Marc1n Opublikowano 12 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2021 Witam, rama w moim pathfinderze w jednym miejscu jest już dziurawa na wylot, planuję dać tam jakąś wstawkę. Jednak doszedłem do wniosku, że lepszym (ale droższym) rozwiązaniem będzie oczyszczenie i zakonserwowanie całej ramy - tu pojawia się problem, sam osobiście raczej nie mam drygu do takich zabaw i wolę to dać komuś, ktoś się tego nie boi i lubi takie grzebanie:) Jednak wolałbym wiedzieć na co trzeba szczególnie uważać przy tego typu zabiegach jak np. oddzielenie karoserii od ramy. Domyślam się, że od cholery roboty z tym jest i na pewno po drodze wyjdą inne bolączki mniej lub bardziej poważne. Pytanie te kieruję bardziej do praktyków tego tematu, wolę być mądrzejszy przed szkodą:) Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
apsik Opublikowano 12 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2021 Ja obecnie jestem w trakcie piaskowania z konserwacją swojego Patha. Najlepiej to oddzielić ramę od budy i wszystko dokladnie wypiaskować. Wstawić blachy w miejsce dziur, na to podklad epoksydowy i konserwacja. W profile ramy również wstrzyknąć jakiś specyfik na bazie wosku. Impreza droga i niestety trzeba się liczyć z niespodziankami po drodze jak wspominałes. Ja swojego dałem tylko do wypiaskowania bez oddzielania budy od ramy ponieważ miałem tylko delikatny nalot rdzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marc1n Opublikowano 12 Maja 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2021 Ile mniej więcej tak cenowo to może wyjść? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
apsik Opublikowano 12 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2021 Zależy jaki stan ramy, jak buda w górę, wyjazd z silnikiem i skrzynią to ok. 10 k i to wcale nie będzie drogo. Jak rama i buda będzie wiórem to i nawet z 14k może wyjśc. W moim przypadku cały temat zamykam za 3k ale podkreślam mam tylko lekki nalot rdzy na ramie, podłoga ok, jedyne 2 dziurki które wypadły to w tylnym nadkolu ale one są wielkości dłoni 2 letniego dziecka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camo Opublikowano 13 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2021 rdza na ramie ? tak po umyciu wygląda 15 latek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
apsik Opublikowano 13 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2021 Zazdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marc1n Opublikowano 14 Maja 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2021 Drogi zabieg... jednak samochód zostaje u mnie, a wizja zakupu samochodu terenowego za np. 10 lat sprawia że nie będzie zbytnio w czym wybierać zważywszy na obecnie produkowane samochody tego typu... elektronika, oszczędność w materiałach z jakich są te auta składane... dlatego właśnie też będę całe podwozie robił tak jak książka pisze. Co do zdjęć kolegi camo.. coś pięknego:) oby rama tak wyglądała jak najdłużej... mojego mam od dwóch lat. W zeszłym roku nie było tego widać A ostatnio właśnie pojawił się pęcherz a pod nim dziurka, dlatego trzeba już działać. Dodatkowym punktem zaczepnymw moim patku jest to że poprzedni właściciel zabezpieczył podwozie powłoką Ale to jak to zrobił pozostaje tajemnicą.. jeżeli wszystko wyczyścił jak należy i dał powłokę to rama wytrzyma (ciągle w to wierzę), a jeżeli tylko nałożył powłokę bez czyszczenia i zdejmowania góry to może byc średnio, cóż no będę coś działał w temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mleczko Opublikowano 14 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2021 Bo Camo to z własną myjnią w teren jedzie. pozdrowienia Ml Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skerim Opublikowano 4 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2021 No cóż z ramami jest realny problem, dotyczy też navarek: https://www.google.com/amp/s/joemonster.org/amp/art/38730 Czasami może się okazać że zewnątrz jest w miarę, w środku wiadro rdzy. Jak ktoś na nowym nie zabezpieczył, to szału już nie będzie choćby na głowie stawał - profile gniją od środka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
monotoniac Opublikowano 10 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2021 Chciałbym porządnie umyć ramę, także a może nawet przede wszystkim w środku profili by zobaczyć co trzeba robić. Gdzie umyję dokładnie w Warszawie lub w promieniu 100 km od niej ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin1621 Opublikowano 12 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2021 W środku to raczej nie umyjesz ramy bo to profil zamknięty z kilkoma otworami. Wodę wlejesz ona wycieknie i tyle. Do środka możesz zajrzeć kamerka inspekcyjna przez otwory technologiczne. Albo bardziej drastycznie wyciąć większe otwory w kilku miejscach i rękę tam włożyć. Następnie jakoś po ludzku to pospawac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camo Opublikowano 12 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2021 mozna spróbowac karcherem z końcówką kontową Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz1305 Opublikowano 25 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2021 Witam nabyłem drugą rame do terrano mojej już nie ma sensu naprawiac i mam pytania do was co radzicie zrobic z środkiem ramy ,wymyć to wiadomo ale co jeszcze moge zrobić żeby wyleciało z niej jak najwięcej syfu i jak to później zabezpieczyć ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.