Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

M9r spadające obroty przy zmianie biegów tylko na włączonej klimatyzacji


Lucam99

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem nowym posiadaczem Qashqai J10 2011 rok, silnik 2.0 Dci m9r 150km. Zauważyłem że na włączonej klimatyzacji przy zmianie biegów i np wciśnięciu sprzęgła i wrzucaniu na luz silnik najpierw zbije obr do ok 500, nastepnie je podbije do normalnych. Dzieje się tak tylko na włączonej klimatyzacji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Lucam99 napisał:

Witam. Jestem nowym posiadaczem Qashqai J10 2011 rok, silnik 2.0 Dci m9r 150km. Zauważyłem że na włączonej klimatyzacji przy zmianie biegów i np wciśnięciu sprzęgła i wrzucaniu na luz silnik najpierw zbije obr do ok 500, nastepnie je podbije do normalnych. Dzieje się tak tylko na włączonej klimatyzacji. 

Do zrzucenia pasek i sprawdzenie rolek, kolo kompresora klimy itp. Moze łożysko wybite i sie zaciera przez co blokuję. Lepiej nie czekać bo bedzie drożej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś w jakimś wątku ktoś pisał że miał takie same objawy jak ja i u niego problem był w chłodniczce EGR. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam. Podłącze się do tematu Qashqai J10 2011 rok, silnik 2.0 Dci m9r 150km również opadające obroty do około 600 - 500. U mnie jednak problem występuję cały czas, przy włączonej klimie lub zimnym silniku znacznie bardzie wyczuwalny (tutaj obroty lecą do 500) na rozgrzanym silniku bez klimy około 600. Byłem w kilku warsztatach + 3 wizyty w ASO brak odpowiedzi :( Z własnych obserwacji:

-przy wyłączonej klimie, auto na luzie, silnik rozgrzany czujnik położenia pedału sprzęgła wciśnięty problemu nie ma, nie wciśnięty problem jest ( testowane przy wymontowanym czujniku więc to nie sprzęgło ) silnik kręcony do 1900-2000 obrotów

-w sytuacji jak powyżej ale silnik kręcony powyżej 2200 obrotów problem jest cały czas nie zależnie od czujnika sprzęgła,obroty spadają do około 600

-przy włączonej klimie lub zimnym silniku problem non stop 

Dodatkowo przy bardzo delikatnym przyśpieszaniu kiedy obroty dochodzą do 1900-2100 w zależności od biegu autem szarpnie, przy mocniejszym przyśpieszaniu problemu nie ma.

Dodam wtryski sprawdzane (przelewowo ok, korekcje ok) filtry wymieniane, przepływka też, brak błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...