Katarzyna90 Opublikowano 11 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2021 Witam, zakupilam Qashqai+2, silnik 2.0, przebiegi niecałe 180tys. Rok 2009 Auto u renomowanego dealera samochodów. Do oddziału w moim miejsce przebyło około 300km z innego oddziału. Po zakupie pojawił się problem, po około 50km zaświeciła się kontrolka „check engine”. zatrzymalam się. Wyłączyłam silnik i włączyłam ponownie. Pokazało „OIL LOW, i jedna pozycja (kwadracik)poziomu oleju. Sprawdziłam na bagnecie i było poniżej minimum. Po dolaniu litra oleju podwyższyła się do wymaganego minimum. Kontrolka „check engine” wyłączyła się sama dnia następnego.Kontrola codzienna po pare razy stanu oleju i oscylowała pomiędzy 3-4 kwadracikami po odpaleniu zapłonu samochodu. Trudno ocenić czy samochód bierze olej, wzięłam na testu samochód w cyklu mieszanym i po paru godzinach powrot autostrada około 80km autostrada, po około 70km pojawił się kontrola „check engine” ponownie. Zatrzymałam się na stacji, sprawdzialam. Poziom oleju był w porządku. kontrola następnego dnia wyłączyła się sama ponownie. chcialabym się zapytac czy ktoś miał podobne doświadczenia? I z czym mogą się one wiązać? Czy jest możliwość, że silnik został przegrzany i taki samochód został mi sprzedany? Czy jakaś inna przyczyna tego może być, błaha która nie wymaga remontu silnika? Czy kontrolka silnika „check engine” może świadczyć w tym przypadku o przegrzaniu silnika w powiązaniu z tym, ze tuż po sprzedaży tego oleju było poniżej minimum ? mam możliwość by zwrócić samochód jeszcze. Aczkolwiek cały jego stan jest można powiedzieć idealny od podwozia po wyposażenie. Jak na ten rocznik nie był tez mega tani, co mogłoby świadczyć o jakiś jego defektach. Obawy związane z kontrolka „check engine” i ubytkiem oleju po zakupie auta są spore. Byłabym wdzięczna za jakiekolwiek sugestie czy to z autopsji czy po prostu związane z wiedza na temat tego samochodu i silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scanik Opublikowano 11 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2021 20 minut temu, Katarzyna90 napisał: Witam, zakupilam Qashqai+2, silnik 2.0, przebiegi niecałe 180tys. Rok 2009 Auto u renomowanego dealera samochodów. Do oddziału w moim miejsce przebyło około 300km z innego oddziału. Po zakupie pojawił się problem, po około 50km zaświeciła się kontrolka „check engine”. zatrzymalam się. Wyłączyłam silnik i włączyłam ponownie. Pokazało „OIL LOW, i jedna pozycja (kwadracik)poziomu oleju. Sprawdziłam na bagnecie i było poniżej minimum. Po dolaniu litra oleju podwyższyła się do wymaganego minimum. Kontrolka „check engine” wyłączyła się sama dnia następnego.Kontrola codzienna po pare razy stanu oleju i oscylowała pomiędzy 3-4 kwadracikami po odpaleniu zapłonu samochodu. Trudno ocenić czy samochód bierze olej, wzięłam na testu samochód w cyklu mieszanym i po paru godzinach powrot autostrada około 80km autostrada, po około 70km pojawił się kontrola „check engine” ponownie. Zatrzymałam się na stacji, sprawdzialam. Poziom oleju był w porządku. kontrola następnego dnia wyłączyła się sama ponownie. chcialabym się zapytac czy ktoś miał podobne doświadczenia? I z czym mogą się one wiązać? Czy jest możliwość, że silnik został przegrzany i taki samochód został mi sprzedany? Czy jakaś inna przyczyna tego może być, błaha która nie wymaga remontu silnika? Czy kontrolka silnika „check engine” może świadczyć w tym przypadku o przegrzaniu silnika w powiązaniu z tym, ze tuż po sprzedaży tego oleju było poniżej minimum ? mam możliwość by zwrócić samochód jeszcze. Aczkolwiek cały jego stan jest można powiedzieć idealny od podwozia po wyposażenie. Jak na ten rocznik nie był tez mega tani, co mogłoby świadczyć o jakiś jego defektach. Obawy związane z kontrolka „check engine” i ubytkiem oleju po zakupie auta są spore. Byłabym wdzięczna za jakiekolwiek sugestie czy to z autopsji czy po prostu związane z wiedza na temat tego samochodu i silnika. Jedz na kompa i zobacz co to za błąd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Katarzyna90 Opublikowano 11 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2021 24 minuty temu, scanik napisał: Jedz na kompa i zobacz co to za błąd Czy da się zczytać błąd, jeżeli on znika samoczynnie? Zapisuje się to w pamięci systemu? na chwile obecna ta kontrola się nie swieci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scanik Opublikowano 12 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2021 8 godzin temu, Katarzyna90 napisał: Czy da się zczytać błąd, jeżeli on znika samoczynnie? Zapisuje się to w pamięci systemu? na chwile obecna ta kontrola się nie swieci. Czasem zostaje w pamięci czasem nie. Nie wiem od czego to zależy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cezzar1 Opublikowano 12 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2021 12 godzin temu, Katarzyna90 napisał: Czy jest możliwość, że silnik został przegrzany i taki samochód został mi sprzedany? Skąd przypuszczenia o przegrzaniu? Check engine może wynikać z wielu rzeczy, błahych lub poważnych. Tak jak pisał poprzednik-trzeba go odczytać komputerem. Może nawet tam gdzie go kupiłaś mają możliwość to zrobić. Check nie ma też związku z poziomem oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Katarzyna90 Opublikowano 12 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2021 27 minut temu, cezzar1 napisał: Skąd przypuszczenia o przegrzaniu? Check engine może wynikać z wielu rzeczy, błahych lub poważnych. Tak jak pisał poprzednik-trzeba go odczytać komputerem. Może nawet tam gdzie go kupiłaś mają możliwość to zrobić. Check nie ma też związku z poziomem oleju. Przypuszczenia zawzięły się z tego powodu, iz właśnie kilka razy oswiecila się kontrolka „check engine”, a w tym samym czasie jakieś rzeczy zaczęły się dziac z olejem. Poziom oleju był grubo poniżej minimum (nawet nie zaświeciła się kontrolka związana z Olejem, ze jest go mało), po dolaniu ponad 1litra podskoczył do pierwszej „kropki” na bagnecie. Ciągła kontrola poziomu oleju i wskaźników na komputerze pokładowym jest można powiedzieć „niepewna” . Od momentu zakupu zrobiłam około 350km. poprzedni właściciel sprowadził auto z zagranic w Październiku 2020, sprzedał po paru miesiącach w związku z faktem ze samochód okazal zbyt mały na jego rodzine. Kontaktowałam się z nim i powiedział, iż nie miał problemow z pobieraniem oleju przez auto. z tym ze wymiana oleju była jakoes 2tys km temu ( w momencie zakupu auta) czy tak drastyczny spadek oleju może świadczyć o jakiś większych problemach z silnikiem ? auto widziałam zalane było na wymianie oleju - olejem Castrol.l wd40 tez czytałam ze niby te samochody nie lubią się z tym olejem. 4 minuty temu, Katarzyna90 napisał: Przypuszczenia zawzięły się z tego powodu, iz właśnie kilka razy oswiecila się kontrolka „check engine”, a w tym samym czasie jakieś rzeczy zaczęły się dziac z olejem. Poziom oleju był grubo poniżej minimum (nawet nie zaświeciła się kontrolka związana z Olejem, ze jest go mało), po dolaniu ponad 1litra podskoczył do pierwszej „kropki” na bagnecie. Ciągła kontrola poziomu oleju i wskaźników na komputerze pokładowym jest można powiedzieć „niepewna” . Od momentu zakupu zrobiłam około 350km. poprzedni właściciel sprowadził auto z zagranic w Październiku 2020, sprzedał po paru miesiącach w związku z faktem ze samochód okazal zbyt mały na jego rodzine. Kontaktowałam się z nim i powiedział, iż nie miał problemow z pobieraniem oleju przez auto. z tym ze wymiana oleju była jakoes 2tys km temu ( w momencie zakupu auta) czy tak drastyczny spadek oleju może świadczyć o jakiś większych problemach z silnikiem ? auto widziałam zalane było na wymianie oleju - olejem Castrol.l wd40 tez czytałam ze niby te samochody nie lubią się z tym olejem. Na stacji kontroli pojazdów dowiedziałam się, ze silnik poci się pod głowica. Na gorze sucho. wycieku oleju nie zauważam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 12 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2021 13 godzin temu, Katarzyna90 napisał: mam możliwość by zwrócić samochód jeszcze. I z tego co tutaj opisujesz radzę z tej opcji skorzystać. Poczytaj na forum jakie "cuda" ludzie tutaj opisują. Nie dotyczą one tylko aut z 2 ręki, ale nawet głównie salonowych. Salon się auta pozbył i tylko czeka na moment kiedy minie Ci gwarancja, czy w Twoim przypadku możliwość zwrotu. Aut na rynku jest sporo, więc nie sugeruj się tym, że autko ładne, kolor Ci się podoba, ale bierz pod uwagę to co Cię spotkało z jego strony do tej pory, bo jak Ci minie gwarancja, to później będziesz już na własny koszt "kopała się z koniem" i zamiast się cieszyć z jazdy, staniesz się sponsorem warsztatów. 40 minut temu, Katarzyna90 napisał: poprzedni właściciel sprowadził auto z zagranic w Październiku 2020, sprzedał po paru miesiącach w związku z faktem ze samochód okazal zbyt mały na jego rodzine. Ty wierzysz w takie teksty ? Kupił kilka miesięcy temu i nie wziął pod uwagę tego, że dla jego rodziny za małe ? Kupił, by zarobić, albo po zakupie go spotkało to co teraz Ciebie, więc się pozbył problemu. No ale decyzja należy do Ciebie - "Twój koń i Twoje sianko". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Katarzyna90 Opublikowano 12 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2021 11 godzin temu, scanik napisał: Czasem zostaje w pamięci czasem nie. Nie wiem od czego to zależy. Po podłączeniu pod komputer wyszedł błąd : cylinder 2 stwierdzona przerwa w zapłonie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scanik Opublikowano 12 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2021 40 minut temu, Katarzyna90 napisał: Po podłączeniu pod komputer wyszedł błąd : cylinder 2 stwierdzona przerwa w zapłonie. I co powiedział mechanik? Cewka do wymiany? Teraz, scanik napisał: I co powiedział mechanik? Cewka/wtrysk do wymiany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Katarzyna90 Opublikowano 12 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2021 29 minut temu, scanik napisał: I co powiedział mechanik? Cewka do wymiany? Mowił o świecach do wymiany na początek. Ze moze to być drobnostka która da sie naprawić, chyba ze po naprawie będzie dalej błędem wyskakiwać to wtedy coś poważniejszego. Ale w poniedziałek podjade do miejsca w którym kupiłam samochód (sam dealer mi to doradził, ale z uwagi na brak mechanika po godzinie 16:00 u nich zasugerowali żebym podpięla gdzies sama pod komputer i wysłała im jeśli pokaże jakoś błąd, to pewnie zaznajomią mechanika z tematem) niby gdzies górą olej wychodzi, ale możliwe ze to się da zrobić. Ale to kwestia tego, żeby już sami w salonie zobaczyli w czym tkwi problem i zasugerowali jakiś konsensus w tej sprawie. w poniedziałek mam nadzieje, że dowiem się czegos więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scanik Opublikowano 12 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2021 Świece to groszowe sprawy. Ja bym wymienił i zobaczył co będzie do poniedziałku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 12 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2021 15 godzin temu, Katarzyna90 napisał: z tym ze wymiana oleju była jakoes 2tys km temu ( w momencie zakupu auta) czy tak drastyczny spadek oleju może świadczyć o jakiś większych problemach z silnikiem ? 6 godzin temu, Katarzyna90 napisał: Po podłączeniu pod komputer wyszedł błąd : cylinder 2 stwierdzona przerwa w zapłonie. 15 godzin temu, Katarzyna90 napisał: Przypuszczenia zawzięły się z tego powodu, iz właśnie kilka razy oswiecila się kontrolka „check engine”, a w tym samym czasie jakieś rzeczy zaczęły się dziac z olejem. Poziom oleju był grubo poniżej minimum (nawet nie zaświeciła się kontrolka związana z Olejem, ze jest go mało), po dolaniu ponad 1litra podskoczył do pierwszej „kropki” na bagnecie. Ciągła kontrola poziomu oleju i wskaźników na komputerze pokładowym jest można powiedzieć „niepewna” . Od momentu zakupu zrobiłam około 350km.. W tym co zaznaczyłem kolorem widzę spore rozbieżności Jak zasugerował wcześniej kol. scanic - świece / cewka / wtrysk można przeboleć, ale chyba zapomnieliście o sednie spawy - oleju. Jeżeli auto w momencie zakupu było zalane załóżmy do połowy normy, a po przejechaniu 2000 km trzeba było dolać 1 ltr by dopiero zobaczyć poziom 1 kropki ? Czyli tak "na Bolka oko", silnik zżarł 1 ltr oleju na 1000 km Powymieniasz "drobiazgi", Check przestanie straszyć, ale problem olejowy zostanie nadal. Podejrzewam, że miałaś szczęście, że Check zapalił sygnalizując Cytat cylinder 2 stwierdzona przerwa w zapłonie I to Cię uratowało przed zarżnięciem silnika, bo przy okazji sprawdziłaś poziom oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Katarzyna90 Opublikowano 13 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2021 8 godzin temu, Andrzej G napisał: W tym co zaznaczyłem kolorem widzę spore rozbieżności Jak zasugerował wcześniej kol. scanic - świece / cewka / wtrysk można przeboleć, ale chyba zapomnieliście o sednie spawy - oleju. Jeżeli auto w momencie zakupu było zalane załóżmy do połowy normy, a po przejechaniu 2000 km trzeba było dolać 1 ltr by dopiero zobaczyć poziom 1 kropki ? Czyli tak "na Bolka oko", silnik zżarł 1 ltr oleju na 1000 km Powymieniasz "drobiazgi", Check przestanie straszyć, ale problem olejowy zostanie nadal. Podejrzewam, że miałaś szczęście, że Check zapalił sygnalizując I to Cię uratowało przed zarżnięciem silnika, bo przy okazji sprawdziłaś poziom oleju. 2tys kilometrów od momentu wymiany oleju - poprzedni właściciel. od kiedy ja je mam przejechałam dopiero około 350km. nie doprecyzowałam. mozliwe ze po wymienię oleju nie była wlana jego wymagana wartość a mniej. jak mówiłam zobaczę co w poniedziałek zaoferuje mi salon. Gdyż silnik jest objęty 2letnia gwarancja. a co do oleju to do poniedziałku sprawdzę czy cokolwiek pobierze. na chwile obecna od momentu jak dolałam olej i po przejechaniu tych około 350km nie zauważyłam spadku oleju, a przynajmniej gołym okiem nie widać tego. Tutaj tez w poniedziałek dowiem się co z tym faktem. Jeżeli gdzies uszczelka jest nieszczelna stad zalewa gdzies od góry silnik to może to kwestia jej wymiany, lub elementu który powoduje nieszczelność i wylewanie oleju. Silnik zabudowany wiec tez nie ma dostępu do niego na tyle żeby zobaczyć jak wyglada sprawa „po domowemu”. mechanik będzie potrzeby do określenia stanu sytuacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DziadekJanek Opublikowano 16 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2021 Kasieńko! I co z Twoim problemem, daj znać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zolti2 Opublikowano 28 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2021 Oddaj to auto, jeśli masz taką możliwość. Nie rób żadnych napraw, bo potem powiedzą, że coś zostało spaprane. Silniki 2.0 miały problem z poborem oleju z powodu wadliwych pierścieni. Skoro ktoś w nim wymieniał olej, a potem był taki ubytek, to będziesz miała kłopoty i duży wydatek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.