grzesiek_1986 Opublikowano 14 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2021 Witam jak w tytule wczoraj nagle zapaliła mi się kontrolka wykrzyknik w kółku koloru czerwonego. Wiem że odpowiada za poziom płynu hamulcowego i ręczny. Te dwie możliwości sprawdzone poziom płynu ok, ręczny spuszczony. Czy za coś jeszcze odpowiada ta kontrolka? Czy jednak szukać przyczyny w obrębie tych dwóch rzeczy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacekdh12 Opublikowano 14 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2021 Nie koniecznie poziom ok, u mnie pojawiła się 2 tyg temu, poziom powyżej minimum dosłownie dodałem 10ml płynu i kontrolka znikła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_1986 Opublikowano 14 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2021 Ok doleje jutro. A jaki płyn dolałeś? Dot3? Bo. Tego co pamiętam taki jest opisany na korku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacekdh12 Opublikowano 15 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2021 Dot 4 bo pamiętam że taki też był w instrukcji a dwa lata temu miałem wymieniany w całym.ukladzie na dot 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 15 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2021 Fabrycznie zalewany jest DOT3 i taki powinien być dolewany. Jeśli został wymieniony na DOT4, bo taki NISSAN także dopuszcza to dolej DOT4. Jeśli nie wiesz jaki jest zalany to lepiej wymienić całość na DOT4 i takiego już używać. Nie powinno, a nawet nie wolno mieszać płynów hamulcowych DOT3 i DOT4. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacekdh12 Opublikowano 15 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2021 Dot 3 i 4 są ze sobą mieszalne z tego co kojarzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 15 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2021 W teorii są mieszalne, ale w instrukcji NISSANA jest wyraźnie napisane, aby tych płynów nie mieszać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacekdh12 Opublikowano 15 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2021 A to calkiem możliwe jeśli tak mówisz, ciekawe w sumie tylko ile rzeczy z tych instrukcji jest aktualnych, sporo lat minęło od ich napisania i technologia tworzenia płynów też się chyba trochę zmieniła. Ale to raczej każdego samochodu się tyczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_1986 Opublikowano 15 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2021 Ok a jak nie wiem co było zalane a nie mam czasu teraz na wymianę a muszę coś dolac na szybko to co mam dolać żeby było bezpiecznie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacekdh12 Opublikowano 15 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2021 Ja bym dolał Dot 4, wątpię że u Ciebie ktoś Dota 3 łał, 10-20ml i tak nie zmieni nic bo są mieszalne ze sobą . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 15 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2021 4 minuty temu, grzesiek_1986 napisał: Ok a jak nie wiem co było zalane Na nakrętce zbiorniczka nie masz informacji ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_1986 Opublikowano 15 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2021 4 godziny temu, Andrzej G napisał: Na nakrętce zbiorniczka nie masz informacji ? Mam ale tam są zalecenia producenta a przez 20 lat różnie moi być. Dolałem Dot3 a kontrolka nadal świeci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 16 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2021 15 godzin temu, grzesiek_1986 napisał: Mam ale tam są zalecenia producenta a przez 20 lat różnie moi być. Dolałem Dot3 a kontrolka nadal świeci. No i zaleceń producenta należy przestrzegać. Płyn w instalacji od czasu do czasu też należy wymienić, a nie tylko dolewać, bo po kilku latach w przewodach zamiast płynu, robi się "budyń". Ale o tym zapewne wiesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_1986 Opublikowano 24 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2021 Zgadza się, wiem że płyn powinno się wymieniać co jakiś czas tak jak olej czy płyn chłodniczy. Tylko teraz wszystkie źródła podają ze dot 3 i 4 są ze sobą mieszlane. Zakładam że w 2001 roku nie było dot 4 i dlatego jest na korku napisane dot 3. Ale nie ważne, po dolaniu płynu kontrolka nie zgasła ale na drugi dzień rano już nie świeciła, ten stan trwał tydzień i znów się zapaliła. Robi się coraz cieplej muszę sprawdzić dokładnie oba czujniki przy ręcznym i zbiorniczku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stuff1000 Opublikowano 24 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2021 Moj jest z 2017 i dalej DOT 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_1986 Opublikowano 24 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2021 23 minuty temu, stuff1000 napisał: Moj jest z 2017 i dalej DOT 3 Czyli moja teoria legła w gruzach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_1986 Opublikowano 28 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2021 Hehe nie ma co jestem majster jakich mało okazało się że ta kreska na którą cały czas patrzyłem to osad po płynie, prawdziwy poziom płynu był znacznie niżej. Uzupełniłem jak trzeba poziom płynu i jest wszystko w porządku kontrolka zgasła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacekdh12 Opublikowano 1 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2021 No to jak poziom płynu był zbyt niski, to albo masz już bardzo zużyte klocki i tarcze i jak założysz nowe to będziesz strzykawka płyn z zbiornika wyciągał bo będzie za dużo. Albo płyn Ci gdzieś ucieka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_1986 Opublikowano 1 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2021 Nie, był wymieniany zestaw naprawczy z jednej strony i majster kazał dolać bo akuratnie nie miał a ja zapomniałem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidjoju Opublikowano 28 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2022 Witam. Mam problem z kontrolka braku plynu-zaciagnietego recznego. Dziwna sprawa się dzieje bo plyn pod korek dolany, wlacznik recznego działa poprawnie. Sprawa wygląda tak ze po odpaleniu auta swieci się czerwony wykrzyknik-po ruszeniu po chwili zaczyna jeszcze dodatkowo piszczeć tak jak nie zapięte pasy, ale jak wyłączę esp off, po zapaleniu się zatem kontrolki przestaje piszczeć. Do tego jak wcisnę hamulec to kontrolka z wykrzyknikiem gasnie,puszcze swieci. Ostatnio nawet po wyłączeniu esp off potrafi ta kontrolka żółta esp off migać-blyskac razem z tym miganiem pojawią się to piszczenie jak od pasow. Co to może być bo już nie mam pomysłów ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zurio Opublikowano 4 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2022 Sprawdź czy nie masz jakiegoś zwarcia w przewodach (przetartego przewodu). Wygląda na to, że jak wciskasz pedał hamulca to przestajesz zwierać przewody, a jak puszczasz to znów jest zwarcie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.