fan_japan Opublikowano 11 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2020 Witajcie. Chce skompletować koła 17" i czy ktoś z Was ma felgi swoim X'ie gdzie jest et47? Według instrukcji powinno być et45, to nie duża różnicaw stosunku do et47, ale nie mam możliwości sprawdzić. Planowana opona na ta felgę to 215/65/17. Dziękuję z gory Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wuk Opublikowano 12 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2020 6 godzin temu, fan_japan napisał: Witajcie. Chce skompletować koła 17" i czy ktoś z Was ma felgi swoim X'ie gdzie jest et47? Według instrukcji powinno być et45, to nie duża różnicaw stosunku do et47, ale nie mam możliwości sprawdzić. Planowana opona na ta felgę to 215/65/17. Dziękuję z gory Spokojnie, to tylko 2 mm. Ja mam takie właśnie ze Scenica i pasują idealnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smakor Opublikowano 12 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2020 (edytowane) Ale czemu opony 215 skoro powinny być 225? Wg. producenta powinny być ET45 dla 17" i opona 225, takie mają wpisane w instrukcji i pewnie homologacji. Czy to większe ET nie schowa koła do środka? Auto na 19 ma ogólnie większą szerokość o 1 cm w danych niż na 17-18 co by się zgadzało z różnicę w ET. Edytowane 12 Listopada 2020 przez Smakor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fan_japan Opublikowano 12 Listopada 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2020 8 godzin temu, Smakor napisał: Ale czemu opony 215 skoro powinny być 225? Wg. producenta powinny być ET45 dla 17" i opona 225, takie mają wpisane w instrukcji i pewnie homologacji. Czy to większe ET nie schowa koła do środka? Auto na 19 ma ogólnie większą szerokość o 1 cm w danych niż na 17-18 co by się zgadzało z różnicę w ET. Tak mój błąd szerokość 225 na 17 cali. Bo później juz na profilu się reaguje bo przy r18 jest 225/60 a na r19 225/55. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kolor_pl Opublikowano 15 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2020 et 45 czy 47 to zadna różnica, nawet +-5 mm nie bedzie problemem. rozumiem ze felga 7' a nie 6,5 cala, bo to tez wymusza inne osadzenie teoretycznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fan_japan Opublikowano 16 Listopada 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2020 19 godzin temu, kolor_pl napisał: et 45 czy 47 to zadna różnica, nawet +-5 mm nie bedzie problemem. rozumiem ze felga 7' a nie 6,5 cala, bo to tez wymusza inne osadzenie teoretycznie. Felga 7" juz zakupione czekają teraz na opony/czujniki i na założenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kolor_pl Opublikowano 16 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2020 A jaki wzór felg? Bo też się zastanawiam nad opcją zimową z kołami 17" (zamiast lato 19" i m.in. pozostaje mi wybrać jakiś ładny wzór pasujący do X-a. Zastanawiam się nad czarnymi lub czymś bardziej "terenowym" (klasyczne 5 ramion). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smakor Opublikowano 16 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2020 Ja zapodałem takie 17: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kolor_pl Opublikowano 17 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2020 Smakor, dzięki przeczytałem cały wątek (i obejrzałem foty) i dodatkowo po swoich przemyśleniach stwierdziłem: - X-trail na 17" felgach wygląda słabo, - zimówki raczej chciałbym mieć awaryjnie na typowo "zimowe" warunki, bo przy obecnych zimach w mieście pewnie i na letnich bym przetrwał (w zeszłym roku zimowe opony założyłem na tydzień kiedy jechałem w okolicach Nowego Roku do KRK i na parę dni do Krynicy śnieg obejrzeć). - zimowe 19" same opony (2 x w roku przekładane ) - niby spoko opcja do czasu jak zajrzałem w cennik takich usług (niestety zatrzymałem się na cenach 80 pln / kpl a tu wychodzi ze 19" alu z czujnikami ponad 200 pln to ponad 400 rocznie - prawie cena felgi - rozsądek podpowiada brać ładne czarne 18" i dobre opony - mając 2 kpl 19" kół w razie jakiegoś uszkodzenia 1 felgi itp można szybko przełożyć oponę/oś bez problemu. Więc wychodzi, że zaoszczędzę jak wydam więcej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smakor Opublikowano 17 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2020 No na 17 każde auto wygląda gorzej niż na 19. Natomiast komfort jazdy na 17" jest nieporównywalny. Zwłaszcza jak spadnie śnieg i na drogach masz "wertepy" z kawałkami przymarzniętego śniegu. Wartość z "pontonów na kołach" jak mawiał mój kolega, jest bezcenna w takich warunkach. Zawieszenie też jest wdzięczne Mankament zmieniania całych kół, odkryty niestety empirycznie przy pierwszej przekładce - to waga takiego zestawu do przenoszenia piwnica-auto-piwnica ;/ Poza tym to same zalety. Mam sąsiadów którzy - nie wiem co nimi kieruje - zimą zakładają czarne stałowki bez kołpaków.... Ja bym z garażu takim zestawem nie wyjechał. Okropna wieś.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kolor_pl Opublikowano 17 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2020 Akurat zalety wymiany całych kół są mi dobrze znane - jestem zwolennikiem i użytkuję tak auta od lat (same zalety możliwość i wygoda zmieniania kiedy chce) do tego zazwyczaj trzymam w garażu więc noszenia tez nie ma. Dziś na spacerze obejrzałem na parkingu kilka SUV'ów i na 18" wyglądają ok i chyba to będzie mój wybór. Pontony na 17" raczej odpadają (w większości jak wsiadam w auto to po autostradach i krajówkach). A opony 19" czy 18" przy rozmiarze 235 mają nadal dostatecznie wysoki profil (wystarczający na krawężniki itp. - na początku jazdy X-trailem skręcając w wąskich uliczkach w prawo regularnie haczyłem tylnymi kołami o nie i letnie 19" nie maja żadnej rysy) - to nie jest opona typu 205/45 czy coś w okolicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smakor Opublikowano 17 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2020 Ja nie jestem zwolennikiem zmiany kół w domu. Nie dość że trzeba się troszkę narobić to jeszcze trzeba mieć klucz dynamometryczny. A jak zdjąłem koła po wyjeździe z salonu (może z 1000 km) to na wiosnę przy zakładaniu okazało się, że już trzeba delikatnie zmodyfikować wyważenie. Więc wolę wyważać za każdym razem przy zmianie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Varicella Opublikowano 17 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2020 8 godzin temu, Smakor napisał: No na 17 każde auto wygląda gorzej niż na 19. Natomiast komfort jazdy na 17" jest nieporównywalny. Zwłaszcza jak spadnie śnieg i na drogach masz "wertepy" z kawałkami przymarzniętego śniegu. Wartość z "pontonów na kołach" jak mawiał mój kolega, jest bezcenna w takich warunkach. Zawieszenie też jest wdzięczne Mankament zmieniania całych kół, odkryty niestety empirycznie przy pierwszej przekładce - to waga takiego zestawu do przenoszenia piwnica-auto-piwnica ;/ Poza tym to same zalety. Mam sąsiadów którzy - nie wiem co nimi kieruje - zimą zakładają czarne stałowki bez kołpaków.... Ja bym z garażu takim zestawem nie wyjechał. Okropna wieś.... Mam dwa komplety kół zima lato na 19tkach. żadne 17tki... a śniegu w mieście mało widzę . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emjot Opublikowano 17 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2020 Subiektywnie komfort jazdy na 17” zdecydowanie lepszy niż na 18”. Na 19” może być jeszcze gorzej. Wiadomo 19” wyglądają kozacko ale zawias x-traila nie lubi się z oponami niskoprofilowymi. Przed zakupem radzę się przejechać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 17 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2020 Godzinę temu, Emjot napisał: Subiektywnie komfort jazdy na 17” zdecydowanie lepszy niż na 18”. Na 19” może być jeszcze gorzej. Wiadomo 19” wyglądają kozacko ale zawias x-traila nie lubi się z oponami niskoprofilowymi. Przed zakupem radzę się przejechać. W aucie typu suv jakim jest X-trail wieksza srednica kola automatycznie pogarsza znacznie komfort jazdy i zwieksza zuzycie paliwa a w polaczeniu z naszymi drogami zawieszenie dostaje 3x szybciej po d..e. Nie warto pakowac sie w 19 calowe felgi wyłacznie dla efektu optycznego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smakor Opublikowano 17 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2020 Dlatego ja wole "nieco" pogorszyć wygląd auta zimą a jednak dać odpocząć zawieszeniu. A dodatkowe nierówności są największe zimą i zaraz po niej zwykle. Jazda po breji przymarzniętej to test dla zawieszenia. Fakt, X nawet na 19 nie ma jeszcze przesadzonego profilu. Ale te 10% więcej robi różnicę (10% szerokości opony). Felgi 19 dostałem "w pakiecie", latem są ok. Na zimę świadomie wybrałem 17. Oczywiście zauważalnie niższa cena opon tez ma swoje zalety. Jakbym miał kupować 19 na zimę zostałbym po prostu na zmianie samych opon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kolor_pl Opublikowano 20 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2020 W dniu 17.11.2020 o 22:54, piotrek3 napisał: W aucie typu suv jakim jest X-trail wieksza srednica kola automatycznie pogarsza znacznie komfort jazdy i zwieksza zuzycie paliwa a w polaczeniu z naszymi drogami zawieszenie dostaje 3x szybciej po d..e. Nie warto pakowac sie w 19 calowe felgi wyłacznie dla efektu optycznego. jak większa średnica? przecież średnica jest wustalona i nie mozna jej zmieniać (dlatego 19" to opona 225/55 a 17" to 225/65 - profilem wyrównujemy średnice felgi. do tego X-trail ma nominalnie większe średnice kół niż QQ wiec i profil wyższy przy felgach 19", tak samo 18" i 17" - tu wspomniane "pontony" 225/55 to zupelnie inny profil niż np. w oponach 205/55 czy 195/55 (notabene takei koła są dość popularne w autach osobowych i nikt nie narzeka ze niski profil i zimą felgi tylko gnie) w X-trailu opony 225/55 na 19" to nie żaden niski profil jak niektórzy tu próbują wpierać, a właśnie zbyt wysoki profil opony powoduje pływanie na łukach i problem przy większych prędkościach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smakor Opublikowano 20 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2020 Dokładnie. Średnica koła jest +- stała nie może być inaczej. Profil na 19" nie jest tragiczny i nie stanowi problemu nawet dla krawężników przy zachowaniu ostrożności. Natomiast różnica pomiędzy 19 a 17 jest więcej niż wyczuwalna. Dodatkowo zimowa opona a raczej jej guma ma inną charakterystykę zdaje się z uwagi na przystosowanie do niskich temperatur. W Toyocie miałem profil 45 i też nie było tragedii na drodze ale to raczej zasługa zawieszenia, które brało wszystko na siebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kolor_pl Opublikowano 20 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2020 17 minut temu, Smakor napisał: Dokładnie. Średnica koła jest +- stała nie może być inaczej. Profil na 19" nie jest tragiczny i nie stanowi problemu nawet dla krawężników przy zachowaniu ostrożności. Natomiast różnica pomiędzy 19 a 17 jest więcej niż wyczuwalna. Dodatkowo zimowa opona a raczej jej guma ma inną charakterystykę zdaje się z uwagi na przystosowanie do niskich temperatur. W Toyocie miałem profil 45 i też nie było tragedii na drodze ale to raczej zasługa zawieszenia, które brało wszystko na siebie. Pamiętajcie, że PROFIL to nie jest wartość stała tylko procentowa (od szerokości opony) w takiej Toyocie przy oponach 185/45 ten profil jest niski ale przy oponie np. 245/45 o tym samym profilu opona ma zupełnie inną wysokość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smakor Opublikowano 20 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2020 (edytowane) Tak, pamiętamy W Toyce miałem 215/45/17 I wyglądało to kozacko z fabryczną felgą dwukolorową A w nowej korolce są 225/40/18... Choć poprzednie bardziej mi sie podobały. Edytowane 20 Listopada 2020 przez Smakor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 20 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2020 10 godzin temu, kolor_pl napisał: jak większa średnica? Wg Ciebie średnica koła 17 calowego jest równa średnicy koła 19 cali??!! 10 godzin temu, kolor_pl napisał: w X-trailu opony 225/55 na 19" to nie żaden niski profil jak niektórzy tu próbują wpierać, a właśnie zbyt wysoki profil opony powoduje pływanie na łukach i problem przy większych prędkościach. X-trail to nie jest auto do szybkiej jazdy to raz a dwa to zarówno na profilu 60 czy 45 ten model akurat pływac na pewno nie bedzie. Takie zjawisko moze nastapić przy X-trailu ale na średnicy koła np.16 cali i profilu opony 70.. Ja mam zalozone 17 -stki z profilem 65 i żadnego pływania nie ma.A i stoi nieco wyzej,licznik pokazuje predkośc prawidłowo i jest wyraźnie odczuwalny lepszy komfort jazdy nic na profilu 60. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kolor_pl Opublikowano 20 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2020 15 minut temu, piotrek3 napisał: Wg Ciebie średnica koła 17 calowego jest równa średnicy koła 19 cali??!! na spokojnie, jeszcze raz: koło w X-trailu na feldze 19" i feldze 17" ma zbliżoną różnicę wynikająca z normy ustalonej przez producenta, na średnicę koła składa się średnica felgi i wysokość opony określana wartością profilu (a precyzując już bardzo dokładnie wzór: wysokość x 2 ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 21 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2020 (edytowane) 9 godzin temu, kolor_pl napisał: na spokojnie, jeszcze raz: koło w X-trailu na feldze 19" i feldze 17" ma zbliżoną różnicę wynikająca z normy ustalonej przez producenta, na średnicę koła składa się średnica felgi i wysokość opony określana wartością profilu (a precyzując już bardzo dokładnie wzór: wysokość x 2 ). Piszesz o rzeczach oczywistych . Mi chodziło o fakt ,ze konkretnie felga o wiekszej średnicy czyli zamiast 17 cali a 19 ma wpływ na wyraźnie wieksze zuzycie paliwa i konieczność założenia opony o niższym profilu ,tak by zachowana została homologacja producenta . To natomiast powoduje drastycznie obnizenie komfortu jazdy i o wiele szybsze zuzywanie sie elementów zawieszenia. Edytowane 21 Listopada 2020 przez piotrek3 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smakor Opublikowano 21 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2020 A dokładnie całkowita średnica koła na feldze 17 różni się od 19 o prawie 6mm Co daje ok 0,8 km/h mniej A dla 18 ok 3 mm co daje ok 0,4 km/h mniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kolor_pl Opublikowano 21 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2020 (edytowane) 4 godziny temu, piotrek3 napisał: Mi chodziło o fakt ,ze konkretnie felga o wiekszej średnicy czyli zamiast 17 cali a 19 ma wpływ na wyraźnie wieksze zuzycie paliwa i konieczność założenia opony o niższym profilu ,tak by zachowana została homologacja producenta . To natomiast powoduje drastycznie obnizenie komfortu jazdy i o wiele szybsze zuzywanie sie elementów zawieszenia. ale to wyraźnie wieksze zuzycie paliwa to na plus dla 19" czy na minus (w trybie miejskim, wiejskim czy autostradowym)? a z tym drastyczne obniżenie komfortu jazdy i o wiele szybsze zużywanie się elementów zawieszenia - to już pojechałeś jak Mateusz z Unią Moim zdaniem większe balony powodują większe zużycie paliwa (większe opory toczenia, choć nie tak jak szerokość opony i rodzaj - model), a zawieszenie przy oponie 225/55 dostaje odpowiedni komfort i pracuje w zakresie - dużo więcej zależy od kierowcy i kultury jazdy i tu będę się upierał , że te opony są normalne a nie niskoprofilowe A jeszcze żeby dolać oliwy i wyjść poza mm odstępstw to ważne jak szerokie felgi zakładamy tu też jest teoretycznie dowolność od chyba 6,5" do 8" a to już w mm przepaść (coś jak porównywać koło rowerowe do wałka do ciasta) To tak w kwestii zastanawiania się na różnicami 2 mm w ET A może by tak Edytowane 21 Listopada 2020 przez kolor_pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.