Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

1,6 czy 1,5dci 2007-2009


czarek89
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

12 godzin temu, Seba37 napisał:

Mógłbyś cos więcej o tym napisać ? .

Z forum laguny 2 przypadki, akurat dotyczące koleosa, ale to to samo jeśli chodzi o zawieszenie, co J10.

https://renaultlaguna.pl/forum/topic/153555-renault-koleos-bose-4x4-automat/?do=findComment&comment=9718068

https://renaultlaguna.pl/forum/topic/162545-kbratowski-koleos-i-daynight-20dci-173km-2011/?do=findComment&comment=9763866

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie tak sprawdzam te Nissany i powiedzcie mi:

1. Czy w 1,5dci był silnik o mocy 90km? Bi znalazłem ogloszenie z 90km, reszta to wieksza.

2. Czym się różni Tekba od Acenty? Raz mi się podoba Tekna, raz Acenta. Czym one się różnią mechanicznie i wizualnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, czarek89 napisał:

Czy w 1,5dci był silnik o mocy 90km?

Silnik K9K 1,5dci występował w bardzo wielu konfiguracjach mocowych. W QQ był z tego co mi wiadomo 106 i 110 KM, ale możliwe, że na jakieś rynki były montowane słabsze silniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, MisilYE napisał:

Dzieki za link ?

 

39 minut temu, cezzar1 napisał:

Silnik K9K 1,5dci występował w bardzo wielu konfiguracjach mocowych. W QQ był z tego co mi wiadomo 106 i 110 KM, ale możliwe, że na jakieś rynki były montowane słabsze silniki.

Czy mozliwe, ze Ci którzy maja 1,5dci 106KM moga miec te problemy z panewkami, a Ci z 110KM juz nie lub odwrotnie? Bo wiekszosc ogloszen to 110KM, ale 106KM tez się trafiaja. Który lepiej brac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie sorki za zawracanie głowy ale mam jeszcze 3 pytania:

1. Jaki jest koszt wymiany kompletu rozrządu w 1,5dci?

2. Ile kosztuje wymiana wszystkich panewek by mieć spokój?

3. Ile kosztuje wymiana tych tylnich wachaczy, które się sypia, łącznika stabilizatora i innych rzeczy? Ile kosztuje naprawa dwumasy, turbiny, intercoolera?

 

Chce obliczyć orientacyjnie czy brać diesla tańszego 1,5dci i od razu wymienić wszystko kompletnie by zapobiec awarii czy brać dużo droższego benzyniaka i się nie martwic awariami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbyś miał wymienić wszystko co napisałeś to nieźle byś zabulił,co do wahaczy wystarczy wejść pod auto i zobaczyć w jakim stanie są ,łączniki to koszt jak w innych markach od 15zl za sztukę w górę.Wahacze wymieniałem u siebie to płaciłem coś ok 400zl za sztukę plus wymiana i potem geometria,ja brałem najtańsze nty i jak do tej pory nic się nie dzieje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie powiedzcie mi prosze.

Jeżeli bede kupowal 1,5dci i panewki beda obrocone to taki laik jak ja dojade do domu z obroconymi panewkami? Czy gdy sie obroca panewki to samochod nie ruszy?

Pytam, bo jezeli kupie auto z tym silnikiem to pierwsze co zrobie to profilaktycznie od razu auto zostawie u mechanika by wymienil mi panewki.

Jezeli te panewki wymienie, pomimo tego ze np były wlasciciel malo dbal o auto to problemow miec nie bede z silnikiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, czarek89 napisał:

Jeżeli bede kupowal 1,5dci i panewki beda obrocone to taki laik jak ja dojade do domu z obroconymi panewkami?

Jeśli panewka się obróci, to taki silnik już nie działa, albo jeśli działa, to będziesz słyszał, że coś jest nie tak, nawet jako laik. Poza tym dlaczego tak się boisz tych obracających panewek??? Przy zakupie spójrz, jak często był wymieniany olej w silniku i jaki to był olej. Jeśli są to przebiegi do 15tkm, to nic tam się nie obróci na 99%. Jeśli 30kkm to nie kupujesz tego auta i już. Panewki się obracają tylko w wyniku zużycia oleju i niewłaściwego smarowania. Mamy w firmie bardzo wiele meganek z tym silnikiem i nie słychać o problemach z panewkami ani innymi. A nikt tych aut specjalnie nie oszczędza. Rozmawiałem z kierownikiem floty i nie miał przypadku obrócenia panewek. Więc nie ma co szaleć i od razu wymieniać panewek a już na pewno wszystkich. Wymiana panewek głównych wiąże się z rozebraniem silnika, wyjęciem wału. Jeśli już się obróci panewka, to korbowodowa.

Edytowane przez cezzar1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.03.2021 o 08:50, cezzar1 napisał:

Jeśli są to przebiegi do 15tkm, to nic tam się nie obróci na 99%.

Kolego chodzilo Ci o silnik z przebiegiem do 150.000 km? Taki mozna brac? 

Znalazlem na otomoto 3 konkretne auta z silnikami do 170 tys. km. W jednym faktycznie olej co 30 tys.km wymieniany wedlug zalecen w innym co 10 tys.km, a w trzecim brak danych.

I powiedz mi jeszcze, silnik benzynowy 1,6. Kolega sprowadzal auto z niemiec. Wedlug ksiazki olej wymieniany co 30.000 km. Przebieg 200.000 km. Czy w silniku benzynowym moze cos sie stac jak olej byl wymieniany co 30 tys.km? Czy to dotyczy tylko diesla?

Edytowane przez czarek89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdego silnika to dotyczy. Osobiście unikałbym takich silników, w których olej wymieniano przy dużych przebiegach. Ale nie jest regułą, że coś się stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak to jest z jazda po mieście w 1,5dci w dieslach bez dpf?

Troszkę się boje, bo zawsze miałem bezobsługowe i bezawaryjne benzyny. Ale różnica miedzy benzyna a dieslem w nissanie to nawet 6000 zł, gdzie w dieslu wymieniłabym rozrząd, panewki itp i jeszcze z 4000 zł by zostało. A przebiegi benzyny i diesli są takie same.

Wato dokładać do benzyny ten sam rok, wyposażenie, przebieg 5000/6000 zl. Chodzi o nissana j10 z 2008/2009r.

Edytowane przez czarek89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie to zastanawia jak to jest że przebiegi są takie same?Diesla kupowało się po to żeby robić przebiegi bo na trasę lepszy jest.skoro się boisz 1.5dci to bierz benzynę.W ropniaku dochodzi ci jeszcze do popsucia  dwumasa ,turbo , wtryski 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, calypso83 napisał:

Mnie to zastanawia jak to jest że przebiegi są takie same?Diesla kupowało się po to żeby robić przebiegi bo na trasę lepszy jest.skoro się boisz 1.5dci to bierz benzynę.W ropniaku dochodzi ci jeszcze do popsucia  dwumasa ,turbo , wtryski 

No to ile kosztuje w tym nissanie:

1. Naprawa dwumasy

2. Naprawa turbo

3. Wszystkie wtryski

4. Wymiana panewek

Ile mniej więcej to wychodzi to sobie oblicze czy warto czy nie. Bo jak na razie pytam się i pytam ale nikt mi nie odpisal mniej więcej o kosztach tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, czarek89 napisał:

le mniej więcej to wychodzi to sobie oblicze czy warto czy nie. Bo jak na razie pytam się i pytam ale nikt mi nie odpisal mniej więcej o kosztach tego

Przyczyn może być kilka: albo nikt tego nie robił, albo Ci co robili nie czytają Twojego postu , albo są tacy co nie chcą się  dzielić wiedzą  na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od tego jest forum by podzielic się wiedza. Jestem laikiem i chcialbym chociaz wiedziec orientacyjny jaki jest koszt wtryskiwaczy, jaki jest koszt panewek, koszt turbiny czy dwumasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I polecam lekturę 

Jak sobie poskładasz do kupy to w przybliżeniu wyjdzie Ci koszt tych napraw.

Ci co chcą pomagają jak mogą i ile mogą ,widać mamy zbyt małą wiedzę żeby Cię kolego zadowolić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to sie zastanawiam. Te silniki.1,5dci moze byly zle, ale do 2006 roku? Bo przeciez od 2007 to sa na nowych wtryskach Siemensa.

Czy to nie jest tak, że ten silnik 1,5dci zlapal zla renome i smrod nadal sie za nim ciagnie, pomimo że w nissanie to poprawiony model?

Kumpla kumpel ma kaszkaja z tym silnikiem 1,5dci i zrobil 170 tys.km i zadnych panewek nie wymienial. Jedynie co wymienia to olej co 15 tys.km i elementy zawieszenia. Na blacie ma ponad 340 tys.km i nissan jest z 2008r. Bez naprawy dwumasy, bez wymiany panewek, bez wymiany wtryskow. Akumukator zima wynienial bo padl na amen.

Jak pytalem kumpla by z nim pogadal to ten chwali ten silnik. Spalanie ma 5l/100, czasem 4,5, czasem 7. Zależy jak jezdzi i gdzie. I mowil tez, ze jego 1,5dci chodzi duzo ciszej od 1,6 benzyny, która mial okazje jechac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzisz i to jest tak że jak się dba tak się ma .Czasami benzyny które są mniej awaryjne od diesli mogą się bardziej psuć .Jeśli kupisz auto od znajomego który o nie dbał i szanował to wiesz że będzie jeździć bezawaryjnie ,a tak biorąc auto od obcego to ci powie wszystko co chcesz usłyszeć,nawet powie że olej zmieniał co 8 tyś i profilaktycznie wymienił pół silnika .I tak jest ze wszystkimi autami nie tylko nissanem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, calypso83 napisał:

I tak jest ze wszystkimi autami nie tylko nissanem.

Dokładnie. W 2012 roku kupiłem sześcioletnią królową lawet, lagunę II z fatalnym w opiniach silnikiem 2.2dci, z automatem. Też na początku myślałem, że mi zaraz się panewka obróci, skrzynia rozsypie, a silnik wybuchnie. Nic takiego się nie stało, jeździłem bezawaryjnie przez 8 lat. A to po części dlatego, że samochód był zadbany i sam też o niego dbałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...