Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Nissan Patrol K260 Szarpanie kierownicą, Wyrywa kierownice po najechaniu na dziurę


Cricri83

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,  

Z góry przepraszam jeżeli opis mojego problemu będzie źle opisany czy nie szczegółowy ale jestem nowy na forum - liczę na wyrozumiałość :)

Wiec aktualnie posiadam Nissana Patrola K260 tzw Hiszpana z silnikiem 2.8td z 97r na 35" kolach, to już moje 3 cie auto 4x4 do Off-Road a drugi projekt w którym na sam koniec napotkałem duży problem w zawieszeniu a raczej w układzie kierowniczym. Patrola nabyłem już mocno podniesionego liftowanego ale tu poprzedni właściciel nie zadbał do końca o poprawny lift a o estetyce samochodu nie wspomnę.  Po kilku poprawkach, wymianie olejów filtrów itp zdecydowałem się wybrać aby go sprawdzić i pobawić w terenie, teren : club Off-roadowy znajduje się ponad 60-70km od Paryża (mieszkam na obrzeżach), droga do klubu odbyła się bez problemowo i bez jakich kol wiek niepokojących sygnałów z zawieszenia czy układzie kierowniczym..

 Po kilku godzinach dość ostrej zabawy w błocie itp zdecydowaliśmy się wracać i zaraz po wjechaniu na drogę asfaltowa Patrol jak by chciał wyskoczyć z grogi, zaczęło szarpać kierownica wręcz wyrwać ją z rąk, koła skakać z lewa na prawo jakby miały odlecieć (strach w oczach) więc ostre hamowanie i rozglądanie się czy coś nie odpadło. Nic nadzwyczajnego nie zauważyłem, jak by wszystko na swoim miejscu, po chwili ruszyłem dalej ale ostrożnie i powoli... Po małym dystansie wjechałem na drogę expresowa, rozpędzając się i przejechaniu po małym wyboju (dziurze) przy prędkości około 50-60km/h ponownie Patrol jak by oszalał "ledwo do opanowania" udało mi się zahamować i resztę drogi drogami bocznymi prawie 3h do domu..

Po weekendzie oczywiście temat został poruszony na prawo i lewo, google itp a każdy diagnozował co innego, po głębszych oględzinach Patrola i po zdiagnozowaniu luzów idąc krok po kroku według wskazówek mechaników i informacji zdobytych na internecie doszło do wymiany :

łożysk kol przednich, wymiana 4 amortyzatorów + amortyzatora skrętu, nowe końcówki drążków kierowniczych, tarcze z klockami hamulcowymi, i ostatnio wymieniłem na nowe drążki kierownicze krotki oraz długi i wymieniony został płyn wspomagania na nowy. Przekładaliśmy kola prawe na lewe przód na tył, a następnie może w sposób nie zbyt profesjonalny ale jak umieliśmy tak zrobiliśmy zbieżność na tzw sznurki (tu problem by gdzie kol wiek znaleźć warsztat który by to zrobił) spuszczanie powietrza w kolach z 3.0 do 1.5 atm i nadal NIC nic nic problem nadal jest a mi brakuje pomysłów i tz doświadczenia by rozgryźć ten problem.  

Na dzień dzisiejszy już po prawie 2 miesiącach dalej stoję prawie w miejscu, choc muszę przyznać ze przez ten mankament mam wymieniono prawie cale zawieszenie na nowe / na dziś Patrol jedzie prosto, nic nie stuka nic nie puka a luzów już jako tako nigdzie nie ma. Czasem jadąc na prostej drodze czuje delikatne bicie kierownicy i momentami podsterowność a po przejechaniu po progu zwalniającym ściąganie na prawo albo lewo. Lecz niestety ze względu na bezpieczeństwo i by mocniej nie uszkodzić zawieszenia czy układu kierowniczego nie rozpędzam się wiecej niz do 40-50km - oczywiście do momentu kiedy przed kołem nie wyskoczy jakaś dziura czy chłopek bo wtedy powtórka czyli "ostre hamowanie i próba utrzymania wyrywającej się kierownicy" co uwierzcie mi nie jest łatwe w aucie wożącym prawie 2.5T.. 

 

Ostatnia rzecz która pozostała mi do wymiany to chyba tylko MAGLOWNICA,  aktualną rozebraliśmy i złożyliśmy nie zauważając jako takich luzów  (tu tez niestety moja wiedza i doświadczenie się kończy) po czym zalaliśmy nowy płyn o którym już wspominałem i dalej to samo. Lech na ostateczna wymianę maglownicy zdecyduje się dopiero jak ktoś mi potwierdzi ze faktycznie to ona może być przyczyną.

I tu zwracam się do Was z prośbą o pomoc, wskazówki i sugestie które by mi pomogły rozwiązać ten problem / ja miedzy czasie bede jeszcze sprawdzać i szukać czy czasem czegoś nie przeoczyłem w sprawdzaniu zawieszenia. W załączniku przesyłam kilka zdjęć Hiszpana z wyprawy itp - może cos to pomoże.

 

Z góry dziękuje

Pozdrawiam

Krzysztof

 

 

 

IMG_4406.jpg

IMG_4420.jpg

IMG_4161.jpg

IMG_4160.jpg

IMG_4409.jpg

IMG_3405.jpg

IMG_3563.jpg

IMG_3860.jpg

IMG_3193.jpg

IMG_3223.jpg

IMG_3114.jpg

IMG_3051.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Miałem podobne anomalie w K260 3d HardTop, dopiero po usunięciu wszelkich potencjalnych "ognisk" luzów Patrol przestał głupieć... Z tym, że u mnie jest fabryczne zawieszenie i fabryczny rozmiar opon. Przekładni kierowniczej nie dotykałem. Wibracje kół występowały w podobnych okolicznościach (wjechanie na nierówności) i znacznie częściej w przypadku holowania przyczepy. Wymieniłem kpl amortyzatorów, kpl drążków przednich, kpl tulejek w resorach (przód i tył) oraz ich wieszakach, końcówki drążków kierowniczych. Nie ruszałem łożysk kół ani zwrotnic (kul).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, finałowo również pozmieniałem końcówki, wszelkie polibusze resorów, wieszaków itd ale przyczyna okazały się cybanty trzymające resory (przód) . Po dość ostrej jeździe dospawana podpora pod resor (zrobiona przez poprzedniego właściciela) przesunęła się z rantu i tam powstał luz na cybantach co na początku nie było widoczne tym bardziej ze zazwyczaj Patrol był diagnozowany na podnośniku i wtedy luzu nie było jako tako widać. Na dzień dzisiejszy jest w miarę ok, jedynie to mam problem ze zbieżnością + mam wrażenie ze kola sa pochylone i po zmianie lozysk na kolach luzu nigdzie nie ma a geometria mi sie nie zgadza na gole oko..  Może ktoś wie czy to się reguluje ?? czy to uszkodzenie zwrotnic na kulach ?

Pozdrawiam

Krzysztof

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...