Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

System awaryjnego hamowania - sensor


4rek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Myśląc troszeczkę profilaktyczne zacząłem się zastanawiać gdzie znajduje się emergency brake sensor z racji tego iż  wyczytałem ze czasami lubi się zabrudzic i trzeba go przeczyścić. Patrząc na szybko wydaje mi się ze znajduje się on za emblematem Nissana ale wolałbym się upewnić od bardziej doświadczonych właścicieli Qashqai’a. Jesli znajduje się w tym miejscu to jak się do niego dostać żeby go przeczyścić? Demontujemy sam emblemat czy cały grill? Czy może wystarczy przeczyszczenie samego emblematu? 
 

Pozdrawiam

 

Nissan Qashqai 2017, 1.2 DIG-T, Facelift

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod logiem Nissana na przodzie, dlatego jest płaskie :) Trzeba czyścić logo w takim razie :) Ale jeszcze nigdy tego nie robiłem i nie zgłaszało błędu. Błąd zgłasza za to jazda pod mocne słońce nisko nad horyzontem. Wtedy zapala się pomarańczowa ikonka, że system nie dostępny. Ale to oświetla kamerę jak rozumiem  a nie czujnik radarowy.

Edytowane przez Smakor
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Smakor napisał:

Pod logiem Nissana na przodzie, dlatego jest płaskie :) Trzeba czyścić logo w takim razie :) Ale jeszcze nigdy tego nie robiłem i nie zgłaszało błędu. Błąd zgłasza za to jazda pod mocne słońce nisko nad horyzontem. Wtedy zapala się pomarańczowa ikonka, że system nie dostępny. Ale to oświetla kamerę jak rozumiem  a nie czujnik radarowy.

Dzięki za info.

Trochę to dziwne jeśli tak to działa bo emblemat nie jest przezroczysty, z przodu może i tak wyglada ale tył emblematu jest po prostu czarny. Czyli czujnik działa przez plastik, tak? Sorry jeśli to jest oczywiste, nie znam się na tym, sugeruje się czujnikami parkowania które są „na wierzchu”. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest kamera. Kamera jest na górze na szybie. Tu masz radar, on nie potrzebuje "widzieć" bo przenika przez pewne materiały, np. plastik.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Smakor napisał:

To nie jest kamera. Kamera jest na górze na szybie. Tu masz radar, on nie potrzebuje "widzieć" bo przenika przez pewne materiały, np. plastik.

W takim razie trochę nie widzę sensu czyszczenia emblematu skoro przenika on przez plastik. Jeśli jakiś syf dostał by się bezpośrednio na radar to czyszczenie radaru miało by sens. 
A czy kamera w szybie ma tez coś wspólnego z systemem awaryjnego hamowania? 
Myślałem ze tam jest tylko czujnik deszcze oraz zmierzchu, coś jeszcze ciekawego się tam znajduje?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest tam kamera. Ona odpowiada za rozpoznawanie znaków, prawdopodobnie lini na drodze no i też współpracuje z radarem.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Smakor napisał:

Tak jest tam kamera. Ona odpowiada za rozpoznawanie znaków, prawdopodobnie lini na drodze no i też współpracuje z radarem.

Faktycznie. 
Dzieki za info raz jeszcze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Smakor napisał:

Powinna mieć jeszcze slot na kartę SD i robić za rejestrator :) Tak jest w C5 Aircrossie (za dopłatą oczywiście)

To by był fajny bajer i mega wygodniejszy niż normalny rejestrator. Szkoda ze tego nie ma w standardzie w QQ. :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Smakor napisał:

W Dusterze taki bajer kosztuje coś koło 1500 zł chyba :)

To ładnie, nawet Dacia coś takiego robi. Przy całkowitej cenie QQ, 1500zł ekstra to prawie tyle co nic. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, 4rek napisał:

Witam,

Myśląc troszeczkę profilaktyczne zacząłem się zastanawiać gdzie znajduje się emergency brake sensor z racji tego iż  wyczytałem ze czasami lubi się zabrudzic i trzeba go przeczyścić. Patrząc na szybko wydaje mi się ze znajduje się on za emblematem Nissana ale wolałbym się upewnić od bardziej doświadczonych właścicieli Qashqai’a. Jesli znajduje się w tym miejscu to jak się do niego dostać żeby go przeczyścić? Demontujemy sam emblemat czy cały grill? Czy może wystarczy przeczyszczenie samego emblematu? 
 

Pozdrawiam

 

Nissan Qashqai 2017, 1.2 DIG-T, Facelift

A jak masz w instrukcji? Ty masz chyba polifta. W mojej instrukcji narysowany radar jest w zderzaku lekko z prawej.

Ale wg mnie komunikaty dotyczą zabrudzenia np. śniegiem kamery.

Sam radar byłby nie wystarczający - bo co ci po informacji, że wykrył przeszkodę? To analiza obrazu z kamery robi całą robotę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej radar był poza logiem chyba, jak pojawiło się płaskie logo znalazł się pod nim. radar to w sumie dwa elementy nadawczy i odbiorczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Karminadel napisał:

A jak masz w instrukcji? Ty masz chyba polifta. W mojej instrukcji narysowany radar jest w zderzaku lekko z prawej.

Ale wg mnie komunikaty dotyczą zabrudzenia np. śniegiem kamery.

Sam radar byłby nie wystarczający - bo co ci po informacji, że wykrył przeszkodę? To analiza obrazu z kamery robi całą robotę.

 

1 godzinę temu, Smakor napisał:

Wcześniej radar był poza logiem chyba, jak pojawiło się płaskie logo znalazł się pod nim. radar to w sumie dwa elementy nadawczy i odbiorczy.

Mój jest po lifcie. Sprawdziłem manual i radar znajduje się za znaczkiem i faktycznie trzeba czyści znaczek. Z tego co wyczytałem to kamera działa razem z radarem wtedy jeśli system AEB ma tez opcje wykrywania pieszych, jeśli nie ma to niby działa sam radar - tak jest napisane w manualu. W takim razie moje pytanie brzmi jak sprawdzić czy mój system posiada wykrywaniu pieszych? Ikonki do obydwóch funkcji są identyczne. Wiem ze posiada system MOD ale z tego co wyczytałem on działa tyko przy niskich prędkościach i gdy jest włączony jest podglad z kamery i nie zatrzymuje auta tylko daje sygnał dźwiękowy o ile się nie mylę. 

Edytowane przez 4rek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

System MOD to co innego. Hmm musisz empirycznie sprawdzić ;P Żartuję. Może serwis jest w stanie to zweryfikować? Mi raz zdarzyło jak auto zdenerwowało się na rowerzystę z naprzeciwka. Raz przetestowałem empirycznie hamowanie za autem przede mną. Dość nieprzyjemne dla pasażerów bo kierowca zawsze jakoś lepiej przygotowany (hamowałem, ale system stwierdził, że za słabo i docisnął). Na pieszym nie udało mi się jeszcze sprawdzić. Nie wiem czy jak Nissan to wprowadził to przypadkiem nie od razu auta + piesi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Smakor napisał:

System MOD to co innego. Hmm musisz empirycznie sprawdzić ;P Żartuję. Może serwis jest w stanie to zweryfikować? Mi raz zdarzyło jak auto zdenerwowało się na rowerzystę z naprzeciwka. Raz przetestowałem empirycznie hamowanie za autem przede mną. Dość nieprzyjemne dla pasażerów bo kierowca zawsze jakoś lepiej przygotowany (hamowałem, ale system stwierdził, że za słabo i docisnął). Na pieszym nie udało mi się jeszcze sprawdzić. Nie wiem czy jak Nissan to wprowadził to przypadkiem nie od razu auta + piesi.

Tak by było najbezpieczniej, odezwać się do serwisu. Empirycznie raczej nie mam zamiaru nic sprawdzać. ;) Mam nadzieje ze w ogóle nie będę miał okazji tego testować ale fajnie jest wiedzieć jakie funkcje posiada Twoj samochód. :) W manualu są dwa osobne rozdziały dotyczące systemu AEB, jeden z pisanymi drugi bez z dopiskiem - jeśli dany samochód posiada te funkcje. Wiec wyglada jak by nie zawsze obydwie funkcje były instalowane razem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj to sie testuje niemal codziennie :) Często system się pluje, że za późno hamujesz - ale nie hamuje jeszcze. Masz 3 poziomy ostrzeżeń: pomarańczowe, czerwone i hamowanie. Pomarańczowe często się pojawia jak np dojeżdżasz do zatrzymanego auta dość agresywnie. Albo auto przed Tobą zacznie nagle hamować a ty jesteś skupiony gdzie indziej (miałem ta na trasie, nagle ni z tego ni z owego auto przede mną zaczęło hamować a ja patrzyłem się w tej sekundzie na radio... Jadąc 100km/h auto było dość daleko a system już warczał). Działa to fajnie ogólnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Smakor napisał:

Oj to sie testuje niemal codziennie :) Często system się pluje, że za późno hamujesz - ale nie hamuje jeszcze. Masz 3 poziomy ostrzeżeń: pomarańczowe, czerwone i hamowanie. Pomarańczowe często się pojawia jak np dojeżdżasz do zatrzymanego auta dość agresywnie. Albo auto przed Tobą zacznie nagle hamować a ty jesteś skupiony gdzie indziej (miałem ta na trasie, nagle ni z tego ni z owego auto przede mną zaczęło hamować a ja patrzyłem się w tej sekundzie na radio... Jadąc 100km/h auto było dość daleko a system już warczał). Działa to fajnie ogólnie.

Jeśli faktycznie tak działa to super, będę musiał to przetestować. :)  może uratować dupe w ekstremalnych sytuacjach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G
Godzinę temu, 4rek napisał:

Jeśli faktycznie tak działa to super, będę musiał to przetestować. :)  może uratować dupe w ekstremalnych sytuacjach.

Na całkowite uratowanie d--y bym nie liczył. Z tego co czytałem, ten system w Nissanach tylko minimalizuje skutki, a nie zapobiega w 100 % stłuczce.
Widziałem też w necie film, gdzie kierownik ASO (nie pamiętam marki) tak zawierzył temu systemowi, że by udowodnić niedowiarkom jego skuteczność osobiście wystąpił w roli manekina. System i owszem zadziałał ... tylko ździebko za późno i "manekin" wylądował na masce, po czym odbity 2 m przed autem.

W przyszłości już chyba nie będzie na sobie sprawdzał tych wynalazków:)

Miałem kiedyś osobiście okazję się przekonać jak ten system działa w specyficznych warunkach. Na liczniku ok. 80 , przede mną ostry łuk drogi w lewo, ale nie na tyle ostry, by 80 na liczniku stanowiło zagrożenie, a dodatkowo miałem jeszcze sporo czasu by ew. zmniejszyć prędkość. Na prawym krawężniku jeszcze w dużej odl. stoi kobitka i czeka by przejść na lewą stronę. Najwidoczniej znalazła się w polu radaru. Usłyszałem pikanie, a że nie znalazłem powodu bym miał zareagować, nie zareagowałem. No i chwilę później system dał po "heblach". Strach pomyśleć, co by było w podobnej sytuacji gdyby droga była mokra, opony nie pierwszej świeżości ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

System do chyba 50 km/h całkowicie unika kolizji (suchy asfalt). Powyżej minimalizuje jej skutki, tzn hamuje do oporu zawsze tylko pewnie przy dużych prędkościach ciężko odpowiednio szybko podjąć decyzje z uwagi na problemy j.w. z interpretacją rzeczywistości. Pierwsze auta (różne marki) z tym systemem faktycznie były nieco przewrażliwione, ale teraz jest już znaczenie lepiej  Jeżdżę drugi rok autem z takim systemem (najpierw Toyota teraz X) i jeszcze nigdy system nie zadziałał nie prawidłowo (tzn zahamował gdy to nie było potrzebne). Natomiast czasem sygnalizuje zagrożenie w sytuacjach, które faktycznie mogą wydawać się dla takiego systemu niebezpieczne. Raz mnie tylko zdziwił jak zapipczał podczas wjeżdżania do parkingu podziemnego. Nie wiem co mu się nie spodobało, czy jazda w dół, w kierunku podłoża, czy zobaczył cos co mogło przypominać rowerzystę/pieszego. Ale to było jedno piknięcie i koniec, żadnej reakcji z mojej strony. Także uważam system za dobry i pomocny w codziennej jeździe i chyba lepiej jak zadziała częściej niż rzadziej... Swoją drogą stworzenie idealnego systemu nie za bardzo jest możliwe. Nie dość, że musi przerabiać masę danych w czasie rzeczywistym to jeszcze ilość informacji jakie wkładamy do systemu nie jest zbyt wielkiej jakości i ilości. Nawet bardzo zaawansowane systemy google z wieloma radarami mają z tym czasem kłopoty a co dopiero takie proste "coś" jak w naszych autach :) Ale na pewno nie kupię już auta bez tego systemu. Prędzej bez AA ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...