Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Qashqai 1.6 dci j11 check engine na czerwono podczas mrozu


Hiszpan73

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, moje pytanie brzmi czy ktoś z forum miał taki problem: teraz podczas pierwszych mrozów (-20) w moim qashqai 1.6 dci 80 tys przebieg rok 2017 zaświecił się check engine na czerwono gdy po dwóch dniach stania wsiadłem i ruszyłem, stało się to wtedy gdy silnik jeszcze nie był rozgrzany a ja zacząłem przyspieszać (lekko nim zatrzęsło znaczy jakby na sekundę paliwa nie dostał ) Podjechałem na odczyt błędu przez obd wykazało dwa błędy ,symbol jeden P2263- regulacja ciśnienie doładowania dolna amplituda sygnału zbyt mała i drugi to samo tylko górna amplituda zbyt duża, po skasowaniu wszystko ok auto śmiga jak zawsze zreszta przed skasowaniem błędu również. Na drugi dzień na powrocie z pracy to samo zadrżał zapalił się check ale ani spadku mocy ani kopcenia wszystko w jak najlepszym porządku. Pojechałem do serwisu sprawdzili błąd ten sam również pod maska wiązka ok. Mechanik stwierdził albo turbina albo zmienna geometria turbiny albo czujnik ciśnienia turbiny wydawało mi się ze błądzi myślami .Mróz odpuścił i wszystko ok przy przyspieszaniu już się nie zapala . Czy ktoś z kolegów lub koleżanek miał taki przypadek ????? myśle o wymianie czujnika ciśnienia turbiny 

Proszę o jakieś sugestie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wrzucam informacyjnie...Miesiąc temu podczas jazdy na autostradzie zapaliły lampki check engine (czerwona+zółta) obcięło moc i auto przeszło w tryb serwisowy. W serwisie szczytano "błędy P2263-22 i P148E-22 i stwierdzono zabrudzenie czujnika ciśnienia turbiny kondensatem oparów oleju i wody przy temp. zew. -7 st. C".  Wstępnie czujnik miał być wymieniony ale finalnie został wyczyszczony. Minął miesiąc - jeszcze działa. Oczywiście auto jest jeszcze na gwarancji - zapytałem w serwisie co jak będzie to samo po gwarancji - odpowiedź wiadoma. Napisałem pytanie do Nissan Poland podobnie - merytoryka bez komentarza. Pożyjemy zobaczymy....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup sobie OBD i sam zdiagnozujesz...może sam naprawisz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć koledzy u mnie sprawa się wyjaśniła a mianowicie już wyjaśniam zagadnienie: problem to olej napędowy tzn. producent przewidział dla tego rodzaju silnika i najważniejsze wtryskiwaczy Piezoelektrycznych liczbę cetanową oleju napędowego min 40 no i takie tez sprzedają na każdej firmowej stacji można to sprawdzić prosząc obsługę o te dane maja wydruki z kontroli każdej dostawy mowa tu o zwykłym oleju napędowym przy czym gdy temperatura powietrza się obniża obniża się tez liczba cetanowa paliwa jak paliwo zaczyna gęstnieć na lotosie sprawdziłem przy -10 st proces ten się rozpoczyna i tu diabeł tkwi w szczegółach wspomniany czujnik odczytuje parametry niezgodne z założeniem i mamy problem jak opisywałem w pierwszym poście sprawa stała się prosta tankujemy przy takich temperaturach paliwo np na lotosie to ON dymic na Orlenie chyba verva ulepszony komponent o liczbie cetanowej 46 na różnych stacjach jest inaczej stopień rozpoczęcia gestnienia tego oleju zaczyna się od -28 st wtedy dopiero liczba cetanowa zaczyna się obniżać problem znikł ?

informacje ta pozyskałem po długich poszukiwaniach od kolegi kolegi i jeszcze jego kolegi wiecie jak to jest który zęby zjadł właśnie na tych silnikach tych właśnie wtryskiwaczach i całym osprzęcie czujniki itd. 
mam nadzieje ze pomogłem w rozwiązaniu zagadki notabene według jego opinii te wtryskiwacze są bardzo czule na takie procesy i ku...... sko drogie w regeneracji ale jeżeli dba się o nie długa będą chodziły bez zarzutu 

zacząłem wlewać droższe paliwo i jest ok

ps. Pod rządnym pozorem nie dolewajcie jakichkolwiek uszlachetniaczy do ropy na mróz zabija wasze piezoelektryczne wtryskiwacze

A i jeszcze jedno gdy temperatura znów staje się normalna zwykły olej napędowy wystarczy nic się nie dzieje 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...