Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[J11] Gorące powietrze z nawiewów przy 16C i klimie


Radex9
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

CX-5 wolnossak 2.0 165 PS   DOBRY WYBÓR  dobre silniki !!  sam jakiś czas temu szukałem ale M 6 z tym silnikiem 165 PS bo te 140 PS trochę MUŁY  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Radex9 napisał:

CX-5 wolnossak 2.0 165 PS   DOBRY WYBÓR  dobre silniki !!  sam jakiś czas temu szukałem ale M 6 z tym silnikiem 165 PS bo te 140 PS trochę MUŁY  ;)

A 2,5L 198KM jeszcze lepszy :D 

ale może nie róbmy off topic-u.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie , sterowanie klimą  działa jak działa , ktoś miał fantazję , ja ze swoim gorącym nawiewem  wytrzymałem   jeden sezon . W skrócie :

Dostać się do czujnika pod panelem , wymontować go , wyciągnąć sam czujnik , przedłużyć przewód do czujnika o 1m , wprowadzić czujnik bezpośrednio do wylotu nawiewu np ,od strony kierowcy  ,.

Takie rozwiązanie powoduję , że komputer ustawia temperaturę taką jak ustawisz w ciągu 2-3 sek .

Boirąc pod uwagę ,że to pomiar bezpośredni  można dodatkowo zrobić korektę w komputerze , takie rozwiązanie daje pełną kontrolę nad temperaturą  .

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że to ma nie wiać temperaturą zadaną na komputerze tylko ma utrzymać zadaną temperaturę w samochodzie. Jak już przedłużać czujnik to lepiej wyprowadzić go gdzieś na auto a nie na nawiew, np w okolice lampki podsufitowej lub pod deskę rozdzielczą.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Greg,fizyka podpowiada,by czujnik umieścić gdzieś na górze pod podsufitką tam najszybciej zgromadzi się ciepłe powietrze.Jeśli włożysz go we wlot,to może okazać się że w samochodzie będziesz miał długo zimno,a szczególnie zimno będzie z tyłu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ani nie w nawiew, ani nie pod sufit. Chyba, że robicie układ z jakimiś korektami i dodatkowym programowaniem. Tak jak napisali niektórzy. Na logikę, w lecie jak dacie w nawiew to się wam klima zaraz wyłączy bo uzna, że jest już temperatura na low/16 stopni. Jak zimą na grzanie czy coś to też przestanie bo uzna, że już nagrzane. Chyba każdy z was zauważył, że nawet przy grzaniu na nogi zimą cieplej szybciej jest wam na górze niż przy stopach. Ustawienie oryginalnie czujnika jest dobre. Jest pod radiem. Jest tam zawsze chłodniej niż nad radiem. Można go przesunąć jedynie niżej, w górę czy pod sufit będzie fałszować. Początkowo też myślałem czytając, że klima jest do kitu. Odkąd pilnuje stale tego by była nabita w ogóle nie odczuwam (subiektywnie) tego o czym piszecie. Dobrze grzeje zimą, dobrze chłodzi latem, dobrze odparowuje. 

Edytowane przez tomkek1912
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomkek,

Moja klima też była nabita a fiksowała...

Myślę, że w QQ J11 TTTM.

A czasami bywało wszystko ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TO JEST KU.... TRAGEDIA żeby otwierać szyby po 30 min jazdy żeby się ochłodzić bo w aucie nie da się wytrzymać tak gorąco przy 17C.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie o tym piszę , klima będzie walić na max bo głupi czujnik jest za głęboko i nie wykrywa temperatury mimo że w środku już " piekło " , efekt jest jeszcze  gorszy jeżeli samochód  stoi na mrozie w np. - 15   , wszystkie plastiki zimne i gorące powietrze  nie daje rady dotrzeć do czujnika  temperatury do środka w odpowiednim czasie  , Po co się męczyć jak można uprościć sobie życie . Całą to modyfikację robiłem o 23.00 ( tak bardzo dało mi to popalić , a właściwie to żona na miejscu pasażera ) i nie za bardzo miałem czas i nerwy na kombinacje z przekładaniem czujnika , ten pomysł wydawał się najprostszy :) , ale przełożenie w okolicy lampki jak najbardziej zdałoby egzamin .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, greg-nissan napisał:

Dokładnie o tym piszę , klima będzie walić na max bo głupi czujnik jest za głęboko i nie wykrywa temperatury 

Tak tylko jako ciekawostkę - w Scnicu II czujnik temperatury wnętrza był w obudowie lusterka - ALE była tam jak to na forum nazywaliśmy turbinka - czyli taki mini wentylatorek, który cały czas tłoczył powietrze przez kanał, w którym był czujnik. Wg mnie bardzo dobre rozwiązanie... do czasu, aż nie zaczął ten mini wentylatorek terkotać jak się zabrudził itp.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam Panowie,

moze ktos podpowiedziec co zrobic, czy mial juz taki problem?

klimatyzacja chlodzi od kierowcy a od pasazera wieje lekko ciplym, czyzby silniczek sterujacy klapa nawiewu?

dziekuje i prosze o podpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...