Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Olej w zbiorniku wyrównawczym


Sucks_one
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Od niedawna wszedłem w posiadanie Pathfindera z 2010 roku 4.0 V6.

Ostatnio zauważyłem, że w zbiorniku wyrównawczym pojawia się jakiś olej smar (tłusta maź).

Zdaję sobie sprawę, że przyczyn może być wiele i w związku z tym chciałbym wykluczyć kilka z nich ale moja wiedza w tej materii jest niewielka.

Potrzebowałbym kilku informacji związanych z chłodnicami, które chłodzone są wodą.

Zaczynając od przodu z samego dołu stojąc przed maską

1. Mała długa i okrągła chłodniczka niemal po środku- zdaje się chłodzona tylko powietrzem służy skrzyni AT?

2. Czarna, po prawej stronie głównej chłodnicy - Nie mam pojęcia czy to chłodnica oleju czy wspomagania ale raczej na pewno wpięte ma przewody wody

3. Dziwna puszeczka znajdująca się pomiędzy blokiem a filtrem oleju - jeśli to jest chłodnica to również zasilona jest wodą.

Jeśli coś się nie zgadza bardzo proszę poprawcie. 

Przydał by się jakiś manual warsztatowy albo co najmniej "Nissan Pathfinder - Sam naprawiam" :)

Będę bardzo wdzięczny za wszelkie sugestie. Może to coś pomiędzy blokiem silnika a filtrem oleju statystycznie najczęściej się psuje? 

Nie jest wiele tej mazi ale irytuje .....po przejechaniu 300km trzy razy wsadzając zwinięty kawałek ręcznika papierowego pozbywam się jej w 80%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Współczuję - olej w układzie chłodzenia to grubszy problem sam w sobie.

Dłuższa jazda zawsze osłabia węże i uszczelnienia (pomijając gorsze chłodzenie). Zaniedbanie może doprowadzić do pęknięcia węża podczas jazdy.

Gdy już rozwiążesz problem mechanicznie - pozostanie Ci jeszcze wypłukanie oleju z układu chłodzenia, co zazwyczaj zajmuje sporo czasu i wymaga kilku - kilkunastu płukań. My stosowaliśmy środek, wypatrzony swego czasu na forum Chevrolet , więc - gdybyś potrzebował - wrzucę Ci namiar na wątek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Sucks_one napisał:

Na razie jestem optymistą i zakładam awarie którejś chłodniczki. 

Właśnie o tym pisałem. W każdym razie - usuwać niezwłocznie, a potem poważnie potraktować wypłukanie układu z oleju - same zbieranie ręcznikiem nie rozwiązuje problemu, bo zazwyczaj sporo więcej oleju siedzi w zakamarkach i rozpuszcza gumę. W każdym razie - powodzenia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybieram mazidło tylko po to aby się upewnić ze np podczas wymiany termostatu nie chlapnelo oleju do wody. Jakby coraz mniej się tego pojawia ale rozumiem również że w ten sposób nie pozbędę się tego i płukanka jest konieczna. 
Oliwy w silniku nie ubywa ani też woda tam się nie dostaje. 
Może ktoś kiedyś robił uszczelkę i przy montażu coś tam skapnęło w układ chłodzenia? Muszę po kolei metoda eliminacji dojść do właściwej diagnozy. 
Dzięki za rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Twojego opisu wynika, że nie jest to olej ze skrzyni biegów, ale mimo to radzę szybko wykluczyć problem, bo może się skończyć tak jak u mnie - remontem kapitalnym przekładni.

Chodzi o wadę fabryczną niektórych chłodnic w naszym modelu. Masz tu wątek, który skrupulatnie wszystko opisuje:

https://www.thenissanpath.com/about-to-be-new-owner-radiator-question-t17198.html

W drugim poście jest lista typów chłodnic z opisem które są mniej lub bardziej narażone. Jeśli masz przebieg blisko lub ponad 200tys km, to radzę sprawdzić temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego sądzisz ze mój opis nie wskazuje na olej z AT? Każda chlodnica, która chłodzona jest wodą jest podejrzana. Być może źle zidentyfikowałem chłodnice. 

Czy ta czarna po stronie kierowcy znajdująca się zaraz za atrapą chłodzi olej że skrzyni? Czy może ta największa w którą dmucha bezpośrednio wisko chłodzi też olej skrzyni? A może obie? 

Ciężko znaleźć schematy z opisami 😕

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Sucks_one napisał:

Dlaczego sądzisz ze mój opis nie wskazuje na olej z AT?

Pisałeś o mazidle. Nie jestem pewien, ale chyba olej przekładniowy nie ma tyle parafiny żeby się tak mocno wytrącało. Ale nie jestem pewien, masz rację, lepiej założyć że to może być i ten olej.

 

3 godziny temu, Sucks_one napisał:

Czy ta czarna po stronie kierowcy znajdująca się zaraz za atrapą chłodzi olej że skrzyni? Czy może ta największa w którą dmucha bezpośrednio wisko chłodzi też olej skrzyni? A może obie?

Nie wiem. Nie mam auta pod ręką, nie sprawdzę teraz. Ale z tego co wyczytałem do tej pory to chłodnica oleju AT jest wewnątrz chłodnicy silnika(?), czy też jest jej częścią integralną. Wjedź na kanał albo podnośnik jak możesz i zlokalizuj przewody olejowe ze skrzyni, gdzie prowadzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Póki co chciałem zacząć od wymiany chłodniczki oleju znajdującej się pomiędzy filtrem oleju a blokiem i tutaj niestety jest wielki problem z zakupem tej części. Na ebay sa takie chłodniczki  OEM ale w mega cenie ponad 3k. Zdaję sobie sprawę, że na półce w sklepie leżeć nie będą ale taka cena? Może znacie jakieś firmy które robią przyzwoite zamienniki bądź cokolwiek ? :) 

Oczywiście zanim kupię nową sprawdzę czy ta podejrzana jest szczelna.....

Edytowane przez Sucks_one
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z lajtownej wersji to może masz zasfyfiony uklad chlodzenia. Z gorszych to miesza Ci się plyn chlodniczy z olejem od skrzyni biegów. To popularna usterka Patha 4.0 oraz Frontiera 4.0. Sprawdz na bagnecie od ATF czy tam tez masz kisiel/budyn. Oryginalne chlodnice silnikowe pękają wewnątrz i dochodzi do zmieszania się tychże plynów. Radzę szybko zweryfikować problem bo pozniej będzie Cie czekał remont skrzyni za 8k. Chlodniczkę kup z używki, tam raczej z nimi się nic nie dzieje. Ewentualnie zamiennik nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poniedziałek będę miał płukanie układu chłodzenia. Plan jest również taki aby chłodniczkę oleju odpiąc od układu w celu ewentualnego wykluczenia.  Szukałem sporo chłodnic oleju i niestety tylko nowe znalazłem . Najniższa cena to około 400$. Zobaczymy jesli trzeba będzie wymienić to się wymieni ...nadziejam się, że to nie uszczelka pod głową.

@Apsik ....gdzie znajduje się bagnet od ATF ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, apsik napisał:

Z lajtownej wersji to może masz zasfyfiony uklad chlodzenia. Z gorszych to miesza Ci się plyn chlodniczy z olejem od skrzyni biegów. To popularna usterka Patha 4.0 oraz Frontiera 4.0. Sprawdz na bagnecie od ATF czy tam tez masz kisiel/budyn. Oryginalne chlodnice silnikowe pękają wewnątrz i dochodzi do zmieszania się tychże plynów. Radzę szybko zweryfikować problem bo pozniej będzie Cie czekał remont skrzyni za 8k. Chlodniczkę kup z używki, tam raczej z nimi się nic nie dzieje. Ewentualnie zamiennik nowy.

dokładnie, przez głowna chłodnicę na dole idzie przewód z olejem od AT, jest do niego bardzo łatwy dostęp od dołu, po zdjęciu osłony, to jest słaby punkt w R51 i często w wyniku korozji przewodów miesza się tam płyn chłodzący z olejem AT. szczególnie groźne to jest dla oleju AT.  na początek warto sprawdzić olej w AT (bagnetem pod maską po lewej stronie) można tez odpiąć te rurki z obu stron chłodnicy i sprawdzić czy nie ma wycieku płynu, profilaktycznie warto zrobić obejscie  głownej chłodnicy podpinając inaczej te same przewody z olejem AT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie. Niezwłocznie sprawdzę .

A czarna chłodnica znajdująca się po  stronie kierowcy zaraz za grillem to jest tez do AT ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bagnet ATF masz po lewej stronie, trochę wgłębi, blisko widocznego wejscia przewodów klimatyzacji i płynu chłodzącego do nagrzewnicy przez firewall. jest na nim gumowa zatyczka przykręcona śrubą 10mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co wiem to głowna, przewody do niej masz oryginalne? w USA pathy były często kupowane do ciągania dużych przyczep i wtedy montowano wydajniejsze chłodnice do oleju ze skrzyni. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Camo, muszę to sprawdzić.

W każdym razie bardzo dziękuję za ten bagnet bo już planowałem od dołu korek odkręcać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mała chlodniczka od skrzyni jest zaraz za grillem, mała kwadratowa. Jak chcesz kupic nową to daj znac pomogę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej na bagnecie czysty aczkolwiek zdziwiłem się że nie jest czerwony.

Kolor ma jakby lekko oliwkowy o konsystencji oliwki.

Zostaje tylko chlodnica oleju albo uszczelka 😕

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli kolor oliwy to jest juz przepracowany, warto zastanowić się nad wymianą. Przy okazji zrobić albo obejscie chlodnicy silnikowej lub jej wymiana. BTW w oleju silnikowym wody nie masz? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oliwę z AT wymienię już niebawem.

Póki co głównie jeżdżę innym autem.

Myślę że zdecyduje się na jakiegoś Nissensa i wymienię chłodnie.

Olej w silniku czysty bez majonezu ani pod korkiem ani na bagnecie. 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...