AndyZ Opublikowano 10 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2021 Witam, Pozwalam sobie założyć nowy temat. Na forum jest w kilku miejscach o awarii start stop-u, ale głównie w kontekście padającego akumulatora. Ja wymianę aku przerabiałem 2-3 lata temu i z prądem nie mam żadnych problemów lato czy zima, więc to chyba nie to. Sygnalizacja awarii ss (start stop foult + żółty check) pojawiają się od około 2 lat. Za pierwszym razem w trakcie przeglądu (ASO gwarancja) coś tam skalibrowano (mówili chyba o pompie) i błędy wykasowano. Kilka tysięcy spokoju i znowu ss fault. Wizyta w ASO ale już tylko kasowanie błędu bo nic więcej skalibrować się nie dało. Diagnoza „jeździć i obserwować, jak się popsuje to będzie wtedy wiadomo co”. Ponieważ auto w zasadzie poza brakiem tempomatu jeździło normalnie to tak zostało. Kolejny ss fault wykasowano przy kolejnym przeglądzie. Tym razem sygnalizacja błędu powróciła w znacznie krótszym czasie. Skończyła się gwarancja (wiem- powinienem przypilnować ale pandemia, przeprowadzki itp.) mam teraz więcej czasu i postanowiłem temat wyprostować. Wizyta u elektronika, komputer i: „awaria pierwszego zaworu redukcyjnego ciśnienie paliwa” – mówiąc po ludzku to pompa paliwa wysokiego ciśnienia. Co ciekawe błąd nie dawał się wykasować. W znajomym zakładzie stał silnik 1.2 DIG-T po przekładce z taką pompą. Przełożyłem pompę i wio na komputer. Tym razem błąd dał się wykasować, ale w drodze powrotnej po ~5 km znów ss fault. To już koniec historii choroby QQ 3 dni lektury forum i wnioski: -potrzeba wgrania nowego softu, albo -awaria rozrządu, konkretnie napinacza łańcucha, albo -sonda lambda Albo może po prostu przekładana pompa też była niesprawna. Po pierwsze była w końcu z przekładanego silnika, a po drugie trochę różniła się numerem (te numery są dwa, pierwszy identyczny a drugi różnił się 3 ostatnimi cyframi i literą – był chyba z Dacii) Może ktoś z forum miał podobny przypadek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elsebo Opublikowano 10 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2021 Po zakupie J11 w 2014 przez jakieś ~10 m-cy bujałem się z powracającymi błędami S/S, które mógł wykasować tylko serwis. U mnie każdorazowo po 2-3 krotnej poprawnej aktywacji S/S kolejna aktywacja kończyła się już błędem S/S System Fault. Kilka autoryzowanych serwisów nie potrafiło poprawnie zdiagnozować problemu. Importer nabrał wody w usta i nie był w stanie nic konstruktywnego z siebie wykrztusić... Producent analizował i analizował.... aż wreszcie po kilku m-cach wymyślił, że to błąd w oprogramowaniu (wcześniej wymienili wszystko co się dało i z uporem maniaka kasowali powracające błędy). Później czekałem do wydania aktualizacji softu... jeżdżąc oczywiście cały czas z błędem S/S. No i w końcu, po ok 10 m-cach bravoooo!!!! Wgrali i już albo dopiero zaczęło działać poprawnie. Także ten tego... nic nowego testy nowego wtedy modelu tradycyjnie odbywały się kosztem klienta... Nie wiem czy to 1:1 ten sam przypadek. Z którego roku ten Twój model jest? Jak z początku produkcji to może masz jeszcze soft z błędem...? Powodzenia i daj znać jak już rozwiążesz problem. Aaaa... tam jest masa czujników pod S/S - warto je wszystkie sprawdzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndyZ Opublikowano 10 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2021 Auto z produkcji 2015 więc możliwe. Czy da się sprawdzić nr softu (np przez menu serwisowe?) Jakieś numery tam wyskakują ale czy to o ten soft chodzi to nie wiem. Rano popatrzę. Podejrzana jest jeszcze sonda lamda 2, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndyZ Opublikowano 10 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2021 Jednak sprawdziłem w menu serwisowym oprogramowanie D 302 Hardware 031 Czy to wersja softu? Da się porównać jaki jest u Ciecie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elsebo Opublikowano 10 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2021 Ja po 5-ciu latach sprzedałem kaszanke. Później już nic złego się ze S/S nie działo. To nie ten nr. Chodzi o oprogramowanie ECM. Poszukam ale pozniej, moze wykopie gdzies w archiwach... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elsebo Opublikowano 11 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2021 Zapraszam na PW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndyZ Opublikowano 24 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2021 Po wizycie w ASO diagnoza -konieczna wymiana rozrządu. Trochę bolało bo to w końcu ASO, ale mam nadzieję na spokój na jakiś czas. Mam nadzieję że ta story komuś się w przyszłości przyda. Pozdrawiam Andrzej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 24 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2021 Szczerze? nie robiłbym w ASO,i tak by się nie połapali czy był wymieniany.Taniej o wiele by wyszło w dobrym warsztacie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elsebo Opublikowano 24 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2021 Hmmm.... od błedów S/S do wymiany rozrządu... ciekawe... I przy okazji wymienili wadliwy czujnik... Najważniejsze, że działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert_B Opublikowano 24 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2021 Kasowanie błędów, kalibrację i przeglądy robiłeś cały czas w tym samym ASO? Bo jeśli tak, to próbowałbym na nich wywrzeć presję na dobry rabat. W końcu zgłaszałeś problem jeszcze w czasie obowiązującej gwarancji, a ASO nie usunęło tej usterki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.