traper1 Opublikowano 12 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2021 Witam forumowiczów. Od jakiegoś czasu zmagam się z problem dotyczącym pracy silnika w moim R51 z 2012. Na ten moment mechanik rozkłada ręce ale mam jeszcze zaplanowaną weryfikację elektryki w najbliższych dniach Objawy: - nie zawsze odpala, ale jak już ruszy, to gaśnie po wrzuceniu biegu R/D, bez znaczenia czy silnik zimny czy ciepły - nierówna praca na biegu jałowym, obroty oscylują między 750 rpm a 500 rpm (na oko, nie miałem w trakcie pracy możliwości zweryfikować na żadnym OBD czy komputerze), silnik brzmi jakby ciężko dyszał Co było robione: - niecały miesiąc temu był robiony remont skrzyni biegów. Wymiana koszy i przekładek Forward/ Reverse, wymiana filtra, oleju, uszczelniacze, oringi, panewki, elektrozawory, został zregenerowany konwerter (nie została wymieniona płytka sterowania) - wymieniony olej w silniku, zmienione filtry oleju - na komputerze było sporo błędów, po skasowaniu których problem nie ustąpił niestety Dodam, że objaw 'dyszenia' i problemów z odpaleniem miałem już przed regeneracją skrzyni AT, aczkolwiek wszystko ustąpiło po wymianie oleju w silniku (sporo brakowało, ale nie ma widocznych przecieków na zewnątrz). Znalazłem podobny temat, jednakże rozwiązanie nie zostało podane i w zasadzie dotyczył on silnika 2.5d Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nemrod Opublikowano 12 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2021 Podobno w 3.0 padają pompy paliwa. Naprawa nie polega na skasowaniu błędów, tylko na usunięciu przyczyn ich powstania. Trzeba je odszyfrować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
traper1 Opublikowano 13 Lipca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2021 Przekażę informację o pompie mechanikowi, który zajmuje się teraz samochodem. Sama pompa z tego co wiem nie zgłasza błędów, ale warto sprawdzić. Natomiast samo kasowanie błędów wynika głównie z tego, że chcemy wyłapać błąd jak tylko poleci, do tego niestety potrzebna jest czysta historia, żeby nie szukać wszędzie, tylko działać punktowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Anna Opublikowano 21 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2021 U mnie było podobnie. Po dwóch wymianach MAFSENSORa przepływomierza (znajduje się na rurze zaraz za filtrem powietrza) silnik w końcu pracuje prawidłowo. Dlaczego wymienialiśmy dwa razy? Pierwszy przepływomierz kupiliśmy nowy z najniższej półki - jakiś chiński. Silnik pracował znacznie lepiej nią wcześniej, ale bardzo dużo palił i czuło się nierówną pracę. Podejrzewaliśmy że nadal może być powodem nierównej pracy, więc kupiliśmy używany przepływomierz z demontażu i w tej chwili silnik pracuje równiutko. Prawdopodobnie pali znacznie mniej i dostał "kopa". Wszystkie przepływomierze wyglądają na identyczne i prawdopodobnie pochodzą z tej samej fabryki. Po zejściu z taśmy produkcyjnej przechodzą selekcję pod kątem parametrów, który do kogo ma zostać wysłany. Czujniki trzymające najbardziej wyśrubowane parametry idą do Nissana lub innego Boscha, a te najgorsze są sprzedawane za grosze. A że sterują one później komputerem, to i różne są efekty jego pracy. Tyle z naszej teorii. Pozdrawiam PS. Czy wiesz a jaki sposób można podnieść wolne obroty silnika, bo teraz z nimi mamy problem. Wahają się w granicach 550, a chcielibyśmy ok 800 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Popeye Opublikowano 21 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2021 Anna, piszesz jednak o czymś innym z uwagi na różne silniki. Masz jednostkę benzynową, a kolega traper1 ma problem z dieslem. 4 godziny temu, Anna napisał: PS. Czy wiesz a jaki sposób można podnieść wolne obroty silnika, bo teraz z nimi mamy problem. Wahają się w granicach 550, a chcielibyśmy ok 800 Ja bym się cieszył z takich obrotów jałowych, bo u mnie z kolei od jakiegoś czasu są trochę za wysokie (800-900) No ale jeśli coś Cię w tym denerwuje, np niekulturalna/nierówna praca, to sugeruję przeprowadzić procedurę uczenia przepustnicy: http://youtu.be/B65UAHHVN3o Rzeczywiście, 550 to chyba za mało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
apsik Opublikowano 25 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2021 W dniu 21.08.2021 o 15:54, Anna napisał: U mnie było podobnie. Po dwóch wymianach MAFSENSORa przepływomierza (znajduje się na rurze zaraz za filtrem powietrza) silnik w końcu pracuje prawidłowo. Dlaczego wymienialiśmy dwa razy? Pierwszy przepływomierz kupiliśmy nowy z najniższej półki - jakiś chiński. Silnik pracował znacznie lepiej nią wcześniej, ale bardzo dużo palił i czuło się nierówną pracę. Podejrzewaliśmy że nadal może być powodem nierównej pracy, więc kupiliśmy używany przepływomierz z demontażu i w tej chwili silnik pracuje równiutko. Prawdopodobnie pali znacznie mniej i dostał "kopa". Wszystkie przepływomierze wyglądają na identyczne i prawdopodobnie pochodzą z tej samej fabryki. Po zejściu z taśmy produkcyjnej przechodzą selekcję pod kątem parametrów, który do kogo ma zostać wysłany. Czujniki trzymające najbardziej wyśrubowane parametry idą do Nissana lub innego Boscha, a te najgorsze są sprzedawane za grosze. A że sterują one później komputerem, to i różne są efekty jego pracy. Tyle z naszej teorii. Pozdrawiam PS. Czy wiesz a jaki sposób można podnieść wolne obroty silnika, bo teraz z nimi mamy problem. Wahają się w granicach 550, a chcielibyśmy ok 800 Obroty silnika da się podnieść tylko przy pomocy programu UpRev lub HpTuners, poszukajcie jakiegoś zakładu od tuningu i pytajcie o te programy. Przy okazji wyłączcie sobie drugie sond lambda i caly niepotrzebny EVAP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.