Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[J11] Gorące powietrze z nawiewów przy 16C i klimie


Radex9
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Problem z gorącym powietrzem z kratek przy ustawionej temp. na 16C,  nawet przy włączonej klimie na 16C jest gorąco w aucie jak w piekarniku a na 20C usmażyć SE jaja można na spokojnie ;)

Jest jakieś rozwiązanie problemu ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak.Panel może robić takie jaja,bo pod panelem jest czujnik temperatury wewnętrznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Radex9 napisał:

To panel klimy robi taki problem ?  OBD/komp sypał by błędami w takiej sytuacji ?

Nie wiem czy akurat u Ciebie, u mnie wtedy w J11 padła elektronika modułu sterującego. 

A czynnik chłodzący jest? ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

THX elsebo

JACKO29 w którym miejscu dokładnie jest ten czujnik temperatury wewnętrznej ?

Edytowane przez Radex9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz pod panelem klimy,od strony kierowcy są nacięcia a wewnątrz panelu czujnik

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ! dołączę się do dyskusji , bo mam ten sam problem sprawdziłem ten czujnik napięcie pokazuje 0,4 v a opór się zwiększa pod wpływem temperatury czyli ten czujnik może działać prawidłowo.

wiec może to być sterownik  Pytanie jak go zlokalizować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moduł sterujący jest zlokalizowany za panelem klimy.  Wystarczy odczepic boczną plastikową osłonę od strony pasażera. Analogicznie jak przy wymianie filtra kabinowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtrącę się do tematu... Jak u was działa sterowanie nawiewem na same nogi, tzn czy odcina od górnych i na szybę całkowicie? Bo u mnie mam wrażenie że nie ma różnicy czy na same nogi czy ogólnie ze wszystkich nawiewów. Jak wezmę na same kratki to czuć mocny powiew, a na same nogi to powietrze leci wszędzie delikatnie

Edytowane przez Intruz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.12.2020 o 20:56, Radex9 napisał:

W lecie chłodziło PIĘKNIE a teraz na gorąco dmucha... jak by czynnika nie było to chyba by sprężarka nie ruszyła.

No ale... to nie jest ustawiana temperatura nawiewu - a chęci temperatury w kabinie.

Po drugie - działająca sprężarka klimatyzacji nic nie wnosi - bo powietrze z zewnątrz jest niższe niż temperatura na skraplaczu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dziś zmieniałem koła w nowym j11 córki i...dla mnie szok! Tak porąbanego klimatronica w życiu nie miałem i nie widziałem. Ustawione 16,5 *C A on wali gorącym powietrzem aż miło, a właściwie niemiło (już wiem skąd tak niska temp. ustawiona prze córkę). W RAVce mam na 20 i czasem wręcz troszkę chłodno, w Tucsonie klima to był majstersztyk, działała genialnie, w maździe trochę słabawo chłodzi latem, nawet w tiidzie działała jak ta lala, a tu zonk. Kazałem córce z tym jechać do ASO, a tu czytam, że to nie odosobniony przypadek :angry:

Auto z czerwca 2020, kilka kkm przebiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, manix napisał:

Tak porąbanego klimatronica w życiu nie miałem i nie widziałem

Porąbanego to mało powiedziane  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, manix napisał:

Kazałem córce z tym jechać do ASO, a tu czytam, że to nie odosobniony przypadek :angry:

Auto z czerwca 2020, kilka kkm przebiegu.

Dobrze zrobiłeś Maniolo,wiem że w takim przypadku trzeba ogarniętego serwisu,mogą przestawić temperaturę o 3 st a to jest już dużo.Czy w nowych 2020 da się to zrobić,nie wiem.Jakiś czas było cicho o tych problemach teraz znowu wracają.Ktoś widocznie jest poniedaiałkowy przy produkcji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W rodziców aucie wali ciepłem do momentu aż nie osiągnie zadanej temperatury. Klima działa identycznie jak w moim Passacie. Jak auto się rozgrzewa wentylator chodzi na mniejszych prędkościach a jak nagrzewnica się trochę rozgrzeje podkręca wentylatory i wali ciepłem na maxa. Potem jak zbliża się do zadanej temperatury zmniejsza bieg wentylatora oraz zmniejsza temperaturę powietrza nawiewanego i podtrzymuje to co mamy na sterowniku. Rozumiem przypadek, że ustawiamy grzanie a ciągle chłodzi albo na odwrót. Wtedy mamy do naprawy silniczki regulatorów w nagrzewnicy oraz klapach kierownic.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pozbyłem się definitywnie problemów nissanowego klimatronika z J11 zmieniając markę. :P 

W końcu jest komfortowo tak jak powinno być. Ustawiasz raz auto na 20st i wiosna/lato/jesień/zima zapominasz o kręceniu.

W Qashqai-u J11 (nie dotyczy poprzedniego J10) klima automatyczna działała jak manualna a czasami nawet zero-jedynkowo gotowanie/mrożenie. Nieporozumienie jakieś... Jak coś takiego można było sprzedawać???? :wacko:

Ciekawe czy w J11B jest tak samo, czy może to poprawili?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w J11B nie mogę narzekać. Teraz (zima) mam ustawione 24°C, ale po przejechaniu kilku km  zmniejszam do 20° i jest bardzo komfortowo. Klimatyzacja załączona non stop.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, elsebo napisał:

Ja pozbyłem się definitywnie problemów nissanowego klimatronika z J11 zmieniając markę. :P 

elsebo co kupiłeś ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...