Gość Moonia13 Opublikowano 5 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2005 Mam pytanko, moze ktoś sie zna i powie mi czemu moj samochodzik z dnia na dzien zaczął tak duzo palic. Do tej pory na 100/km zuzywał mniej wiecej 9l benz, a teraz nie wiedziec czemu wypija ponad 12l :!: To jest Primerka 2,0 SLX 16V 1991r. Moze ktoś instalował gaz do takiego samochodu i wie jaką instalacje najlepiej oraz ile moze mnie ta przyjemnośc kosztowac?? I gdzie moge to zrobić w Warszawie lub okolicach, dobrze i tanio. Siedziałam dziś chyba ze trzy godziny przegladając na forum opinie, i jakos nic nie moge znaleźć, sensownego, Ktoś podał mi namiar do Mińska, ale chciałabym mieć cos do porównania... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Stranger Opublikowano 5 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2005 Mam pytanko, moze ktoś sie zna i powie mi czemu moj samochodzik z dnia na dzien zaczął tak duo palic. Do tej pory na 100/km zuzywał mniej wiecej 9l benz, a teraz nie wiedziec czemu wypija ponad 12l :!: Może to nie było tak nagle? Zimą autka palą wiecej, częściej włącza się ogrzewanie tylnej szyby, rozgrzewa się auto na postoju itp, itd... A jeśli jednak zaczął palić nagle jak smok to może syfne paliwo, albo mu się skład mieszanki zmienił? A jeździ normalnie? To jest Primerka 2,0 SLX 16V 1991r. Moze ktoś instalował gaz do takiego samochodu i wie ile moze mnie ta przyjemnośc kosztowac?? Pewnie założy się już gdzieś za 1600-1800zł. Do SR20DE na wielopunkcie zakładałem za 2100zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość daniellus Opublikowano 5 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2005 Może spalanie zwiększyło się ze względu na niskie temperatury. Dłużej jedziesz na ssaniu. jeśli chodzi o gaz to ja zakładałem w październiku kiedy ceny były najwyższe. Płaciłem za BRC 2200zł, teraz myślę ,że poniżej 2 tyś można już założyć. Ale zastanów się ile jeździsz, jakie trasy i kiedy koszty się zwrócą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Moonia13 Opublikowano 5 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2005 No własnie jeżdzi normalnie:/ tylko przeraza mnie to ze tak czesto musze go tankowac:/ Autko miesiecznie przejeżdza z 1600-2000km Nie sądze by to była tylko zmiana temperatury. ktoś kazał mi posprawdzac przewody... ale tak sie zastanawiam co jeszcze moze byc tego przyczyną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Moonia13 Opublikowano 5 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2005 Ma jeszcze problem z odpalaniem, nie chce odpalic za pierwszym razem dopiero za trzecim czwartym, moze to ma cos wspolnego z tym co sie z nim dzieje:( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qwasar Opublikowano 5 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2005 Sprawdź przewody wysokiego napięcia i świece. Często przy wigotnym powietrzu zdarzają się przebicia na przewodach WN (zwłaszcza gdy są stare) lub świece mają już dość i dają słabą iskrę. Wtedy któryś z cylindrów nie pracuje odpowiednio, więc silnik traci moc. Co do gazu to masz jednopunktowy wtrysk (zapewne SR20Di). Do niego można założyć instalację z butlą w kole już za ok 1200zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KTOSIU Opublikowano 5 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2005 Witam, Od siebie dodam, że jeśli planujesz zagazować autko to warto zapłacić troszkę więcej i zamontować instalację w sprawdzonym warsztacie, Niska cena może wydawać się argumentem najważniejszym lecz później gdy pojawią się jakieś problemy (a tego Ci nie życzę) będziesz jeździła i szukała kogoś aby ci to naprawił, bo owi fachowcy "umyją" ręce od roboty Pozdr. 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 5 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2005 1. jak masz zamiar sprawdzić przewody i świece? Organoleptycznie? 2. czy kłopot z odpalaniem występuje zawsze, czy zależnie od temperatury silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Moonia13 Opublikowano 5 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2005 1. jak masz zamiar sprawdzić przewody i świece? Organoleptycznie?2. czy kłopot z odpalaniem występuje zawsze, czy zależnie od temperatury silnika? Nie, własnie szukam w Warszawie lub okolicach dobrego i w miare taniego fachowca który sie na tym zna. Praktycznie za kazdym razem. Wczesniej wydawało mi sie ze byc moze po przejechaniu małego odcinka drogi nie zdązy sie jeszcze wszystko nagrzac, ale on potrafi tez po 20-30 km przejechanych zbuntowac sie i nie zapala:/ Tzn zapali za któryms razem i to dopiero jak dostanie gazu:/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piomal Opublikowano 5 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2005 Przewody WN możesz sprawdzić wieczorem, wystarczy przy pracującym silniku delikatnie spryskać je wodą (takim rozpylaczem do zwilżania kwiatów albo do mycia okien). Jak zobaczysz iskry na zewnątrz, kable do wymiany. Świece muszą mieć szczelinę najlepiej 0,8-0,9 mm. Jeśli jest "na oko" dużo większa, to już się środkowa elektroda wypaliłą i trzeba wymienić (w odróżnieniu od kalbi nie majątek - 60 zł). Miesięcznie przejeżdżasz wystarczająco dużo, żeby założyć gaz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dewiant23 Opublikowano 5 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2005 Witam,Od siebie dodam, że jeśli planujesz zagazować autko to warto zapłacić troszkę więcej i zamontować instalację w sprawdzonym warsztacie, Niska cena może wydawać się argumentem najważniejszym lecz później gdy pojawią się jakieś problemy (a tego Ci nie życzę) będziesz jeździła i szukała kogoś aby ci to naprawił, bo owi fachowcy "umyją" ręce od roboty Pozdr. 8) 1200zł za jednopunkt to normalna cena, ja do siebie w sierpniu załozyłem LPG za 1350zł i to w dobrym i sprawdzonym warsztacie... ale w Radomiu. nie wiem jak ceny w innych miastach ale teraz mieszkam na śląsku i tu jest koszmar, taka sama instalacja najtaniej około 1800 zł (po ile teraz u moich gazowników nie wiem ale sadzę że spadło znaczaco po takich skokach cen gazu i obnizce benzyny). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 5 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2005 Moonia. Wg mnie za pewne rzeczy niewarto zabierać się samemu, a na niektórych niewarto się samemu uczyć. Wydaje mi się że lepiej poradzić Ci do którego fachmana się udać niż opowiadać co i jak masz sprawdzać itp. W dziale "warsztaty" podałem kiedyś namiar do zakładu auto-tim w Warszawie, wiem że mechanik tam ma doświadczenie i wiedzę. Znajdź mój post na temat auto tim, bo nie chcę tu zaśmiecać. Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bruneros Opublikowano 6 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2005 włącza się ogrzewanie tylnej szyby, rozgrzewa się auto na postoju itp, itd... A jeśli jednak zaczął palić nagle jak smok to może syfne paliwo, albo mu się skład mieszanki zmienił? A jeździ normalnie? a co ma ogrzewnie tylnej szyby do spalania ? troche produ ciagnie ale na spalanie wplywu to nie ma IMHO :-) ten uklad monowtryskowy jakos tak jest dziwnie zrobiony ze na zimno zanim sie nagrzeje to dlugo dosyc leje bogata mieszanke. i takie duze spalanie wylazi szczegolnie przy dojazdach na krotkich odcinkach.... gazuj w dobrym warsztacie 2 generacja i bedzie ok :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaano Opublikowano 6 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2005 czytalem ze najlepiej sprawdzic kable zmieszajac wode ze sola i wtedy wieczorem spryskac kable - oczywiscie wieczorem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaano Opublikowano 6 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2005 czytalem ze najlepiej sprawdzic kable zmieszajac wode ze sola i wtedy wieczorem spryskac kable - oczywiscie wieczorem a jeszcze co do kabli - to przed zalozeniem instalacji gazowej i tak je lepiej wymienic!! a sonda lambda nie zamiesza tu tez przy tym spalaniu?? wkoncu tak komp ustala dawke Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jepa84 Opublikowano 6 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2005 Ja mam inny problemik a mianowicie nie dawno sprowadzilem primerke z holandi p10 2.0i 93r z orginalna instalacja gazowa nissana spalanie ksztaltowalo mi sie na poziomie 11l gazu na 100km i ze tak powiem nie byla to delikatna jazda w koncu to 2.0 zeby go zarejestrowac w polsce musialem zmienic butle i wielo zawor poniewaz poprzednia byla juz za stara po tej zmianie zaczol mi palic az 16l!!!! gazu malo tego wczesniej tj na starej butli jak go odpalalem rano na samym gazie to krecil chwilke albo jak odpalilem na benzynie odpalal odrazu i przlaczlem na gaz no praktycznie za kazdym razem gaz ale po przegazowaniu ma benzynie i przelaczeniu na gaz juz chodzil bez zrzutow teraz na nowej butli i wileo zaworze na gazie rano odpala mi na dotyk ale pali tez 16L czy to moze byc wina wielo zaworu jest na nim jakas regulacja w instalacji pod maska nie bylo nic grzebane tak jak przyjechala z holandi tak jest do teraz byla tylko wymina butli i wielozawrtu czy ktos mi moze cos powiedziec na tyen temat?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piko70 Opublikowano 7 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2005 czytalem ze najlepiej sprawdzic kable zmieszajac wode ze sola i wtedy wieczorem spryskac kable - oczywiscie wieczorema jeszcze co do kabli - to przed zalozeniem instalacji gazowej i tak je lepiej wymienic!! a sonda lambda nie zamiesza tu tez przy tym spalaniu?? wkoncu tak komp ustala dawke U mnie wychodzi,że przez niesprawną sondę łyka 3 litry benzyny wiecej,jeszcze 2 tygodnie temu napiecie na sondzie było 0,4V a wczoraj już tylko 0,2V,więc sonda do wymiany i zobaczymy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Moonia13 Opublikowano 8 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2005 Sprawdziłam kabelki i rzeczywiście jeden daje iskre:/ a przy okazji odkryłam że coś jeszcze pod ta maską nie tak:/ bo szumi cos w okolicach alternatora.???W sobote jedziemy do warsztatu, wiec jak juz będe wiedziała czy to tylko wina kabli czy jeszcze coś to dam znać. Pozdrawiam i dziekuje wszystkim za porady:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.