Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Olej w zbiorniku wyrównawczym


Sucks_one
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Interesujące.. Ja również wymieniłem chlodnice silnikową na Nissens'a, jestem zadowolony, 1.5 temu placilem 862 PLN. Tak czy siak trzymam kciuki za pozytywne zakonczenie tego dochodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję apsik za kciuki.

Mój nadworny mechanik powiedział że w niektórych autach przy wymianie termostatu może dojść do dostania się nawet niewielkich ilości oleju do układu chłodzenia i bez płukanki nie oczyści się tego w krótkim okresie czasu

Czy w VQ40de jest to możliwe?  Termostat był wymieniany na początku roku (podobno nie zamykał się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy termostacie takiej opcji nie ma, przy pompie wody jak najbardziej, ktoś może kiedys przy wymianie pompy zostawil stare Oringi i gdzieś ten olej się tam dostaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, apsik said:

Przy termostacie takiej opcji nie ma, przy pompie wody jak najbardziej, ktoś może kiedys przy wymianie pompy zostawil stare Oringi i gdzieś ten olej się tam dostaje.

Ciekaw jestem czy kiedykolwiek ktoś wymieniał pompę. Auto ma nalatane 114mil. Zobaczymy.

Dziękuję Panowie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie czy ktoś zmieniał rozrząd w tym aucie. Jeżeli mnie pamięc nie myli to chyba jeszcze masz wypust z wadliwym łańcuchem rozrządu, teoretycznie powinien być już zmieniony bo awaria występował w okolicach 60-100k mil. Objawia się stukaniem na zimnym silniku podczas rozruchu, piszczeniem, tarciem metal o metal. Tam pompe zmienia się przy robieniu rozrządu, wcześniej nie ma potrzeby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic takiego nie zaobserwowałem.

Jakby nie widzę różnicy w pracy przy rozruchu po odpaleniu czy w późniejszym etapie pracy.

Jest jeszcze jeden feler....nierowna praca na jałowym. Bardziej jakby wyczowalna wewnątrz auta zwłaszcza trzymając kierownice w łapach niżeli z pozycji obserwatora pod otwarta maską. Kulał bardzo ale wymieniłem Aku i zdecydowanie poprawiło się.

Swoją drogą jakie obroty powinien mieć na parkingu? Sugerując się obrotomierzem jest poniżej 750

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nierówna praca może być spowodowana:
starymi swiecami zaplonowymi
nieszczelnością dolotu
uszkodzoną sondą 
zatkanym katalizatorem lub katalizatorami
brudnym przeplywomierzem/filtrem powietrza

Obroty w tym samochodzie są niskie 650 RPM chyba że ktoś już podciągnął obroty elektronicznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypuszczam że można by jeszcze kilka innych rzeczy dołożyć. 

No nic, póki co temat główny czeka na rozwikłanie.

Dzięki apsik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Niestety nie zwróciłem uwagi wcześniej jakie są dokładnie obroty na P a jakie na D bądź R.

Otóż przedmuchałem przepływke i przemyłem ją z zewnątrz denatem.

Efekt jest taki że obroty nie falują ale na P około 1000 a po wrzuceniu D bądź R spadają do okolo 750. 

Tak ma być czy uszkodziłem miernik masy?

Dodatkowo kontrolka ".... service engine soon"(czy jakoś tak) świeci się non stop. Wcześniej świecił się przez chwilę po czym wygasał.

Możliwe że po prostu jest już czas aby niezwłocznie zrobić serwis? 

 

Edytowane przez Sucks_one
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wczesniej kontrolka SES gasła, probowałeś wyczyscic przeplywekę to po pewnie jak uszkodziles i stad kontrola SES. Podjedz do mechanika nich sprawdzi Ci kod błędu i będziesz miał odpowiedz co jest grane. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak też zrobię. Dzieki apsik.

Zastanawia mnie jeszcze jedna kwestia. Do tej pory woziłem się wysokoprężnymi, które potrzebowały trochę czasu aby się nagrzać.

Obecnie po 3-4 km auto osiąga temperaturę roboczą. Mąło tego ...po jeździe mam odcinek około 300m przed dojazdem do domu gdzi etelepię się 20km/h i przed brama kiedy wysiadam wisko ściąga powietrze niemal na pełnym gwizdku ... czy ten silnik aż tak bardzo się nagrzewa ?

Może faktycznie to uszczela uszkodzona i auto tak szybko rozgrzewa się. 

Sugerując się wskaźnikiem temperatury to wszystko jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3/4 Km to wystarczająca odległość aby się nagrzał zwlaszcza jezeli masz LPG, w ziemie zauwazysz ze zajmuje mu to dłużej. Co do wisko.. moze być tak ze faktycznie ten podjazd jest dla niego męczący. Jeżeli wskazówka pokazuje stałą temepraturę to jest wszystko ok. Najlepiej popros mechanika o przejazdzkę z podpiętym komputerem i niech sprawdzi temperaturę w czasie jazdy, tam wszystko będzie pięknie pokazane. Pytanie w jakim stanie masz katalizatory, w tym aucie występowało zjawisko wypalania się katów i jedne zatykały drugie, auto tracilo moc, grzało się, wypadały zapłony. Musisz gruntownie posprawdzać auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak też zrobię. Dzięki Apsik.

Przypływke wyczyściłem preparatem Liqui Molly i wszystko jest w porządku. 

Jeżdżę autem już 5 dzień po plukance układu chłodzenia z odpiętą chłodniczka oleju. Póki co jakieś tam resztki ze zbiorniczka zbiera korek w zbiorniczku. Wygląda to nieźle. Jutro podłącze chłodniczka i odepnę AT z głównej chlodnicy. W środę wymiana smalcu w wałach, AT, silniku i w rozdzielaczu. W kolejnym kroku poleci rozrząd z pompa wody i chyba świece i tutaj pytanko.

Camo pisał że tylko platyny. Czy oryginalne Nissana świeczki to platyny czy irydy? 

 

Edytowane przez Sucks_one
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas pracy sprawdzcie uszczelki magistrali olejowej, sa na tylnej oslonie rozrządu, (taki pistolet a na dole jakby łezka) czy nie są wydmuchane, jezeli zauważycie papier spod metalowej pokrywki kategorycznie trzeba je zmienic, w PL niedostępne.. (jakby co mam takie uszczelki z USA). Rozrząd oryginalny jest na allegro, zadzwon do goscia i niech Ci sprzeda to poza allegro, bedziesz miał taniej. Swiece trzeba NGK PLFR5A-11 .
PS. Jezeli masz LPG to koniecznie przy zrzuconym rozrządzie sprawdzie luzy zaworowe. Sa szklanki więć w razie czego będziecie musieli je szlifnąc od dolu.
 

Edytowane przez apsik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Obejrzę dzisiaj te łezki. 

Przy wymianie rozrządu na co jeszcze wrto zwrócić uwagę bądź wymienić?

Pompa wody to wiadomo a pompa oleju ? Może coś innego? Jak już będzie rozebrane to przy okazji można coś powymieniac :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

świece platynowe NGK PLFR5A-11 sa fabrycznie montowane, chodzi o to, że platyna ma dużą żywotność a żeby wymienić wszystkie świece trzeba odkręcić dolot , który uniemożliwia dostęp do jednej strony. opłaca się dać dobre, wytrzymałe świece o żywotności 100tyś km, żeby nie musieć tego często odkręcać.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Sucks_one napisał:

Rozumiem że przy wymianie świec potrzebuje nowe uszczelniacze kolektora na dolocie?

nie sądze by to było konieczne, wymiana pewnie nie zaszkodzi, ale ja nie wymieniałem, wystarczy robić to ostrożnie by uszczelek nie uszkodzić o jakieś ostre elementy, uszczelki sa elastyczne i dobrze ukryte w  plastikowej obudowie kolektora, myślę, ze można je uznać za wielorazowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoja drogą miałbymby wybór cewkę/cewki marki polecacie?

I kolejne jeszcze jedno :)

Czy na obudowie filtra powietrza od strony zbiornika na płyn hamulcowy macie wpięty jakiś wężyk gumowy?

Pytam ponieważ odkryłem pewien przewód wychodzący z samego dołu silnika i jest zamocowany opaska na boku obudowy filtra powietrza.

Generalnie nie dopytywał bym co to i do czego gdyby nie fakt iż ten przewód jest jakby przerwany i luźno sobie dynda. 

Podczas pracy silnika nic z niego nie wylatuje ani nie jest zasysane. Wygląda jakby był urwany.

Edytowane przez Sucks_one
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Sucks_one napisał:

Swoja drogą miałbymby wybór cewkę/cewki marki polecacie?

I kolejne jeszcze jedno :)

Czy na obudowie filtra powietrza od strony zbiornika na płyn hamulcowy macie wpięty jakiś wężyk gumowy?

Pytam ponieważ odkryłem pewien przewód wychodzący z samego dołu silnika i jest zamocowany opaska na boku obudowy filtra powietrza.

Generalnie nie dopytywał bym co to i do czego gdyby nie fakt iż ten przewód jest jakby przerwany i luźno sobie dynda. 

Podczas pracy silnika nic z niego nie wylatuje ani nie jest zasysane. Wygląda jakby był urwany.

jeśli chodzi o cewki zapłonowe to mam na Wilanowie komplet oryginalnych z silnika o małym przebiegu.  a ten wężyk to pewnie odpowietrzenie przedniego mostu, na górze jest otwarty pod zagięciem by nic sie nie wlewało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompy oleju raczej starczaja na całe życie tego silnika, jeżeli masz wątpliwośći to sprawdzcie cisnienie oleju manometrem, dużo się wyjaśni. Rozrząd oczywiscie wymien kpl razem z wszystkimi napinaczami, najbardziej po d*pie dostaje napinacz na glowicy od strony kierowcy. Jeszcze raz podkreślam, rozrząd załóżcie oryginał ewentualnie jak masz czas to sprowadz sobie z USA Cloyes, ja taki mam i wszystko ok.

Przy otwieraniu rozrzadu i zmianie tylnych napinaczy będziecie musieli otworzyc miskę olejową, zobaczycie czy cos w niej plywa przy okazji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie sytuacja się ustabilizowała po wyrzuceniu glikolu i odpięciu chłodniczki oleju.

Obecnie latam na H2O do poniedziałku. Jesli chłodniczka oleju jest nieszczelna, oliwa powinna pojawić się w wodzie i temat będzie ogarnięty.

Jakiś tam syf został w zbiorniku wyrównawczym ale nie zaobserwowałem zwiększającej się ilości smalcu w układzie chłodzenia. Tendencja jest zdecydowanie na korzyść auta i oczywiście moją. 

Wczoraj wymienione oleje w skrzyni, napędach , reduktorze i silniku. Podpieliśmy  chłodniczkę oleju oraz przepieliśmy dwa przewody aby odłączyć RAD od układu chłodzenia AT.

Z mechanikiem rozkminialiśmy jakie znaczenie ma podłączenie oliwy pod chłodnie główną w której woda chłodzi silnik.

Doszliśmy do wniosku że głównie chodzi o doprowadzenie w krótkim czasie do nagrzania oliwy w AT. 

Nie mam pojęcia w jakim zakresie temperatur pracuje woda w silniku a w jakim oliwa z AT. 

Trochę też poczytałem na linkach które mi podrzuciliście w tym poście i generalnie nie powinienem się obawiać zagotowania skrzyni zwłaszcza kiedy nie pałuje auta w terenie ani tez nie ciągam ciężkich przyczep. Przyznam że kilkanaście razy w roku wyjadę z lekką przyczepką o DMC 500kg w trase ale to też nie powinno spowodować zagotowania oliwy.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kolejny tydzień minął i wygląda to bardzo optymistycznie. Brak oleju w układzie chłodzenia.

Tak więc temat raczej rozwikłany. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...