Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Czerwona kontrolka z wykrzyknikiem.


grzesiek_1986
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jak w tytule wczoraj nagle zapaliła mi się kontrolka wykrzyknik w kółku koloru czerwonego. Wiem że odpowiada za poziom płynu hamulcowego i ręczny. Te dwie możliwości sprawdzone poziom płynu ok, ręczny spuszczony. Czy za coś jeszcze odpowiada ta kontrolka? Czy jednak szukać przyczyny w obrębie tych dwóch rzeczy? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie koniecznie poziom ok, u mnie pojawiła się 2 tyg temu, poziom powyżej minimum dosłownie dodałem 10ml płynu i kontrolka znikła 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok doleje jutro. A jaki płyn dolałeś? Dot3? Bo. Tego co pamiętam taki jest opisany na korku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dot 4 bo pamiętam że taki też był w instrukcji a dwa lata temu miałem wymieniany w całym.ukladzie na dot 4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fabrycznie zalewany jest DOT3 i taki powinien być dolewany. Jeśli został wymieniony na DOT4, bo taki NISSAN także dopuszcza to dolej DOT4.

Jeśli nie wiesz jaki jest zalany to lepiej wymienić całość na DOT4 i takiego już używać.

Nie powinno, a nawet nie wolno mieszać płynów hamulcowych DOT3 i DOT4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W teorii są mieszalne, ale w instrukcji NISSANA jest wyraźnie napisane, aby tych płynów nie mieszać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to calkiem możliwe jeśli tak mówisz, ciekawe w sumie tylko ile rzeczy z tych instrukcji jest aktualnych, sporo lat minęło od ich napisania i technologia tworzenia płynów też się chyba trochę zmieniła. Ale to raczej każdego samochodu się tyczy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok a jak nie wiem co było zalane a nie mam czasu teraz na wymianę a muszę coś dolac na szybko to co mam dolać żeby było bezpiecznie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym dolał Dot 4, wątpię że u Ciebie ktoś Dota 3 łał, 10-20ml i tak nie zmieni nic bo są mieszalne ze sobą . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Andrzej G napisał:

Na nakrętce zbiorniczka nie masz informacji ?

Mam ale tam są zalecenia producenta a przez 20 lat różnie moi być. Dolałem Dot3 a kontrolka nadal świeci. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G
15 godzin temu, grzesiek_1986 napisał:

Mam ale tam są zalecenia producenta a przez 20 lat różnie moi być. Dolałem Dot3 a kontrolka nadal świeci. 

No i zaleceń producenta należy przestrzegać. Płyn w instalacji od czasu do czasu też należy wymienić, a nie tylko dolewać, bo po kilku latach w przewodach zamiast płynu, robi się "budyń". Ale o tym zapewne wiesz :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zgadza się, wiem że płyn powinno się wymieniać co jakiś czas tak jak olej czy płyn chłodniczy. Tylko teraz wszystkie źródła podają ze dot 3 i 4 są ze sobą mieszlane. Zakładam że w 2001 roku nie było dot 4 i dlatego jest na korku napisane dot 3. Ale nie ważne, po dolaniu płynu kontrolka nie zgasła ale na drugi dzień rano już nie świeciła, ten stan trwał tydzień i znów się zapaliła. Robi się coraz cieplej muszę sprawdzić dokładnie oba czujniki przy ręcznym i zbiorniczku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, stuff1000 napisał:

Moj jest z 2017 i dalej DOT 3 :)

Czyli moja teoria legła w gruzach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe nie ma co jestem majster jakich mało :) okazało się że ta kreska na którą cały czas patrzyłem to osad po płynie, prawdziwy poziom płynu był znacznie niżej. Uzupełniłem jak trzeba poziom płynu i jest wszystko w porządku kontrolka zgasła. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jak poziom płynu był zbyt niski, to albo masz już bardzo zużyte klocki i tarcze i jak założysz nowe to będziesz strzykawka płyn z zbiornika wyciągał bo będzie za dużo. Albo płyn Ci gdzieś ucieka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, był wymieniany zestaw naprawczy z jednej strony i majster kazał dolać bo akuratnie nie miał a ja zapomniałem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Witam. Mam problem z kontrolka braku plynu-zaciagnietego recznego. Dziwna sprawa się dzieje bo plyn pod korek dolany, wlacznik recznego działa poprawnie. Sprawa wygląda tak ze po odpaleniu auta swieci się czerwony wykrzyknik-po ruszeniu po chwili zaczyna jeszcze dodatkowo piszczeć tak jak nie zapięte pasy, ale jak wyłączę esp off, po zapaleniu się zatem kontrolki przestaje piszczeć. Do tego jak wcisnę hamulec to kontrolka z wykrzyknikiem gasnie,puszcze swieci. Ostatnio nawet po wyłączeniu esp off potrafi ta kontrolka żółta esp off migać-blyskac razem z tym miganiem pojawią się to piszczenie jak od pasow. Co to może być bo już nie mam pomysłów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy nie masz jakiegoś zwarcia w przewodach (przetartego przewodu). Wygląda na to, że jak wciskasz pedał hamulca to przestajesz zwierać przewody, a jak puszczasz to znów jest zwarcie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...