Adamsky Opublikowano 2 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2021 Witam Szanowne grono, Od kilku dni jestem właścicielem J10. Zaobserwowałem przy ruszaniu spadek mocy. Muszę przygazować aby nie było spadku. Wydaje mi się że nie powinno tak być. Byłem na hamowni i potwierdziło się. Turbina wkręca się dopiero powyżej 3000 obrotów. Poniżej 3000 brak przyrostu mocy i dynamiki. Ze 106KM pozostało 80KM. I o 100 N *m mniej. Po podłączeniu do komputera mechanik stwierdził że może być powodem EGR który nie domyka klapek i błędy z podgrzewaniem świec. Twierdzi aby lepiej zaślepić EGR i wyprogramować go niż wymianiać. Chciałem poznać wasze opinie w temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mitet Opublikowano 3 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2021 Sprawdzić turbinkę i sterowanie turbinką. Propozycja zaślepiania EGR to tzw. "folklor serwisowy" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adamsky Opublikowano 5 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2021 Mam podobne przemyślenia, ale chciałbym się dowiedzieć czy niedomykająca się klapka EGR może tak wpływać na moc silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mitet Opublikowano 8 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2021 Klapka EGR raczej nie, z uwagą, że można zawór EGR wyczyścić zamiast wymieniać. Dobrze jest sprawdzić wirnik turbiny(luzy - zaczyna się kręcić na wysokich obrotach) czy dźwignia kierownic turbinki przy naciskaniu ma skok (1-1,5cm), jeżeli ma to należy sprawdzić siłownik podciśnienia turbinki wysysając z króćca siłownika powietrze (np dużą strzykawką 100ml, przy wysysaniu siłownik powinien pociągnąć dźwignię, jeżeli pociąga to przechodzimy do regulatora podciśnienia (na końcu wężyka wychodzącego z siłownika turbiny) który należy wymienić. Wężyki siłownik-regulator-pompa podciśnienia też należy sprawdzić czy nie mają perforacji. Moim zdaniem to coś nie tak z doładowaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adamsky Opublikowano 13 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2021 Ciąg dalszy poszukiwania mocy. Wróciłem od mechanika po wymianie przepływki. No fakt jest ciut więcej mocy szczególnie przy ruszaniu, brak doła na starcie, ale daleko do oczekiwanej dynamiki. EGR sprawdzone i działa poprawnie. Po ponownym teście na hamowni wynik porównywalny. Dodam że turbina nie wykazuje błędów. Już nie wiem gdzie szukać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DziadekJanek Opublikowano 15 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2021 Miałem podobne przygody z moim poprzednim fordem 1.6 TDCi. Na komputerze zero błędów. Mechanik radził aby przed szukaniem poważniejszych przyczyn wymienić filtr paliwa. Nie bardzo chciałem w to wierzyć bo na filtrze miałem przejechane około 16tys.km . Umiał rację! Po wymianie wszystko wróciło do normy. Paliwo u nas to porażka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mitet Opublikowano 15 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2021 Wymiana filtra paliwa nie zaszkodzi jeżeli długo był niewymieniany, ale wykres jest dziwny - skokowa zmiana parametrów. Temat dla dobrego serwisu. Kolejne hamowanie nic nie da. A wykres ciśnienia na dolocie za turbiną normalny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adamsky Opublikowano 15 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2021 Turbina sprawdzona. Nie wykasuje błędów programowo i nic nie puszcza. Filtr paliwa wymieniony. Jakieś inne pomysły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mitet Opublikowano 18 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2021 Tak, tylko z wykresu wartości mocy są takie jak dla turbiny z stałą geometrią!. Można jeszcze wypalić DPF jeżeli ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adamsky Opublikowano 19 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2021 DPFu nie ma ten rocznik. Dodam jeszcze kolejny zaobserwowany objaw. Spalanie jest dużo wyższe niż średnie. Wczoraj zrobiłem dwa testy. Pierwszy test autostrada. Na 200km przy maksymalnej prędkości około 160-170km/h spalanie wyszło 10l/100. Drugi test na tym samym odcinku. Stała prędkość 120km/h wyszło spalanie 7,5l/100. Jakieś sugestie co jeszcze sprawdzić? Podsumuję: - turbina sprawdzona, programowo i wizualnie - EGR sprawdzony - Przepływka wymianiona na nową - Świeca wymieniona. - silnik nie pali oleju, więc kompresja musi być - ??? Może polecicie jakiegoś dobrego i uczciwego mechanika który ogarnie to francuskie ustrojstwo bo mi ręce opdają. - Pomorskie, gdzieś w okolicy Rumia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.