Iko Opublikowano 19 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2021 Co 300 kilometrów zapala się błąd. Po jeźdze na autostradzie wypali się DPF. Jazda koło domu do 14 dni 300km zapala się najpierw tròjkącik, potem przestaje działać star-stop, i tempomat. Po skasowaniu błędu i jeździe na autostradzie problemy znika na chwilę. Błąd 242f . Jakieś rady. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smoczek Opublikowano 20 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2021 Nie wiem, jaki masz aktualnie przebieg, ani jak jest użytkowane auto (miasto-trasa), ale opis problemu wskazuje na zapełnienie DPFa. Zacznij od znalezienia warsztatu, który czyści takie filtry. Usługa powinna obejmować weryfikację filtra (i o ile będzie pozytywna) następnie demontaż, płukanie, montaż, kasowanie błędu. Koszty takiej naprawy są coraz bardziej przystępne. I teraz uwaga - może istnieć przyczyna, z powodu której DPF jest zapychany i niekoniecznie będzie to sam styl jazdy. Mogą to być np. niesprawne wtryski lub choćby niewłaściwy olej etc. W takiej sytuacji samo czyszczenie filtra może nie starczyć na długo, zatem warto przyjrzeć się osprzętowi , ale także kondycji samej jednostki napędowej. Pozdrawiam i życzę powodzenia z naprawą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Iko Opublikowano 21 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2021 Przebieg 140000 km i jazda głównie po mieście. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smoczek Opublikowano 23 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2021 Jeśli nie ma objawów innych usterek to szukaj warsztatu, który czyści DPFy. Są wprawdzie różne szkoły, jak to można zrobić, ale płukanie w specjalnej komorze jest chyba najbardziej efektywne. Przy okazji wydłubywania filtra można zerknąć na EGR (czy nie jest bardzo zasyfiony) i do dolotu turbiny (czy nie zalega olej). EGR z reguły daje się wyczyścić, a w dolocie może być trochę mgły olejowej, ale nie może być go tyle, żeby wszystko w nim "pływało". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cezzar1 Opublikowano 23 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2021 W dniu 20.02.2021 o 21:10, Smoczek napisał: I teraz uwaga - może istnieć przyczyna, z powodu której DPF jest zapychany i niekoniecznie będzie to sam styl jazdy. Mogą to być np. niesprawne wtryski lub choćby niewłaściwy olej etc. Dokładnie. Wyczyść przepływomierz, zanim zaczniesz robić cokolwiek innego. Tylko delikatnie, sprayem do czyszczenia przepływomierzy. Druga rzecz, a może i pierwsza, to sprawdzenie wężyków (lub wężyka) do czujnika ciśnienia spalin. Lubią się przepalać i gubić szczelność. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.