Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Problem z odpalaniem poniżej 0 st


Bborn
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem ze swoim #T31. Zaczęły się mrozy i pojawił się problem z odpaleniem samochodu. Na pierwszy ogień wymieniłem akumulator, ale to nic nie dało, jak samochód nagrzany to pali od strzała, jak postoi to rano nie odpala. Aku sprawdzony, rozrusznik ok, świece podmieniane. Wszystkie klemy itp poczyszczone.

Jeden mechanik już poległ, teraz samochód stoi w drugim warsztacie i też nie wiedzą co się dzieje. Komp bez błędów. Może ktoś miał taki problem? Jakiś czujnik? T31 2007 2.0Dci 150KM.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo, w tym roku, odpukac, bez problemów. Sprawdzałem świece, aku itd..., ale odpięcie i ponowne podpięcie sterownika od świec chyba rozwiązało problem. Zobaczymy. Dzisiaj rano -4 i od strzała zapalił.

Wysłane z mojego Nokia 7.1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, nie pomogło, w piątek zregenerowałem rozrusznik i dalej to samo. Kończą się pomysły...

Edytowane przez Bborn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece były podmieniane na nówki i nic to nie dało, sprawdzali czujnik temperatury płynu chłodniczego i to tez nie to. Jak podłączam boostera to odpala bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak podłączasz boostera? Czy obie klemy boostera podłączasz do akumulatora czy też  minus gdzieś do masy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klemy do akumulatora, odpala też po podłączeniu do drugiego samochodu.

 

Edytowane przez Bborn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alternator sprawdzałeś? Poprawnie ładuje akumulator?

Kiedyś w innym samochodzie miałem taką sytuację że alternator sam w sobie działał poprawnie, ale gdzieś stracił masę po drodze do akumulatora. Pomiędzy zaciskiem masowym akumulatora a obudową alternatora miałem spadek napięcia rzędu kilku woltów. Akumulator był wiecznie niedoładowywany, aż uległ zasiarczeniu i został wyrzucony. Ale pierwszymi oznakami były właśnie problemy z uruchomieniem samochodu bo akumulator był wiecznie niedoładowywany. Dopiero pociągnięcie oddzielnego kabla od klemy minusowej do obudowy alternatora rozwiązało problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzony akumulator testerem, alternator poprawnie ładuje. Ja od czasu do czasu sprawdzam miernikiem i jest ok. To jest coś z temperaturą, ale skoro czujnik temp. cieczy jest ok, to jaki jeszcze sprawdzić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Powrócił u mnie owy problem: na zimnym nie pali, nawet po postoju 15 minutowym. Winowajca: filtr paliwa. Wymieniałem kilka dni temu. Po poprawieniu złączek (powietrze dostawało się do układu, miękka gruszka itd.), wymianie oringów i ponownym odpowietrzeniu układu pali jak wcześniej, czyli praktycznie od kopa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem. T31 2007 2.0Dci 172KM , 229 000 km przebiegu. Systematyczne wymiany filtrów i oleju (co 15 000 ). Od nowości, przez cały rok tankowany ON Miles Plus lub Verva. Gdy tylko temperatura zbliża się do zera zaczynają się problemy z uruchomieniem silnika. Przy -5 stopniach jest już tragedia. 

Czy komuś z Was udało się rozwikłać ten problem? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed odpaleniem sprawdź, czy (o ile masz) gruszka jest miękka czy twarda. Od poprzedniej wymiany nie miałem problemu z zapowietrzaniem się układu paliwowego, aż do ostatniej wymiany. Niestety jeden oring jeszcze za dobrze nie trzyma i po nocce zapowietrza się przewód bak<->filtr, dzisiaj walki ciąg dalszy.

Edytowane przez Larfen
dubel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód 3 tydzień u speca od elektryki i elektroniki, przetrzepana cała instalacja, wtyczki wiązka itp, świece, zawór regulacji ciśnienia, w piątek podgrzewali samą pompe i dalej nic....jak ciepło odpala, jak mróz nie odpala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku elektryka i elektronika nie ma nic do rzeczy, ewidentnie nieszczelny układ paliwowy (cofka paliwa do zbiornika). Sprawdź, może to samo jest u Ciebie (znajomy samo miał tak w lagunie, inny w koleosie - również z silnikami M9R), to jest maks minuta, a możesz zaoszczędzić sporo pieniędzy i czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem z gościem, twierdzi, że samochód buduje ciśnienie na poziomie 180 barów, a powinien 250. Sprawdzą jeszcze jeden zawór i dają sobie spokój, a ja go chyba pod plandekę i do wiosny. Jak wróci do mnie to wymienię filtr paliwa i zamówię jakąś pompę używkę i sprawdzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzali pod komputerem i jakąś metoda termiczną z oscyloskopem jak dobrze zrozumiałem. Chyba można wykryć wtedy, że któryś jest niesprawny. Trzepie go 3 warsztat, jest zawsze opcja, że miałem pecha, ale jeden mechanik to mój dobry znajomy, raczej by mi nie ściemniał. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy elektryka i sterowanie jest ok to najczesciej winne są wtryskiwacze lub niska kompresja na cylindrach -kiedy robi sie zimno i jest problem z odpalaniem.

Prawde powie jedynie próba przelewowa i sprawdzenie cisnienia na cylindrach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniedziałek:

Wymieniłem filtr, za godzinę pójdę przetestować.. Miałem nieszczelność przy korku spustowym.

Wtorek:

Po zmianie filtra, oringów trójnika i dwukrotnym odpowietrzeniu układu samochód pali jak poprzednio, czyli zapłon w kilka sekund.

Środa:

Ponownie odpalił bez problemu.

Edytowane przez Larfen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...