Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Olej w dolocie QQ 1,2 dig-t


Next
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry

No i wreszcie coś się stało. QQ J11 przejechał 80kkm ale w dolocie, w okolicach przepustnicy i kolektora, pojawiły się wycieki oleju i to nawet błyszczące. Nie odczuwam spadku mocy czy jakiejś powiedzmy wadliwej pracy silnika ale coś jest na rzeczy. Tak dzieje się już od około 10 kkm i  problem intensyfikuje się. Oleju ubywa tak jak wcześniej, spalanie jak wcześniej a po otwarciu okna wydaje mi się że głośniej słyszę turbinę, kiedy zdejmuję nogę z gazu, takie dosyć krótkie "fiuuuuuuuummmm". Wymiany oleju i filtrów terminowe a w zasadzie wcześniej bo po 12-13 kkm. Czy taki stan rzeczy spowoduje niebawem odchudzenie portfela za sprawą regeneracji turbiny czy tez wymiany odmy i/lub uszczelnień. Czy może jest jakaś standardowa droga weryfikacji lub ktoś już przerabiał taki temat i może coś doradzić?

Pzdr

Edytowane przez Next
gramatyka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, ja przy wymianie rury intercoolera 20 000 km temu zauważyłem że była zaolejona a przebiegu miałem 120 000. I co? I nic. Uważam, że nie ma co panikować. Jak turbo zacznie wymagać regeneracji to na pewno da Ci znać bo to jest część którą leczy się objawowo a nie profilaktycznie. Profilaktycznie to powinno się o nią tylko dbać. Na siłę i na zaś nie ma co wymieniać bo szkoda kasy. Ewentualnie jak masz zaufanego mechanika to przy jakiejś robocie da Ci znać że musisz pomyśleć nad zajrzeniem do turbiny 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki za info. Myślę, że będę jeździł ale nigdy w żadnym innym nowym samochodzie (4) żadnych wycieków nie miałem więc trudno się przyzwyczaić. Powiedz mi tylko jeszcze, czy występuje u Ciebie ten charakterystyczny, co by nie powiedział, gwizd turbiny ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, Next napisał:

Ok dzięki za info. Myślę, że będę jeździł ale nigdy w żadnym innym nowym samochodzie (4) żadnych wycieków nie miałem więc trudno się przyzwyczaić. Powiedz mi tylko jeszcze, czy występuje u Ciebie ten charakterystyczny, co by nie powiedział, gwizd turbiny ?

1.2 z 2017 - u mnie przy odpuszczeniu gazu, po mocnym depnięciu przy otwartych oknach - najlepiej w tunelu - słychać gwizd jak z Subaru WRX STI podczas rajdu Polski :D Normalna sprawa kolego, te silniki tak podgwizdują ze zmęczenia "psipsz" - taki bym powiedział jest to dźwięk.

Zobacz jeszcze w Formentorze jaki jest dopiero gwizd turbiny - brzmi jakby się materac dmuchało :D od 2:26

 

 

Edytowane przez Quadro26
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę być upierdliwy ale wcześniej nie gwizdało a przede wszystkim nie było wycieków na błyszcząco ale skoro nie ma spadku mocy a olej nie kapie to gitara. W końcu nic na świecie nie jest idealne  a tym bardziej qqułka 1,2.

? Wszystkim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.08.2021 o 20:52, Next napisał:

Ok dzięki za info. Myślę, że będę jeździł ale nigdy w żadnym innym nowym samochodzie (4) żadnych wycieków nie miałem więc trudno się przyzwyczaić. Powiedz mi tylko jeszcze, czy występuje u Ciebie ten charakterystyczny, co by nie powiedział, gwizd turbiny ?

U mnie coś gwiżdże, ale jak przyspieszam między drugim a piątym biegiem z tym, że coraz ciszej. Na szóstym już nie słychać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.08.2021 o 19:55, krzysrob napisał:

Ja przejechałem 110 tyś i nie gwiżdże. 

To otwórz szybę w tunelu, dodaj gazu i przy 3 tysiacach odpuść - gwarantuję, że turbinę usłyszysz :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej w dolocie silnika turbo to norma on tam jest od samej turbiny, a ilość jego zależy od zużycia łożysk turbiny. Drugi przypadek olej w dolocie to odpowietrzenie silnika, pod pokrywą jest separator i jeżeli jest zabrudzony to też rzuca olejem do dolotu. Wreszcie gwizd w dolocie po odpuszczeniu gazu przy wysokich obrotach to zawór wydmuchowy ochraniający kolektor i turbinę przed nadmiarem cienienia. Jego głośność czasami taki urok zależny od konstrukcji tego zaworu. A są elektromagnetyczne lub podciśnieniowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki; to wszystko co piszesz brzmi wiarygodnie. Będę jeździł do czasu kiedy silnik zacznie "kuleć" a na razie jest żwawy a zużycie oleju to ~ 1,5 l/15 000 km. Postaram się jedynie wymienić tę pomarańczową/silikonową uszczelkę (na dwóch śrubkach z dostępem) pomiędzy rurą dolotową a wlotem przepustnicy. Sprawdziłem po przemyciu podejrzanych okolic benzyną ekstrakcyjną, że właśnie spod niej są te wycieki, ale nigdzie nie mogę jej kupić a ASO, to przynajmniej  na razie nie wchodzi w rachubę.

Edytowane przez Next
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam , że się wcisnę do wątku z innym silnikiem 1,6 dig-t ale tam nikt nie udzielił mi żadnej informacji a widzę , że tu dyskusja się toczy:) Czy mieliście przypadek nagłe utraty mocy? zdarzyło się to w trasie mojej dziewczynie , auto nagle przestało jechać - toczyła się 100km/h - następnego dnia wydaję się , że wszystko wróciło do normy. Dopiero jestem umówiony na wizytę w serwisie ale jeżdząc po mieście przez ten czas ( często dynamicznie) nie dostrzegam jakichkolwiek zmian. Może na trasie się okaże , że problem powróci. Dziewczyna wspominała , że przed spadkiem mocy poczuła pod pedałem jakby stuknięcie. Mieliście taki przypadek? Mam kilka typów , cześć po obejrzeniu już wyeliminowałem ale może ktoś sie zmierzył z tym problemem? QQ ma 65 tys przebiegu

 

Z góry dziękuje za odpowiedź !

Edytowane przez JasiQ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
W dniu 16.08.2021 o 11:19, Next napisał:

Dzięki; to wszystko co piszesz brzmi wiarygodnie. Będę jeździł do czasu kiedy silnik zacznie "kuleć" a na razie jest żwawy a zużycie oleju to ~ 1,5 l/15 000 km. Postaram się jedynie wymienić tę pomarańczową/silikonową uszczelkę (na dwóch śrubkach z dostępem) pomiędzy rurą dolotową a wlotem przepustnicy. Sprawdziłem po przemyciu podejrzanych okolic benzyną ekstrakcyjną, że właśnie spod niej są te wycieki, ale nigdzie nie mogę jej kupić a ASO, to przynajmniej  na razie nie wchodzi w rachubę.

Witam Udalo sie usunac wyciek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...
W dniu 11.07.2022 o 21:43, Next napisał:

 stosuję motul 5w40 i jest gitara 

A który Motul? 

Ten MOTUL 8100 X-CESS 5W-40, czy jakiś inny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
W dniu 11.07.2022 o 20:43, Next napisał:

Tak, utrzymuję maksymalny poziom oleju do połowy zakresu ; stosuję motul 5w40 i jest gitara 

A co bylo powodem wycieku? Jak udalo sie go "zatamowac"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...