Dariusz_TRYB Opublikowano 8 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2021 Witam, wszystkich ponownie :) Po sprawdzeniu oleju wg Waszych wskazówek mam troszkę powyżej min. i chciałbym odrobinkę dolać na 3/4 stanu. Czy na dolewkę 100 czy 200 ml mogę wlać taki olej?: MITASU CVT NS-2 FLUID 1L Andrychów - Allegro.pl I jeszcze jedno pytanko będę w maju wymieniał cały olej dynamicznie i chcę kupić ten olej: Olej przekładniowy Nissan NS-2 CVT FLUID 5L Kraków - Allegro.pl ile go trzeba? czy 3x5L wystarczy? I czy wydawać kasę na oryginalny czy może macie jakiś dobry zamiennik? Z góry dziękuje za wszystkie wasze podpowiedzi i opinie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArchBiP Opublikowano 8 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2021 tylko i wyłącznie ns-2 nissana oryginał, kiedyś zrobiłem sobie dolewkę z Rawenola mówili że to samo po miesiącu musiałem wmienić skrzynię. ostatnio wymieniałem olej to z dwóch baniek 5 l został mi ok 2 litry. jak wszystko jest ok to nie ma potrzeby wymieniać ciśnieniowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dariusz_TRYB Opublikowano 9 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2021 Nie wiem już co myśleć dzwoniłem dzisiaj do serwisu polecanego na forum Proworkshop w Lublinie. Koszt wymiany dynamicznej z filtrem i olejem 1560 zł tylko powiedzieli mi że leja olej Ravenol i wszyscy klienci są zadowoleni. I że nie ma sensu stosować oryginału bo to strata pieniędzy. Nie wiem już co robić? Weźcie coś podpowiedzcie - PROSZĘ Może dajcie jakiś namiar do serwisu który ma pojęcie o tym i wie co robił najlepiej woj. lubelskie ew. podkarpackie. Tak do 200 km od Zamościa 22-400. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 10 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2021 Nie sugeruj sie za mocno postem ArchBiP, bo jego spotkala standardowa przypadlosc , mial zajezdzona skrzynie , mozliwe ze jezdzil na za niskim poziomie , ale to dzialalo jeszcze , dolal olej , nie wykluczone ze nawet przelal i zwiekszylo sie cisnienie, poderwalo troche syfu, zmienily sie parametry pracy i skrzynia poleciala. Co by nie dolal , bylby efekt ten sam. Gdyby nic nie dolal prawdopodobnie dluzej by pochodzilo o pare tysiecy km.. Jak skrzynia jest serwisowana i sprawna , leja revanole, castrole, valvoline , azjatyckie siuwaksy i zero problemow . Mam w tej chwili 260tys na swojej i szykuje sie do 3 wymiany, zmieniam sam metoda statyczna. Zakladalem ze ten samochod pokona 300tys od nowosci, pomalu sie zblizam. Musze przyznac ze do tej chwili jest bardzo niezawodny i tani jesli chodzi o serwis. Mam juz chec na nowe auto , ale szkoda mi kasy, przez 5 lat auto stracilo na wartosci z 50tys $ na 5tys$, chyba go zatrzymam do konca , znaczy do awarii skrzyni lub silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakub.S83 Opublikowano 10 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2021 Zgadzam się w 100% z Kazik_R15. Najważniejsza jest norma oleju oraz jego stan na bagnecie - jakiej marki olej wykorzystasz do wymiany jest nieistotne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dariusz_TRYB Opublikowano 11 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2021 Ok. troszkę się wyjaśniło. Teraz jeszcze poprawcie mnie bo pomysł mam taki. Gdzieś na innym forum o CVT wyczytałem że skrzynie po wymianie dynamicznej niszczy nie olej a sama wymiana. A mianowicie jak skrzynia nigdy nie serwisowana i przejedzie 200 tyś. km bez wymian to taka wymiana powoduje wypłukanie całego syfu itp. i dla tego są usterki. Jak nie wiadomo co się działo wcześniej ze skrzynią lepiej jest wymienić statycznie. Wymiana dynamiczna tylko wtedy jak auto mamy od nowości i systematycznie wymieniamy olej. Moje świeżo zakupione Murano ma niby 152000 km ale nie wiem kiedy i czy w ogóle olej w skrzyni był zmieniany. Skrzynia pracuje naprawdę bardzo dobrze. Płynnie, nie szarpie i nie przeciąga. Ogólnie bez zastrzeżeń. Po sprawdzeniu oleju (wg wytycznych z forum) na bagnecie wychodzi że jest troszkę powyżej minimum, a więc pasowało by dosłownie pewnie z 50-100 ml dolać. Od spodu zero wycieków. Olej chcę wymienić profilaktycznie aby taką pracą automatu cieszyć się jak najdłużej . Myślę że zrobię tak: 1. Kupię ten olej: Olej przekładniowy Nissan NS-2 CVT FLUID 5L Kraków - Allegro.pl 2. Kupię filtr z allegro z tego co patrzyłem to koszt ok 60 zł z uszczelką. 3. Wymienię olej statycznie (czytałem że wyjdzie ok 5,5 litra) 4. Zrobię 1000 km i powtórzę wymianę statyczną już bez filtra. I tu jeszcze myślę o kolejnej czyli trzeciej wymianie po kolejnych 1000 km. Co myślicie o tym oleju i takiej operacji? Może to najlepsza opcja? Czy taka operacja może zaszkodzić dobrze pracującej skrzyni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 12 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2021 poczytaj sobie ten temacik, możesz ustawić sobie tłumacz google jak masz problem z EN bobistheoilguy.com/forums/threads/cvt-fluid-recommendations.322173/ Valvoline i Castrol mają certyfikat NS-2 i są tańsze, ludzie je leją z dobrymi wynikami jest chcesz oryginał to kup taki... ja mam o tyle dobrze, że jest zawsze szansa kupienia oryginalnego NS-3 od jakiejś osoby prywatnej na lokalnych grupach typu sprzedaj, właśnie znalazłem NS-3 , 12 butelek za 80$, normalnie musiałbym wyłożyć na to ze 220$, tak że nawet nie kombinuje z zamiennikami bo to identyczna kasa............. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dariusz_TRYB Opublikowano 12 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2021 Czyli sprawa oleju jasna ma być NS-2 zgodny ze specyfikacją i tyle (Nie musi być oryginał). A czy wymiana statyczna tak jak wyżej pisałem wykonana 3 razy + wymiana filtra będzie dobrze? I jak się do tego zabrać? Rozumiem że korkiem spustowym spuszczam olej, odkręcam misę i wymieniam filtr. Później skręcam na nowej uszczelce i zalewam nowy olej bagnetem pod maską. Nowego wlewam tyle litrów ile wylało się starego? Dobrze kombinuje? Z góry dziękuje za odpowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubuss Opublikowano 12 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2021 Wydaje mi się że nie musi być NS-2 musi spełniać tylko jego specyfikacje. Przecież warsztaty które naprawiają cvt wątpie żeby leli ns-2 a dają gwarancje na skrzynie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dariusz_TRYB Opublikowano 13 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2021 W dniu 12.03.2021 o 10:26, bubuss napisał: Wydaje mi się że nie musi być NS-2 musi spełniać tylko jego specyfikacje. Przecież warsztaty które naprawiają cvt wątpie żeby leli ns-2 a dają gwarancje na skrzynie. Wszędzie właśnie pisze że musi być NS-2 (Nawet na miarce jest (Only NS-2) tylko producent nie będzie zbytnio istotny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dariusz_TRYB Opublikowano 13 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2021 Może ktoś mi powie czym się różnią te dwa oleje. Niby oba oryginalne ale i pudełko inne i cena też różni się dojść sporo. 1. Olej przekładniowy Nissan NS-2 CVT FLUID 5L Kraków - Allegro.pl 2. OLEJ CVT NISSAN NS-2 INFINITI ns2 - Cena: 340,00 zł - Tarnowskie Góry - Allegro Lokalnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 13 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2021 KE 909-99945 ten w plastiku to nowsze opakowanie , inny producent, inne opakowanie, generalnie inny rynek na Europę producentem jest total lubrifan, produkt na Europę więc pewnie olej Total NS-2 jest identyczny oryginał będzie posiadał , ulotkę na opakowaniu, taka rozkładana jakby mini książeczka z tyły na butelce, jedna kartka da sie oddzielić od drugiej na spodzie butelki wytłoczona ikona, taka piramida każde opakowanie zawsze inny numer seryjny produkcji pomimo np. identycznej daty na dole będzie zegarem wytłoczona data pojemnika, musi być wcześniejsza lub równa dacie nalewania oleju. KLE5200004 - metalowe opakowanie , producent Nippon oil , Japonia oryginał będzie posiadał, błyszczący zgrzew na górze, gładki pionowy zgrzew na karnistrze, metalowy szlif/wywiniecie na krawędzi rączki, na spodzie podłużne ślady po maszynie/przenośniku, data pojemnika, musi być wcześniejsza lub równa dacie nalewania oleju. mam nadzieje , że pomogłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dariusz_TRYB Opublikowano 13 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2021 Bardzo. Dzięki wielkie biorę ten za 266 zł x 3. Kupie filtr na allegro i biorę się za wymianę statyczną. Wymienię pierwszy raz z filtrem a później co 1000 km jeszcze dwa razy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
finchy Opublikowano 13 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2021 @Kazik_R52 mam Murano z 2013r, przejechane 59.000 km, jestem pierwszym właścicielem, olej w skrzyni nigdy nie zmieniany od zakupu. Z ciekawości podpytam, czy po prawie 8 latach (ale niskim przebiegu) warto zmieniać olej w skrzyni? Pytam w stronę starzenia się oleju - czy czas wpływa na jego parametry? Wszędzie piszą o wymianie przy około 80.000 km, jak się ma do tego czas użytkowania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 14 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2021 2013+ to już będzie miał przeprojektowaną skrzynię i nowszy olej NS-3, o innej lepkości (sprawdź w instrukcji) zalecania dla NS-2 (do 2012roku) , zmiana co 50-60 tyś dla warunków normalnych i 30-40tyś dla cieżkich (górzysty teren, holowanie przyczepy, głownie jazda po mieście, krótkie odcinki) zalecania dla NS-3 (2013+ rok), zmiana do 100 tyś km dla warunków normalnych i 50-60tyś dla cieżkich (górzysty teren, holowania przyczepy, głownie jazda po mieście, krótkie odcinki), co do wieku oleju, nie ma wyraźnie określonego, ale wiadomo, że modyfikatory się utleniają i można przyjąć około 5lat. Na twoi miejscu kupił był NS-3 zmienił olej i cieszył się kolejnymi latami, trzymaj rachunek za olej/zmianę, przy sprzedaży auta wartość dodatnia, zmieniasz bo dbasz , a nie wtedy jak już skrzynia Ci pada i szukasz ratunku w zmianie oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dariusz_TRYB Opublikowano 16 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2021 Olej przyszedł zamówiłem 3x5l bo planuję ta jak ww pisałem zrobić 3 x wymianę statyczną z tym że za pierwszym razem wymienię również filtr. Tak wygląda olej niby oryginalny od sprzedawcy z allegro jak myślicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 17 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2021 W dniu 13.03.2021 o 12:08, Kazik_R52 napisał: ulotkę na opakowaniu, taka rozkładana jakby mini książeczka z tyły na butelce, jedna kartka da sie oddzielić od drugiej na spodzie butelki wytłoczona ikona, taka piramida każde opakowanie zawsze inny numer seryjny produkcji pomimo np. identycznej daty na dole będzie zegarem wytłoczona data pojemnika, musi być wcześniejsza lub równa dacie nalewania oleju. Wyglada na orginal , bo jest ta odklejana strona , widze strzalke . Sprawdz jeszcze spod opakowania , date opakowania w formie takiego zegara oraz ten hologram natloczony , ala piramida, kwadraciki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dariusz_TRYB Opublikowano 17 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2021 6 godzin temu, Kazik_R52 napisał: Wyglada na orginal , bo jest ta odklejana strona , widze strzalke . Sprawdz jeszcze spod opakowania , date opakowania w formie takiego zegara oraz ten hologram natloczony , ala piramida, kwadraciki Raczej oryginał patrząc na Twoje podpowiedzi. Dzięki wielkie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dariusz_TRYB Opublikowano 25 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2021 Wymieniłem dzisiaj olej statycznie i mam takie pytanko: Stary ma kolor podchodzący pod brunatny a nowy niebieski czy to znaczy że nie był wlany CVT czy może innej firmy. A może oryginał może być brązowy jak nigdy nie był wymieniany i już taki przepracowany? Co o tym sądzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 27 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2021 zerknij a kolory http://www.diy-time.com/automotive/nissan/2007-20012-nissan-altima-2-5l-qr25de/how-to-change-cvt-transmission-fluid-on-nissan-or-infiniti-cars/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubuss Opublikowano 30 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2021 Witam co do oleju w automacie. Dzwonił do mnie opstatnio kolega i mówi że zakład odmówił mu wymiany oleju w cvt bo spuścili trochę i oglądali ten olej ponoć doktorat nad nim robili. Nawet film nakręcili i mechanik powiedział że mu nie wymieni chyba że decyduje się odrazu na naprawę skrzyni ponoć taki miał za.... olej. Ale mechanik powiedział że brudnego czy spalonego oleju to by się nie bał wymieniać ale dużo różnych opiłków i syfu znalazł olej prawie czarny. Pokazał mu jak wygląda i ile ma brudu oraz jakiś metalowych opiłków. Czy kiedyś wam ktoś sprawdzał takie coś przy wymianie? Pierwszy raz się spotkałem z takim podejściem. Oczywiście warsztat od ASB. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waelchi.nola Opublikowano 17 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2021 Nawet najlepiej serwisowany samochód może ulec awarii w najmniej spodziewanym momencie. Zawsze wymieniam regularnie olej, przegląd robię co pół roku i odwiedzam serwis za każdym razem gdy coś mnie zaczyna niepokoić w samochodzie, zazwyczaj niepotrzebnie panikuje. W związku z tym myślałem, że nie spotka mnie awaria na środku drogi ekspresowej. Lawetę i serwis znalazłem tutaj https://wal-car.pl/ . Dobrze, że udało się znaleźć pomoc drogową w Częstochowie, bo nie jestem stąd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.