Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Inteligenty kluczyk , problem z odpalaniem na mrozie


artureg
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Problem jak w temacie. Po wciśnięciu pedału hamulca i przycisku START chwilkę świeci się kontrolka świec żarowych ,potem zaczyna kręcić .

Po kilku sekundach przestaje , ponowna próba i nic. Nie odpala . Po kilkunastu próbach słabnie aku .

Dopiero po podpięciu "na kable" po paru podejściach odpalił .

Czy jest jakiś sposób na to aby dłużej grzał świece czy problem gdzie indziej ?

Wdzięczność za sugestie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, artureg napisał:

Witam.

Problem jak w temacie. Po wciśnięciu pedału hamulca i przycisku START chwilkę świeci się kontrolka świec żarowych ,potem zaczyna kręcić .

Po kilku sekundach przestaje , ponowna próba i nic. Nie odpala . Po kilkunastu próbach słabnie aku .

Dopiero po podpięciu "na kable" po paru podejściach odpalił .

Czy jest jakiś sposób na to aby dłużej grzał świece czy problem gdzie indziej ?

Wdzięczność za sugestie .

Czy masz akumulator do końca naładowany?

W/g mnie nasze modele mają "problemy z systemem oszczędzania energii" czytaj nie doładowują akumulatora stąd u mnie zainstalowałem przeróbkę i aku ładuje się cały czas i odpala bez problemów. Fakt że w mróz pokręci o sekundę dłużej ale pali bez problemów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Piter napisał:

Czy masz akumulator do końca naładowany?

W/g mnie nasze modele mają "problemy z systemem oszczędzania energii" czytaj nie doładowują akumulatora stąd u mnie zainstalowałem przeróbkę i aku ładuje się cały czas i odpala bez problemów. Fakt że w mróz pokręci o sekundę dłużej ale pali bez problemów.

 

Akumulator ma rok , stanu nie sprawdzałem. Kręcił dość długo tylko silnik nie chciał zaskoczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy a jeśli tak to jakie błędy Ci się pojawiają przy zapalaniu? (jeśli byłyby świece uszkodzone to zakładam, że jakiś błąd by się pojawił)

Może parafina w paliwie, zapchany filtr paliwa?

Jeśli przed mrozami palił bez problemów to stawiałbym na akumulator (pomimo, że ma tylko rok ale jest niedoładowany) oraz elementy układu paliwowego (filtr, paliwo).

Nie wiem czy przekaźnik świec żarowych dawałby błąd - może niech się inni wypowiedzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak efektu grzania świec żarowych w autach, w których wiem ze mi padly nie wywalało tego jako blad. Byly wykręcane i na krótko do aku podłączane aby potwierdzić ze spalone. Kopci po odpaleniu, nie równo chodzi? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, scanik napisał:

Brak efektu grzania świec żarowych w autach, w których wiem ze mi padly nie wywalało tego jako blad. Byly wykręcane i na krótko do aku podłączane aby potwierdzić ze spalone. Kopci po odpaleniu, nie równo chodzi? 

 

Żadnych błędów , aku raczej naładowany , bo naprawdę długo próbował . Po odpaleniu norma , bez kopcenia , obroty po trzech sekundach stoją w miejscu .

Paliwo niby zimowe . Bardzo krótko świeci się kontrolka podgrzewania świec żarowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze paliwo sie cofa i sie zapowietrza? Jeśli masz gruszkę przy filtrze to spróbuj jutro przed odpalenim naciskać pare razy az poczujesz opór 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, scanik napisał:

Moze paliwo sie cofa i sie zapowietrza? Jeśli masz gruszkę przy filtrze to spróbuj jutro przed odpalenim naciskać pare razy az poczujesz opór 

Gdyby się zapowietrzał to podejrzewam , że problemy były by wcześniej . Problem jest teraz , gdy jest mróz . Osobiście obstawiam paliwo , ale ekspertem nie jestem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr paliwa kiedy wymieniałeś?

Moze sie galareta w nim zrobila. 

Też wydaje mi się że problem jest z paliwem. Jeśli bledu świec nie ma a w ostateczności zapala. 

Inna opcja to moze pompa może za małe cisnienie podaje ale raczej wątpię tu pewnie byłby jakiś błąd wtryskiwaczy/pompy poza tym po odpaleniu też byłyby problemy w dostarczaniu paliwa. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprawdziłeś świece żarowe - podejrzewam że są padnięte. Gdyby to było zasyfione paliwo to po odpaleniu też by kiepsko chodził. Ewentualnie jak ktoś pisał paliwo się cofa, bo pompa nie trzyma ciśnienia i trzeba dłużej kręcić, ale prędzej bym sprawdził świece.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.01.2021 o 20:11, Piter napisał:

Filtr paliwa kiedy wymieniałeś?

Moze sie galareta w nim zrobila. 

Też wydaje mi się że problem jest z paliwem. Jeśli bledu świec nie ma a w ostateczności zapala. 

Inna opcja to moze pompa może za małe cisnienie podaje ale raczej wątpię tu pewnie byłby jakiś błąd wtryskiwaczy/pompy poza tym po odpaleniu też byłyby problemy w dostarczaniu paliwa. 

 

Co ile wymieniamy filtr paliwa w tym modelu ? Przejechane ma 126 k km.

Na marginesie...mrozy odeszły problem też ...Pali od dotyku :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, Jacoob napisał:

Według książki filtr paliwa co 2 lata.

 

A olej co 30 tys. tylko, ze wiele takich wymian przy takim interwale ten silnik nie doczeka 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no olej to wiadomo, że częściej trzeba wymieniać niż mówi książka.
Co do filtra paliwa to nie wiem czy jest sens jeżeli się leje paliwo z dobrych stacji ale ja się tam nie znam - to tylko moje gdybanie i informacja co jest w książce :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Dalsze losy...

Jest diagnoza ( tylko 200 ) przepalony bezpiecznik w tym module ( nie do wymiany ) ... Całość do nabycia tylko w ASO ( 480 ) lub eBay ...

s-l1600.jpg

Edytowane przez artureg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O kurła...
Wspolczuje i oczywiście średnio mogę w to uwierzyć (ale brak wiary to naukowe zboczenie zawodowe)
Mam garaz i u mnie też przy temp. - 15 kręcił dłużej (specjalnie auto na zew. garazu zostawiłem) ale w końcu odpalał (nie pokazując błędów) .
Dziwne ze komputer nie walił błędami żadnymi przy wywalonym bezpoeczniku. Spalony bezpiecznik? Dziwne.
Ciekawe czy u kogoś innego z forumowiczów wystąpił podobny problem.
U mnie zazwyczaj był to komunikat start./stop System fault ale pozbyłem się go od czasu kiedy 1 mam nowa baterie w pilocie 2. Mam aku naladowane. Dodatkowo ASO w poszukiwaniu bledu wymieniało mi układ rozruchowy elektryczny i rozrusznik. Efekt był taki jak przed wymiana. Pojeździłem i jak się aku rozkladowalo to miałem start/stop system fault.
Szczerze to nie mogę jakoś w to uwierzyć.
Dobra czy jak jest ciepło to odpala? Mogę garazu użyczyć.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Piter napisał:


Dobra czy jak jest ciepło to odpala?


 

Jak jest ciepło , to odpala od dotyku , nie potrzebuje świec żarowych. Komputer ponoć pokazał błąd świec , ale fizycznie sprawdzone okazały się niby dobre .

Edytowane przez artureg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę przeczy to uszkodzenie bezpieczników z tym że zapala na ciepłym. Albo bezpiecznik jest uj***ny albo nie. Czy i w jaki sposób charakterystyka temperatury ma wpływ na rezystancję uszkodzonego już bezpiecznika? Daj Kolego link do tego układu co maja ci wymieniać. (bezpiecznik czy zespół bezpieczników/ układ przeciążeniowy). Warto poczytać typowe usterki przy uszkodzonym ego typu elem3ncie.
ASO wg mnie to debile tzn tak ich nauczyli, wymieniają po kolei co producent zalecił zgodnie z książką serwisowa. Jeszcze jedna prośba - czy po podmianie tego 'bezpiecznika' bez ladowania akumulatora odpala auto?

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytalem ad3 i ad5 goscia, który skasował konto (kot bury2) a miał bardzo długi wywod

https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3296439.html#16232167

Może i bezpiecznik może i nie.

Jako końcowi użytkownicy mamy srednio wpływ na wiedze i doswiadczenie osób, które serwisują nam auta.

 

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, artureg napisał:

Dalsze losy...

Jest diagnoza ( tylko 200 ) przepalony bezpiecznik w tym module ( nie do wymiany ) ... Całość do nabycia tylko w ASO ( 480 ) lub eBay ...

s-l1600.jpg

Zobacz czy na aledrogo nie ma tych bezpieczników. Ja do 1.2 kupowałem na tym portalu. Klema i kable są odkręcane od bezpieczników . Ja kupiłem od kadjar , wszystko jest identyczne a bezpieczniki dużo tańsze.

Edytowane przez Rapi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Piter napisał:

Trochę przeczy to uszkodzenie bezpieczników z tym że zapala na ciepłym. Albo bezpiecznik jest uj***ny albo nie. Czy i w jaki sposób charakterystyka temperatury ma wpływ na rezystancję uszkodzonego już bezpiecznika? Daj Kolego link do tego układu co maja ci wymieniać. (bezpiecznik czy zespół bezpieczników/ układ przeciążeniowy). Warto poczytać typowe usterki przy uszkodzonym ego typu elem3ncie.
ASO wg mnie to debile tzn tak ich nauczyli, wymieniają po kolei co producent zalecił zgodnie z książką serwisowa. Jeszcze jedna prośba - czy po podmianie tego 'bezpiecznika' bez ladowania akumulatora odpala auto?

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
 

Od początku ... Diagnozę zrobili w prywatnym warsztacie , nie w ASO . Jest to w/g nich bezpiecznik odpowiedzialny za podgrzewanie świec żarowych. Jak jest ciepło , lub ciepły , to odpala bo nie potrzebuje do tego świec żarowych . Moduł ma oznaczenie P32s-ENG

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jasne. Dzieki ze sie dzielisz z nami swoimi doświadczeniami. Mam nadzieję że uda Ci się coś znaleźć tańszego równie dobrej jakości jak w ASO.
Pozdrowienia
Piotr

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...