Chcę zakupić podłokietnik, matę gumową do bagażnika i letnie dywaniki materiałowe do swojego Juke. W salonie wszystko jest dostępne, ale ceny zwalają z nóg: "Podłokietnik do sprowadzenia w 7-8 dni, cena 830,39 zł brutto Wykładzinę bagażnika mam u siebie, cena 296,43 zł brutto Dywaniki welurowe do sprowadzenia w 2-3 dni, cena 300,64 zł brutto" Co do podłokietnika nie mam raczej wyboru jak chcę pod kolor, ale czy w przypadku dywaników i maty to te oryginalne są aż tyle lepsze, że warto zapłacić 3x więcej w stosunku do zamienników dostępnych na allegro? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel_I Opublikowano 9 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2020 3 minuty temu, NeonixPL napisał: Co do podłokietnika nie mam raczej wyboru jak chcę pod kolor, ale czy w przypadku dywaników i maty to te oryginalne są aż tyle lepsze, że warto zapłacić 3x więcej w stosunku do zamienników dostępnych na allegro? Co do dywaników - to moim zdaniem absolutnie nie. Nie ma w nich niczego takiego, za co warto by tyle zapłacić. Jeśli o dywaniki chodzi, to za bardzo zbliżoną kwotę masz takie, jakie już tu kiedyś "reklamowałem", w tym miejscu: KLIK - nie mam nic wspólnego z tą firmą, ale moim zdaniem znakomita rzecz. Wykładzina bagażnika w podobnym stylu jest dostępna za bodajże 90-100 zł. Osobiście polecam - na żywo wygląda to całkiem estetycznie, jakość wykonania jest bardzo dobra, czyści się łatwo, ja jestem zadowolony. Jedyna wada to rozmiar paczki, jaka przychodzi od producenta - niewiele mniejsza niż sam kurier. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NeonixPL Opublikowano 9 Listopada 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2020 (edytowane) W sieci można znaleźć wiele negatywnych recenzji jaki ten samochód jest brzydki, jakie tandetne wykończenie, jaka kiepska skrzynia, jaki słaby silnik oraz jakie kiepskie zawieszenie. Nie wiem jakie są Wasze odczucia, ale moja opinia jest zupełnie inna. Podoba mi się bardzo zewnętrznie ten samochód, jest dla mnie piękny. Wyposażenie, wygląd w środku jest OK. Silniczek i skrzynia pracują bardzo ładnie. Jeździłem różnymi samochodami, ale ten wyjątkowo przypadł mi do gustu. Lubię komfort , a Juke jest dla mnie komfortowy. Jedyny minus to mało miejsca dla pasażera z tyłu i mały bagażnik, ale coś za coś. Jakie są Wasze odczucia po dłuższej eksploatacji Juke? ------------------------------------------------------------------------------------------------------ I co mnie irytuje niestety, gdzie trzymacie gaśnicę? Bo nigdzie nie mogę znaleźć dla niej miejsca. Edytowane 9 Listopada 2020 przez NeonixPL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel_I Opublikowano 10 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2020 18 godzin temu, NeonixPL napisał: jaka kiepska skrzynia Skrzynia to zależy, która - ta CVT, która była parowana z wolnossącym silnikiem 1.6, to faktycznie jest taka sobie: działa dobrze przy bardzo spokojnej jeździe i delikatnym operowaniu gazem, ale na przykład przy wyprzedzaniu poza miastem to już jest mocno tak sobie. Ta skrzynia xtronic, którą masz u siebie, to inna historia - oprogramowanie jest mądrzejsze i skrzynia zachowuje się jakoś bardziej naturalnie, nawet hamowanie skrzynią w trybie manualnym przy użyciu łopatek przy kierownicy działa jak powinno. Jedyne, co jest trochę irytujące, to symulowanie szarpnięciami zmiany biegów w trybie sport - to akurat mogli sobie darować. Ogólnie, co do samego auta, to wnętrze jest tak sobie wykonane - zarówno jeśli chodzi o same materiały, jak i spasowanie tego. Jeśli ktoś zwraca na to uwagę, to takie rzeczy rażą. Mnie akurat to nie przeszkadza - ale ja się nie liczę, bo dla mnie najlepszym na świecie samochodem jest Suzuki Jimny. Tak czy inaczej nadwozie nowego Juke wydaje się lepiej przemyślane - w środku jest więcej miejsca (F15 jest OK dla dwóch osób, przy liczniejszej obsadzie jest ciężko), plastiki są zdecydowanie lepsze - nawet taki detal jak drzwi, które sięgają aż do dołu progów, co ułatwia wysiadanie, itd. Natomiast Juke F16 ma zasadniczą wadę w postaci napędu, której te wszystkie rzeczy moim zdaniem nie rekompensują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NeonixPL Opublikowano 10 Listopada 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2020 1 godzinę temu, Daniel_I napisał: Ogólnie, co do samego auta, to wnętrze jest tak sobie wykonane - zarówno jeśli chodzi o same materiały, jak i spasowanie tego. Jeśli ktoś zwraca na to uwagę, to takie rzeczy rażą. Mnie akurat to nie przeszkadza - ale ja się nie liczę, bo dla mnie najlepszym na świecie samochodem jest Suzuki Jimny. Tak czy inaczej nadwozie nowego Juke wydaje się lepiej przemyślane - w środku jest więcej miejsca (F15 jest OK dla dwóch osób, przy liczniejszej obsadzie jest ciężko), plastiki są zdecydowanie lepsze - nawet taki detal jak drzwi, które sięgają aż do dołu progów, co ułatwia wysiadanie, itd. Natomiast Juke F16 ma zasadniczą wadę w postaci napędu, której te wszystkie rzeczy moim zdaniem nie rekompensują. Powiem tak, przez ostatnie 5 lat jeździłem amerykanami, głównie z V6 3,6l wolnossącym. Silnik w żuku wydaje mi się bardziej żywy i dynamiczny, ale to pewnie przez turbo. Mi się podoba bardziej. Jestem cały czas pod wrażeniem żuka pod względem osiągów. Wykonanie Juka i spasowanie jest dużo lepsze niż w amerykańcach, więc może z stąd moje och i ach. Jeździłem Jimmy-ym - w teren tak, do miasta i tym bardziej w długie trasy nie zzaa bardzo. Nowy F16 jest piękny, ale z napędem przesadzili. Myślę, że za jakiś czas wypuszczą Nismo i będzie o 15-20KM mocniejszy od obecnego Nismo. Ale i cena będzie wyższa od obecnej wersji. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Juke służy mi głównie do jazdy po mieście, na dłuższe wypady szukam innego auta z większą paką. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 1. Czy polecacie jakiś konkretny organizer/torbę do bagażnika? Właśnie tam schowałbym gaśnicę i jakieś podręczne narzędzia. 2. Czy muszę kupować z salonu mapę do nawigacji aby mieć najnowsze mapy? Na allegro sprzedają za ok ~200pln karty z mapami. A czy tego zabiegu nie można wykonać samemu w jakiś sposób? 3. Tak, dzisiaj przeglądałem wytłoczkę w podłodze z kołem zapasowym i są tam 2 wolne miejsca lub czegoś brakuje? Co tam powinno być? (zaznaczyłem na żółto) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NeonixPL Opublikowano 13 Listopada 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2020 F5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel_I Opublikowano 14 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2020 W dniu 10.11.2020 o 19:59, NeonixPL napisał: Powiem tak, przez ostatnie 5 lat jeździłem amerykanami, głównie z V6 3,6l wolnossącym. Silnik w żuku wydaje mi się bardziej żywy i dynamiczny, ale to pewnie przez turbo. Mi się podoba bardziej. Jestem cały czas pod wrażeniem żuka pod względem osiągów. Wykonanie Juka i spasowanie jest dużo lepsze niż w amerykańcach, więc może z stąd moje och i ach. Ja swojego też lubię, chociaż przekonałem się do niego dopiero po jakimś czasie - kupiłem to auto z dość specyficznych powodów i nawet nie zaliczyłem jazdy próbnej przed zakupem, pierwszy raz jechałem nim dopiero gdy już go odebrałem od dealera i wracałem do domu. Ale w sumie to w tej chwili jakoś przyzwyczaiłem się do jego wad i zalet, nie mam też pomysłu na co innego bym mógł go teraz zmienić - więc na razie również nie mam planów żeby się z nim rozstawać. Co do wyglądu, to nie da się ukryć, że jest kontrowersyjny - dziś rano pojechałem nim po zakupy na cały tydzień: i na parkingu pod marketem zrobiłem mu te dwa zdjęcia. Wygląda trochę jak kartofel - w sumie to osiągi ma wystarczające, ale też trudno mówić tutaj o jakiejś rewelacji, chociaż w kontekście kuriozalnego wyglądu może to być dość niespodziewana cecha. A jeśli o wadach mowa - zakupy na cały tydzień nie zmieściły się w bagażniku, dwie torby musiały jechać na tylnej kanapie. W dniu 10.11.2020 o 19:59, NeonixPL napisał: Jeździłem Jimmy-ym - w teren tak, do miasta i tym bardziej w długie trasy nie zzaa bardzo. Mnie się zdarzało zrobić ponad 700 kilometrów po krajówkach w ciągu jednego dnia (Lubin -> Leszno -> Śrem -> Środa Wielkopolska -> Września -> Gniezno -> Bydgoszcz -> Chełmno i powrót tego samego dnia , jakieś 10h samej jazdy) - no ale ja na punkcie Jimnego mam "skrzywienie", stąd takie pomysły. Zdjęcie spod tego samego marketu, co powyżej, tylko starsze: W dniu 10.11.2020 o 19:59, NeonixPL napisał: Nowy F16 jest piękny, ale z napędem przesadzili. Myślę, że za jakiś czas wypuszczą Nismo i będzie o 15-20KM mocniejszy od obecnego Nismo. Ale i cena będzie wyższa od obecnej wersji. Raczej nie ma się co spodziewać czegoś takiego - restrykcje dotyczące emisji CO2 na to nie pozwolą. Chodziły słuchy że ma być hybryda plug-in z napędzaną elektrycznie tylną osią, ale wtedy pewnie bagażnik będzie sporo mniejszy. Mogliby dorzucić chociaż ten 1.3 dig-t, który jest w Qashqaiu, ale też jakoś nie chce mi się wierzyć za bardzo w taki ruch. W dniu 10.11.2020 o 19:59, NeonixPL napisał: 1. Czy polecacie jakiś konkretny organizer/torbę do bagażnika? Właśnie tam schowałbym gaśnicę i jakieś podręczne narzędzia. Ja po prawej stronie zamontowałem składane metalowe zaczepy, do nich przypięte mam pasy z szerokiej gumy pasmanteryjnej, którymi mocuję z boku torbę, gdzie trzymam wszystkie szpargały typu gaśnica, płyn do spryskiwaczy, klucz do kół, latarkę, skrobaczkę do szyb i takie tam różne, zawsze tego się uzbiera w aucie. Trochę improwizacji i rękodzieła, ale niczego sensownego "na gotowo" nie udało mi się znaleźć tak, żeby pasowało. Bagażnik Juke jest nieforemny, a przy tym dość mały jednak. Zamontowałem też siatkę pionowo w otworze bagażnika, bo zdarzało mi się parę razy, że np. położyłem z tyłu torby a na nich kurtkę, w czasie jazdy kurtka zsunęła się pod tylną klapę i oparła o nią, a po otwarciu bagażnika po prostu wypadła - siatka zabezpiecza przed takimi wypadkami. W dniu 10.11.2020 o 19:59, NeonixPL napisał: 2. Czy muszę kupować z salonu mapę do nawigacji aby mieć najnowsze mapy? Na allegro sprzedają za ok ~200pln karty z mapami. A czy tego zabiegu nie można wykonać samemu w jakiś sposób? Wkłada się kartę i tyle - byle kupić odpowiednią. Zależnie od wersji tego, co masz w radiu obecnie albo po prostu zaczną działać nowe mapy, albo wcześniej jeszcze zaktualizuje się oprogramowanie w radiu, które się potem zrestartuje i już. Żeby nie być gołosłownym: Karta kupiona na Allegro. Jak masz auto z 2015, to najprawdopodobniej masz na pokładzie NC3, więc ta mapa, którą widać na zdjęciu, zadziała i u Ciebie. W dniu 10.11.2020 o 19:59, NeonixPL napisał: 3. Tak, dzisiaj przeglądałem wytłoczkę w podłodze z kołem zapasowym i są tam 2 wolne miejsca lub czegoś brakuje? Co tam powinno być? (zaznaczyłem na żółto) O ile dobrze pamiętam, to nic tam nie było - klucze są razem z podnośnikiem z boku za tylnym nadkolem, te miejsca były puste. Ja tam wożę linkę holowniczą (nigdy nie potrzebowałem, ale wożę ). 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.