Maciej_S Opublikowano 3 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2021 WP12 - 1.8 LPG - 2005 - 297000km Poniżej, dla ogólnej informacji, przedstawiam raport z wykonanej przeze mnie weryfikacji i naprawy silnika. Nie jest to ani pierwszy, ani zapewne ostatni silnik serii QG, który miałem przyjemność rozebrać na części. Silnik miał wykonywaną naprawę przy przebiegu około 170000 km, z powodu dużego zużycia oleju. Wymieniono wtedy pierścienie i zregenerowano głowicę. Kolejną weryfikację i naprawę przeszedł niedawno, przy przebiegu 294500 km. Powodem nie było zużycie oleju, lecz zaniżona na 3 (7,8 bar) i niska kompresja na 4 cylindrze (5 bar), która już powodowała wypadanie zapłonów podczas pracy na biegu jałowym. Weryfikacja wykazała: - brak luzu na dwóch zaworach wydechowych, na pozostałych minimalny, - zawory wydechowe z niewielkimi wypaleniami, jeden zdeformowany przez wysoką temperaturę (nie domykał się), - zawory ssące stan bardzo dobry, - gniazda zaworów ssących i wydechowych: stan bardzo dobry, bez przebarwień i wypaleń, - prowadnice zaworów: luz w normie, uszczelniacze stwardniałe, ale szczelne, - powierzchnia głowicy bez odkształceń i odgnieceń, nie wymagająca obróbki przed ponownym montażem, - pierścienie tłokowe poprawnie ruchome, jednak szczelina na zamkach ponadnormatywna - 0,8...0,9 mm. - gładzie cylindrowe w bardzo dobrym stanie, - tłoki zużyte w minimalnym stopniu, brak luzów na piastach sworzni, luz kanałków pierścieni fabryczny - stan również bardzo dobry, - panewki (oryginalne od nowości) - niewielkie rysy w okolicy otworów smarowania (jest to standardowe z powodu zanieczyszczeń), powierzchnia poza tym idealna, bez przebarwień i śladów zużycia, luz fabryczny, - powierzchnie czopów wału korbowego w stanie idealnym, - łańcuch rozrządu/prowadnice - jak się okazało oryginalne - zużycie prawie graniczne: wysunięcie napinacza 11 mm. UWAGA: w górnej części materiału ślizgowego prowadnicy po stronie napinacza pojawiły się pęknięcia, które mogły skutkować oderwaniem się kawałka okładziny w niedługim czasie, W ramach naprawy zastosowałem następujące środki: - wymiana jednego zaworu wydechowego, delikatne przeszlifowanie pozostałych wydechowych, dotarcie zaworów ssących i wydechowych, - wymiana uszczelniaczy zaworowych, ustawienie luzów zaworowych (szlif trzonków zaworów wydechowych 0,2...0,4 mm), - wymiana kpl pierścieni tłokowych (Kolbenschmidt), - wymiana panewek korbowodowych i głównych oraz półpierścieni oporowych (NDC - producent panewek OEM dla Nissan), - wymiana łańcucha rozrządu (INA) oraz jego prowadnic (INA), z pozostawieniem oryginalnego napinacza (brak luzów i zanieczyszczeń), - wymiana miski olejowej z powodu korozji zewnętrznej, - oczywista wymian wszelkich uszczelnień przodu silnika, Po naprawie silnik pracuje bardzo dobrze i ma fabryczną kompresję. Obecnie przejechał ok. 3000 km od naprawy. Olej jest czysty i klarowny, jednak ze względu na zmianę pierścieni tłokowych, zostanie on niebawem zastąpiony nowym. Stan oleju od naprawy - bez zmian, brak jakiegokolwiek zużycia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HOROWITZ Opublikowano 4 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2021 Macieju urzekła mnie Twoja historia i gdyby nie tak duża odległość chciałbym u Ciebie serwisować swojego Qashqaia i Micre mojej żony ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubalon Opublikowano 4 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2021 I to jest serwis taki jaki powinien być, chyba się skuszę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciej_S Opublikowano 3 Czerwca 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2024 Uzupełniając temat: tytułowa Primera WP12 QG18DE ma obecnie 362500 km przebiegu, czyli przejechała 68 tys. od opisywanego 3 lata temu częściowego remontu. Silnik pracuje bardzo dobrze i nadal nie zużywa oleju ponad normę, przez cały okres eksploatacji ubytek oleju pomiędzy wymianami wynosi ok. 200 ml. Wymiany (poza pierwszą po 3 tys.) standardowo co 15 tys. Z własnego doświadczenia stosuję do tych silników olej MANNOL Extreme 7915 5W40, ale to już jest zależne od indywidualnych doświadczeń i preferencji użytkownika. Dwie okresowe kontrole luzu zaworowego nie wykazały konieczności jego korekty. Od czasu naprawy w obrębie jednostki napędowej wystąpiły dwie usterki: czujnika położenia wałka rozrządu (standardowa w tych silnikach) oraz po ok. 40 tys. zapocenie miski olejowej w rejonie połączenia z blokiem, co spowodowało konieczność jej demontażu i wymiany uszczelniacza. Życzę wszystkim fanom Nissanów bezproblemowej eksploatacji i pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.