Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Primera P12 gasnie w czasie jazdy bez zadnych oznak


Skowronek11
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadam Primere P12 1.8 od jakiegos czasu mam problem z jej gasnieciem w czasie jazdy lub czasami na wolnych obrotach. W czasie jazdy normalnej potrafi zgasnac bez szarpania tak jakby ktos ja poprostu zgasil. Wylaczam kluczyk odpalam ponownie nieraz od razu odpali a czasem musze odczekac 20s zeby odpalila na wolnych obrotach tez tak potrafi sie zdazyc. Zadnych bledow nie pokazuje sprawdzane CDIF-3 czujnik polozenia walu wymieniony na nowy dodam ze silnik 3 lata temu przeszedl calkowity remont i po remoncie nie bylo takich problemow. 

Prosze o pomoc co to moze byc bo az strach sie gdzies wybrac w dalsza droge. 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wyłączenie samoistne występuje po przekroczeniu jakiegoś progu ilości obrotów ?? w jakim celu wymieniałeś czujnik położenia wału? mam na myśli jeden powód ale nie jestem pewien czy pasuje do twojego przypadku 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam nie ma znaczenia jak sie jedzie i jakie sa obroty silnika wczoraj wymienilem kostke w stacyjce poczyscilem wszystkie masy i nic to nie dalo 

Devil jak masz cos na mysli to wal smialo zawsze warto wszystko sprawdzic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi się tak działo gdy miałem rozciągnięty łańcuch rozrządu ni z du.y ni z pietruchy i też sie nie dawało odpalić dopiero po chwili jak u ciebie a błędów nie było 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo to wygląda na rozciągnięty łańcuch, objawy typowe i zero błędów. Jak miałeś robiony silnik parę lat temu z wymianą łańcucha, to jak najbardziej zamienniki są takiej niskiej jakości, że już może się kończyć, lepiej zacznij od sprawdzenia stanu łańcucha. Jak nie był wymieniany to i na oryginalny może nastał czas, Nissan nie popisał się trwałością łańcuchów w tym modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za pomoc jak bede mial chwile czasu to zobacze do tego lancucha wlasnie nie pamietam czy jak byl robiony silnik to lancuch byl wymieniany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie Panowie nie zagladalem jeszcze do lancucha bo zauwazylem innna rzecz jak jade bez swiatel to auto ani razu nie zgaslo w czasie jazdy jak tylko wlacze swiatla lub lewy badz prawy kierunkowskaz to czuc na aucie ze slabnie wylacze i znowu dostaje mocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wygląda to dla mnie jak uszkodzony alternator który nie daje prawidłowego napięcia pod obciążeniem. Sprawdź alternator multimetrem jakie ma napięcie na wolnych obrotach bez obciążenia czyli wszystkie odbiorniki prądu wyłączone ( rado, dmuchawa, klima, światła, tylna szyba grzana itp. ) oraz zobacz jakie będzie miało napięcie pod obciążeniem po prostu włącz wszystko. Jeżeli spadnie poniżej 13,5 V to masz uwalony alternator. Pod obciążeniem jak i bez powinno być od ok 13,8V do 14,4V  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alternator daje dobrze bo juz sprawdzalem na takich podstawach to sie troszke znam. Dzisiaj znowu zrobilem trase okolo 100km bez swiatel i auto ani razu nie zgaslo i dalej taki sam objaw jak pisalem wyzej. Jak wlacze kierunek to czuc na aucie takie przychamowanie ( przy wlaczeniu swiatel jest podobnie) i jak wylacze to dalej idzie bez problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dosyć podobnie wygląda do mojego problemu który miałem/nadal mam(w sumie sam nie wiem) Jazda samochodem podczas jazdy i gaśnięcie silnika bez niczego.Po 20 sekundach odpalał na spokojnie i jechałem nim znowu 150 km około i znowu. Akurat u mnie wystąpił check błędu u1000 gdzie dalej przerzucał się na czujnik położenia wałka(wymieniany niecałe 2 lata temu). Znajomy doradził mi sprawdzenie skrzynki ECU( czy nie ma problemu z uziemieniem itp.) Wyciągnąłem, wyszysciłem kostki i samą skrzynkę sprawdzając czy coś nie jest skorodowane/sparciałe, przejechałem na razie 500km bez problemu. Problem z checkiem wykryty/usunięty/zrobiony 21.05.2021

IMG_20210521_201246.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za podpowiedz a moze ktos z was ma schemat elektryczny?????? Lub wykaz gdzie sa masy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat masa odpowiedzialna za skrzynkę ECU znajduję się maks. 50cm od niej, po prostu wyciągając skrzynkę nie da się jej niezauważyć. Jeśli wszystko jest podobne o budowe nissanów do 2006r twoim samochodzi znajduje się cetralne na wysokości schowka od pasażera a poduszką powietrzną. Mi zajeło około 7 min rozkręcenie obudowu schowka aby się dostać do ECU(gorzej było z złożeniem ale to już małe piwo jak się ma wolne).Kostki delikatnie, akurat są zrobione z gównolitu( jest dzwignia na nich wystarczy lekko pociagnąć) a co do masy skurczysyny chyba u mnie pnełmatykiem doj**ali to bo nie umiałem tego odkręcić aż się blacha wyginała(troszeczkę użyłem preparatu na styki do oczyszczenia). Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty to lepiej sprawdź masę w tylnej lampie, było nie raz o tym na tym forum, poszukaj, te objawy które podałeś poźniej wskazują na problem z masą, jak masz HB to szukaj problemu w tylnych światłach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...