Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Dlaczego Fiat był lepszy od Nissana Note?


fred77

Rekomendowane odpowiedzi

Taka mnie naszła refleksja.

Wcześniej mieliśmy Fiata Idea, a teraz mamy Nissana Note.

Po niemal roku jeżdżenia Nisanem stwierdzam, że Fiat Idea, którego mieliśmy był o wiele lepszy.

Dlaczego? Co miał lepszego?

Siedziało się wyżej, tym samym wygodniej się wsiadało i wysiadało. Kierownica była regulowana w dwóch płaszczyznach. Elektryczne4 wspomaganie kierownicy z funkcją City. Można było pochylić do przodu i położyć płasko oparcia przednich foteli, które miały z tyłu osłonę z tworzywa pozwalającą na to, że z przedniego fotela można było zrobić stolik lub podnóżek. Oba przednie fotele były z indywidualnymi oparciami od strony dźwigni biegów. Tylna kanapa była dzielona i przesuwana 60:40 wraz z możliwością złożenia części środkowej oparcia  pozwalającej przewieźć coś dłuższego, do tego można było pochylać oparcie. Wszystkie szyby otwierane elektrycznie z opcją otwierania lub zamykania pilotem w kluczyku. Bardziej precyzyjne wskazania spalania przez komputer pokładowy. Silnik benzynowy 1,4 z wielopunktowym wtryskiem o mocy 95KM. Wygodne schowki w kokpicie i na podsufitce. Dodatkowe lustro wewnętrzne do obserwacji dzieci na tylnej kanapie. Podświetlane wszystkie klawisze i przyciski, łącznie z klawiszami sterowania otwieraniem okien, nawet tych w tylnych drzwiach, oraz klawiszy sterowania lustrami zewnętrznymi. Automatyczna dwustrefowa klimatyzacja. Możliwość ciągnięcia cięższej przyczepy. Lepsza tapicerka i elementy plastikowe wnętrza. Lepiej wyciszone wnętrze.

Jak coś mi się jeszcze przypomni to dopiszę.

Jeszcze mi się przypomniało.

Praca tylnej wycieraczki szyby uzależniona była od pracy przednich wycieraczek. Przy włączeniu pracy przerywanej z przodu i włączeniu tylnej wycieraczki, tylna pracowała z dłuższą przerwą. Gdy z przodu włączyło się pracę ciągłą to tylna robiła krótsze przerwy, a gdy z przodu włączyło się pracę szybką to z tyłu pracowała bez przerw. Dodatkowo przy włączonej przedniej wycieraczce i włączeniu biegu wstecznego, tylna wycieraczka automatycznie się włączała. Bardzo wygodna rzecz.

Dodam, że Fiat ten miał już 17 lat i pewnie jeździlibyśmy nim dalej ale moja siostra sprzedawała Nissana Note, który było młodszy. DO tego we Fiacie musiałbym powymieniać sporo rzeczy eksploatacyjnych więc rachunek ekonomiczny przeważył za tym, by Fiata sprzedać. Wciąż trochę żałuję, bo to był świetny samochód, fajnie wyposażona wersja i fajnie się nim jeździło.

Gdybym miał drugi raz kupować Note to bym nie kupił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko o jakiej generacji Note piszesz?? E11 - I czy E12 - II ?? .......bo do I się Fiat z tego samego segmentu nie umywa. II wersja po prostu Nissanowi nie wyszła :(. Widać to po szybkiej rezygnacji z produkcji i małym zainteresowaniem na rynku wtórnym. I wersja do tej pory cieszy się wzięciem i egzemplaże z silnikiem 1.6 w wersji Tekna to rarytas. Tekna N-tec to już "wisienka na torcie".

Osobiście nie zamienił bym swojej I generacji na II nawet jak by mi dopłacali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, M@reS napisał:

Tylko o jakiej generacji Note piszesz?? E11 - I czy E12 - II ?? .......bo do I się Fiat z tego samego segmentu nie umywa. II wersja po prostu Nissanowi nie wyszła :(. Widać to po szybkiej rezygnacji z produkcji i małym zainteresowaniem na rynku wtórnym. I wersja do tej pory cieszy się wzięciem i egzemplaże z silnikiem 1.6 w wersji Tekna to rarytas. Tekna N-tec to już "wisienka na torcie".

Osobiście nie zamienił bym swojej I generacji na II nawet jak by mi dopłacali.

E12.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.01.2021 o 17:48, M@reS napisał:

Tylko o jakiej generacji Note piszesz?? E11 - I czy E12 - II ?? .......bo do I się Fiat z tego samego segmentu nie umywa. II wersja po prostu Nissanowi nie wyszła :(. Widać to po szybkiej rezygnacji z produkcji i małym zainteresowaniem na rynku wtórnym. I wersja do tej pory cieszy się wzięciem i egzemplaże z silnikiem 1.6 w wersji Tekna to rarytas. Tekna N-tec to już "wisienka na torcie".

Osobiście nie zamienił bym swojej I generacji na II nawet jak by mi dopłacali.

Co miała Ntec,? E11 były w tej wersji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że były ;). Ja mam takiego. To rozbudowana wersja TEKNA. Troche więcej lakieru na nadwoziu i trochę więcej elektroniki w środku niż standardowa TEKNA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...