Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

DPF błąd 242f


Iko

Rekomendowane odpowiedzi

Co 300 kilometrów zapala się błąd. Po jeźdze na autostradzie  wypali się DPF. Jazda koło domu  do 14 dni  300km zapala się najpierw tròjkącik, potem przestaje działać star-stop,  i tempomat. Po skasowaniu błędu i jeździe na autostradzie problemy znika na chwilę. Błąd 242f . Jakieś rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, jaki masz aktualnie przebieg, ani jak jest użytkowane auto (miasto-trasa), ale opis problemu wskazuje na zapełnienie DPFa. Zacznij od znalezienia warsztatu, który czyści takie filtry. Usługa powinna obejmować weryfikację filtra (i o ile będzie pozytywna) następnie demontaż, płukanie, montaż, kasowanie błędu. Koszty takiej naprawy są coraz bardziej przystępne. I teraz uwaga - może istnieć przyczyna, z powodu której DPF jest zapychany i niekoniecznie będzie to sam styl jazdy. Mogą to być np. niesprawne wtryski lub choćby niewłaściwy olej etc. W takiej sytuacji samo czyszczenie filtra może nie starczyć na długo, zatem warto przyjrzeć się osprzętowi , ale także kondycji samej jednostki napędowej.  Pozdrawiam i życzę powodzenia z naprawą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie ma objawów innych usterek to szukaj warsztatu, który czyści DPFy. Są wprawdzie różne szkoły, jak to można zrobić, ale płukanie w specjalnej komorze jest chyba najbardziej efektywne. Przy okazji wydłubywania filtra można zerknąć na EGR (czy nie jest bardzo zasyfiony) i do dolotu turbiny (czy nie zalega olej). EGR z reguły daje się wyczyścić, a w dolocie może być trochę mgły olejowej, ale nie może być go tyle, żeby wszystko w nim "pływało". 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.02.2021 o 21:10, Smoczek napisał:

I teraz uwaga - może istnieć przyczyna, z powodu której DPF jest zapychany i niekoniecznie będzie to sam styl jazdy. Mogą to być np. niesprawne wtryski lub choćby niewłaściwy olej etc.

Dokładnie. Wyczyść przepływomierz, zanim zaczniesz robić cokolwiek innego. Tylko delikatnie, sprayem do czyszczenia przepływomierzy. Druga rzecz, a może i pierwsza, to sprawdzenie wężyków (lub wężyka) do czujnika ciśnienia spalin. Lubią się przepalać i gubić szczelność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...