Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wymiana akumulatora 1.2 DIG-T


Franek2000
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Czeka mnie w najbliższym czasie wymiana aku, może ktoś coś polecić w rozsądnej cenie?

Swoją drogą aku pada po 5 latach a nie używam start stopu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

2 godziny temu, Franek2000 napisał:

Swoją drogą aku pada po 5 latach a nie używam start stopu.

Jeśli to fabryczny Fiamm bodajże, to już elaboraty na ich temat na tym forum pisali, że Twoje pięć lat to wyższa przeciętna chyba.

Jeśli chodzi o Aku w dobrej cenie to proponuję rozejrzeć się za Autopartem (na stronie nawet e-sklep mają)  albo Volt (tania marka Autoparta). Z budżet friendly marek to jeszcze dużo dobrego o ukraińskich akumulatorach marki Forsen słyszałem.

Ja w każdym ze swoich samochodów (poza Nissanem) korzystam z Jenoxa i też jestem zadowolony, ale to nie są ani AGM ani EFB, więc nie zaryzykuję polecenia takiego typu tej marki.

Edytowane przez kravvsebb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G
2 godziny temu, Franek2000 napisał:

Czeka mnie w najbliższym czasie wymiana aku, może ktoś coś polecić w rozsądnej cenie?

Jak już wspomniał przedmówca - na forum są już elaboraty nt. temat, więc nie wiem po co zakładasz nowy temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Andrzej G napisał:

Jak już wspomniał przedmówca - na forum są już elaboraty nt. temat, więc nie wiem po co zakładasz nowy temat.

Ale czy są w kwestii zakupu akumulatora? Wpisałem w wyszukiwarkę słowo Akumulator i wyskoczyło mi parę tytułów, z których żaden nie dotyczył oczekiwanej marki w QQ. Zawsze można podobne wątki połączyć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też nie znalazłem w wyszukiwarce dla forum QQ konkretnej odpowiedzi co kupić aby było w miarę tanio i dobrze. 

Szukam EFB, przeglądając sieć znalazłem VARTA BLUE DYNAMIC EFB 70AH 760A N70 i Centra EFB CL700, aba można wyjąć za ~460 zł, wydają się w tym przedziale cenowym najkorzystniejsze.

Patrzyłem na Autoparta,  Volta ale cena podobna (kilkadziesiąt zł mniej) , marki chyba trochę mniej renomowane, nigdy nie miałem.

Najbardziej skłaniam się ku Varcie, ma ktoś, nie ma problemów z montażem w QQ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G
7 minut temu, Franek2000 napisał:

Też nie znalazłem w wyszukiwarce dla forum QQ konkretnej odpowiedzi co kupić aby było w miarę tanio i dobrze.

Czasami tego typu dyskusje rozwijają się w pokrewnych tematach, dotyczących np. Systemu SS, itp. Wiem, że trudno znaleźć, tym bardziej, że często dyskusja rozwija się akurat nie w dziale auta, które masz. Czasami trzeba trochę głębiej poszukać, np. Aku do Pulsara 

Generalnie nie sugerowałbym się ceną, bo jak wspomniałeś, to czasami kilkanaście złociszy, ale renomą marki, bo to ma służyć kilka lat, a nie jak nasze FIAMM-y, które często nie dożywają 3 lat.
Generalnie z treści forum w tej kwestii wynika, że większość wymieniała na Wartę, Centrę, lub EXIDE. Oczywiście EFB. 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, Franek2000 napisał:

Szukam EFB, przeglądając sieć znalazłem VARTA BLUE DYNAMIC EFB 70AH 760A N70 i Centra EFB CL700, aba można wyjąć za ~460 zł, wydają się w tym przedziale cenowym najkorzystniejsze.

Patrzyłem na Autoparta,  Volta ale cena podobna (kilkadziesiąt zł mniej) , marki chyba trochę mniej renomowane, nigdy nie miałem.

Najbardziej skłaniam się ku Varcie, ma ktoś, nie ma problemów z montażem w QQ?

 

Moje doświadczenia z Centrą (tylko normalną nie EFB) są takie, że jedna przestała pracować pół roku po zakończeniu gwarancji a u mojej mamy w samochodzie - po 3 miesiącach to w obydwu zainwestowałem w Jenoxa.

Co do renomy marek - pytanie co przez to rozumiem. Owszem, autopart nie jest tak szeroko widziany w czasopismach motoryzacyjnych, reklamach, banerach na zawodach sportowych i koszulkach przez co i znajomość marki a i pośrednio renoma też jest mniejsza. Ja kiedyś spotkałem się z testem akumulatorów w jednym z niemieckich mediów (ale zabij mnie w jakim i kiedy) to autopart zajął trzecie miejsce za Bannerem i Boschem dostając laur w kategorii cena/jakość.

Skoro już o Varcie mówimy to jeszcze można jechać do Inter Teamu, który ma swoją markę akumulatorów, które produkowane są przez Vartę.

Z tego co czytałem o akumulatorach to Varta oczywiście jest synonimem znakomitego akumulatora (tak jak i Banner czy Bosch) ale różnica w cenie z innymi markami nijak się ma do różnicy parametrów, a czasem wręcz przeciwnie.

A czy nie ma problemów z montażem? U mnie w Pulsarze, akumulator z logiem Nissan Renault jest produkowany przez Vartę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Franek2000, podaj jaki masz akumulator (ten, który nadaje się do wymiany) i czy SS wyłączasz za każdym uruchomieniem silnika ręcznie, czy może masz odwrócony czujnik klapy silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator FIAMM oryginalny od nowości (5lat), SS wyłączam przy każdym uruchomieniu ręcznie, czujnik klapy tak jak fabryka zrobiła, nie bawiłem się z nim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje doświadczenia z Centrą (tylko normalną nie EFB) są takie, że jedna przestała pracować pół roku po zakończeniu gwarancji a u mojej mamy w samochodzie - po 3 miesiącach to w obydwu zainwestowałem w Jenoxa. Co do renomy marek - pytanie co przez to rozumiem. Owszem, autopart nie jest tak szeroko widziany w czasopismach motoryzacyjnych, reklamach, banerach na zawodach sportowych i koszulkach przez co i znajomość marki a i pośrednio renoma też jest mniejsza. Ja kiedyś spotkałem się z testem akumulatorów w jednym z niemieckich mediów (ale zabij mnie w jakim i kiedy) to autopart zajął trzecie miejsce za Bannerem i Boschem dostając laur w kategorii cena/jakość. Skoro już o Varcie mówimy to jeszcze można jechać do Inter Teamu, który ma swoją markę akumulatorów, które produkowane są przez Vartę.

Z tego co czytałem o akumulatorach to Varta oczywiście jest synonimem znakomitego akumulatora (tak jak i Banner czy Bosch) ale różnica w cenie z innymi markami nijak się ma do różnicy parametrów, a czasem wręcz przeciwnie.

A czy nie ma problemów z montażem? U mnie w Pulsarze, akumulator z logiem Nissan Renault jest produkowany przez Vartę.

 

 

W naszej micrze k12 centra wytrzymała 12 lat i nadal działała tyle, że spuchła i strach było użytkować dalej. Aku przez 12 lat tylko raz widział ładowarkę zewnętrzną, za to jeździła codziennie. Teraz od 3 lat jest varta Blue i jak wyżej kontynuuje dobrą passę.W tiida aku od nowości do sprzedania (7lat)Wcześniej Almera 10 lat u mnie +2 u kolegi i jak wyżej.

QQ 1.3 córki od pół roku i jeszcze działa

Tyle z Nissanów

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem w Focusie Motorcrafta przez 12 lat, zero problemów. FIAMM pewnie też sam w sobie nie jest zły - nie wiem jaką krzywdę robi mu cała otoczka SS że szlag go trafia po 5 latach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Był za słaby,nie wytrzymywał głębokiego rozładowania i ładowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam EXIDE, mam go już kilka sezonów i w przeciwieństwie do fabrycznego FIAMM działa bezawaryjnie. No i cena jest przyzwoita.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G
W dniu 16.12.2020 o 20:23, Qashtan1.2 napisał:

Polecam EXIDE, mam go już kilka sezonów i w przeciwieństwie do fabrycznego FIAMM działa bezawaryjnie. No i cena jest przyzwoita.

Też mam zaufanie do EXID-a.  Sprawdzona marka w oparciu o najnowsze technologie. Na dodatek jak się kupuje w ich salonie firmowym w Poznaniu, dają dodatkowy 3-ci rok gwarancji. Ostatni zakup opisałem TUTAJ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i Varta N70 założona, na sklepie mieli także Exide'a ale 3 dychy droższy i prąd rozruchowy 40A mniejszy ^_^.

Z ostatnich doświadczeń, jeżeli ktoś ma podobne problemy niech nie czeka. Kilka dni temu doładowałem jeszcze FIAMMa i odpalał nawet nieźle, chwilowo problem zanikł. Podjechałem na stację kolejową kogoś odebrać i czekając nie zauważyłem że na lewej wajsze nieświadomie przełączyłem światła z AUTO na mijania, czekając na odbiór pasażera nie zauważyłem że świecą. Trwało to ok. 5 min. Przy próbie odpalenia auta zacykały tylko przekaźniki, nie dało się odpalić, musiałem sprowadzać drugie auto z kablami. Czyli od teoretycznie naładowanego FIAMMa do braku możliwości odpalenia minęło 5 min. świecących świateł mijania. Dobrze że stacja jest niedaleko od domu i miał kto przyjechać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...