Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Używany Pulsar w 2021


archsettler
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie forumowiczów,

przymierzam się do zakupu Pulsara z 2015 roku 1.2 w wersji Tekna. Posty na forum utwierdziły mnie że auto może być dobrym wyborem. Ciekawi mnie Wasza opinia po kilku latach użytkowania z przebiegiem pow. 100k km. Ciekawi mnie też kwestia wygody korzystania z nawigacji telefonowej, widziałem że usb jest dość słabo umieszczone, a system Nissana nie obsługuje Android Auto czy Apple CarPlay. Chyba że nawigacje Nissana dalej dostają aktualizacje i lepiej się z nich korzysta niż googlowych? Autem chce jeździć 30% w mieście 70% w trasy po Polsce, stąd też zastanawiam się czy nie lepiej jednak szukać silnika 1.5 w dieslu.

Z góry dziękuję za pomoc, mam nadzieję że ktoś tu jeszcze zagląda :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na temat zalet/wad Pulsara chyba już wszystko na forum zostało powiedziane - poczytaj.

W kwestii przebiegu ponad 100 k km nie będę się wypowiadał, bo nie dobiłem jeszcze do połowy tej cyferki, ale powiem tak - byłem kilka dni temu na prezentacji aktualnej oferty kilku firm dealerskich. Wystawione były tam wszelkiej maści Toyoty, Hondy, Renault, Hyundai'e, Peugeot'y, Kia i VW i Skod'y. Można było posiedzieć, pootwierać, pozaglądać w zakamarki, a nawet odpalić.

Gdybym dzisiaj miał wybierać między w/w a moim Pulsarem który fabrykę opuścił w końcówce 2014r, wybrałbym Pulsara. Jedyne auto które mi "wpadło w oko" na tej prezentacji, to VW T-Roc , ale z silnikiem 1,5.

Odnośnie nawigacji w Pulsarze, to po nissanowskich mapach nie oczekuj cudów. Baaardzo uboga baza POI, rzadkie aktualizacje map, ale jak już wyznaczysz trasę, to nie zobaczysz żadnych "zwiech" a sygnał GPS trzyma nawet w podziemnym garażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Andrzej za odpowiedź. Czytałem tu już sporo i dzięki temu rozważam to auto :) Sporo tu jednak opinii od użytkowników z niskim przebiegiem na Pulsarze, dlatego postanowiłem założyć temat licząc na ewentualną rewizję użytkowników po latach.

Wydaję mi się też że te 5-6 lat temu częściej korzystało się z wbudowanych systemów nawigacyjnych, teraz to telefon i jazda, a widać że po umiejscowieniu usb to projektanci wnętrza nie przemyśleli opcji w której ktoś używa non-stop telefon do nawigacji mając ich mapy :D a niestety z tego co czytałem to Carplay tam nie zadziała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, archsettler napisał:

... a widać że po umiejscowieniu usb to projektanci wnętrza nie przemyśleli opcji w której ktoś używa non-stop telefon do nawigacji mając ich mapy

Miejsce na USB to chyba wymyślił jakiś dywersant :rolleyes: Odnośnie jakości map nissanowskiej nawigacji, to zastosowałem inne rozwiązanie. Kupiłeem Modecom'a SX 7.1 wrzuciłem na niego AutoMapę, zamocowałem toto nad NC na ramce kratki nawiewu ... i zonk - kabelek dostarczony z Modecomem za krótki. No ale serwis Modecoma stanął na wysokości zadania i dosłali mi kabelek o długości jaką sobie zażyczyłem.
Natomiast przy wyborze auta nie sugeruj się takimi "pier--łami". Pulsar w przeciwieństwie do nawet wyżej pozycjonowanych aut jest naprawdę przestronny. W tyle na pewno nawet siatkarz nie dotknie głową podsufitki, a z miejscem na nogi też na tylnym siedzeniu nie będzie miał problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Andrzej G napisał:

Natomiast przy wyborze auta nie sugeruj się takimi "pier--łami".

Haha, no to są detale-pierdoły jak piszesz, ale często takie codzienne detale mogą się potem kumulować dlatego wolę zapytać jak sobie radzą z nimi inni :) 

Ważniejszą dla mnie kwestią jest silnik, jak się sprawuje w wieku pow. 100kkm i czy jednak wystarczający do jazdy w trasy. Pod każdym innym względem nie mam zawahań żeby zaraz po niego jechać. Czekam tylko aż wróci z przeglądu żeby umówić się na jazdę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam używkę kupioną z przebiegiem 60kkm i był 2,5 letni, ale może się do czegoś przyda co napiszę: Lipa jest taka, że do pulsara nie ma radia Dasaita, które obsłuży kamery 360, tak jak mają koledzy w qq, to by np. było rozwiązaniem problemu z kiepską nawigacją.. USB jest bez sensu, ale w sumie to pierdoły, tak samo jak gniazdo "zapalniczki". Szczerze to przy małym zacięciu inżynierskim można przerobić to i rozdzielić, i przenieść wewnątrz kanału środkowego gdzieś do przodu - czyli poprawić fabrykę. Silnik sprawuje się tak samo jak w qq. Może mieć problem z braniem oleju, może się zatrzeć itd. ale jak trafisz na taki co oleju nie bierze to nic się nie stanie. Ja mam 118 kkm przebiegu. Po wymianie napinacza rozrządu. Oleju nie bierze. Mój kolega w renówce ma silnik h5ft (1,2 tce, 1,2 dig-t), ma naklepane ponad 200kkm i zero problemów. Na trasy starcza, choć ci co wożą rowery na dachu twierdzą, że bida. Ja obskoczyłem zapakowany po dach Francję dwa lata temu przy niemal 40 stopniowych upałach. Dwoje dorosłych, dwoje dzieci. Co się w bagażniku nie zmieściło wpakowałem za przednie fotele, a i tak dzieciaki miały swobode ruchu. Klima dała radę, spalanie wg dystrubutora poniżej 7 litrów. W Szwajcarii i Francji przepisowo, po Niemczech min. 150 km/h, no chyba, że też ograniczenia były. Nie zauważyłem by był problem z wyprzedzaniem, ogólnie z elastycznością, na co narzekają osoby z tym samym silnikiem w qq. Może się też, jak w qq, przytrafić dziura w skraplaczu, wtedy klima do naprawy. A tak wszystko inne hula bez problemów, żadnych problemów z elektryką. Dla mnie luks samochód i dużo tańszy niż używka qq. Na minus brak grzanej przedniej szyby jak w teknie qq.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, tomkek1912 napisał:

Dla mnie luks samochód i dużo tańszy niż używka qq.

Dzięki za opinię, trochę mnie uspokoiłeś opisując wycieczkę do Francji. Upewnię się z tym olejem czy jest dobrze. Tak a propos plusów taniości, to myślisz że 39500 zł za wersję Tekna z 2015 r. przebieg 106k km to jeszcze jest na granicy opłacalności? (w tym jest też roczna gwarancja od firmy sprowadzającej) Wiem że teraz wszystko do góry poszło, ale już się nakręciłem na to auto ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie problem z nawigacją rozwiązałem tak ef7f2f2018e1c9ee9d17a4445f2b1578.jpg


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

A jeśli chodzi o samo auto, też byłem w południowej Francji , teraz w Bieszczadach (znad morza) , mam auto od nowości i 70 tys km , i żadnych większych problemów . Oleju nie bierze ani grama , ile naleją przy wymianie , tyle spuszczają przy następnej . Auto mega komfortowe i przyjemne w trasie, a zapakowane świetnie się prowadzi . Minus za beznadziejne światła mijania .


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, hubert406 napisał:

U mnie problem z nawigacją rozwiązałem tak

I ten moduł jest w pełni zintegrowany z samochodem i wyświetla tak samo obraz z kamery cofania itd.? Czy to sie intuicyjnie montuje czy lepiej w serwisie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, obraz z kamery jest wyświetlany na ekranie. Ja to robiłem u fachowców , przy okazji zmienili mi kamerę cofania na taką o lepszej jakości .


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, hubert406 napisał:

U mnie problem z nawigacją rozwiązałem tak

Jestem pod wrażeniem. To pierwszy znany mi przypadek podmiany w Pulsarze NC na inne radio i co najważniejsze, że jesteś zadowolony. Pucharek ode mnie :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, hubert406 napisał:

Tak, obraz z kamery jest wyświetlany na ekranie. Ja to robiłem u fachowców , przy okazji zmienili mi kamerę cofania na taką o lepszej jakości .
 

Zdradzisz, gdzie takich fachowców w okolicach Koszalina, Świdwina znalazłeś ? Jaki wyszedł koszt podmianki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne, audio to Kenwood DMX7018BTS , montował mi to serwis Almar z Koszalina (polecam- znają się na rzeczy) w 2019 więc już szczegółów nie pamietam . Koszt radia można zerknąć na necie , trzeba było też podmienić ramkę ( cena zawrotna bo około 500 zł ). Wybrałem to audio ze względu na Apple CarPlay, ale działa też z Android Auto, podłączam telefon i mam wszystko na ekranie . Do tego trzeba było dokupić moduł do sterowania z kierownicy.
Całkowity koszt wyszedł mnie dość sporo , coś pod 3 tyś chyba z montażem i nową kamerą cofania .


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Tak to mniej więcej wygląda
5c097997cefc62095f5938bc3e2e7c0f.jpg


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

.a3095945539acc72e5b0d411b46e25f9.jpg


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, hubert406 napisał:

Jasne, audio to Kenwood DMX7018BTS , montował mi to serwis Almar z Koszalina (polecam- znają się na rzeczy) w 2019 więc już szczegółów nie pamietam . Koszt radia można zerknąć na necie , trzeba było też podmienić ramkę ( cena zawrotna bo około 500 zł ). Wybrałem to audio ze względu na Apple CarPlay, ale działa też z Android Auto, podłączam telefon i mam wszystko na ekranie . Do tego trzeba było dokupić moduł do sterowania z kierownicy.
Całkowity koszt wyszedł mnie dość sporo , coś pod 3 tyś chyba z montażem i nową kamerą cofania .
 

Almar wszystko ogarniał, czy coś na własną rękę załatwiałeś np. ramkę czy moduł ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja mam przebieg ponad 100 tys. (dokładnie to 146), przez 3,5 roku nabite więc mówię co następuje.

Jestem zadowolony. Ilość miejsca jest powalająca (zwłaszcza między siedzeniami), ale co ciekawe nie odbyło się to kosztem bagażnika bo toboły na dwutygodniowy wyjazd w Polskę (w tym rower dla dziecka) zapakowałem bez problemu. Silnik żwawy, chociaż przy prędkościach eskowoautostradowych potwierdza się stara zasada, że przy małych prędkościach liczy się moc a przy dużych pojemność i zużycie paliwa rośnie (ciężko na dwupasmówce zejść poniżej 7 litrów). Olej u mnie bierze (jakieś 0,33 na 1000) ale po prostu pilnuję poziomu kiedy trzeba go dolewam, więc żadnych podejrzanych odgłosów nie wydziela. Oczywiście olej tylko 5w/40 ale nie jakiś z najwyższej półki (był już ENI, był Revline jest Specol). No i oczywiście wymiana nie co 20 tylko maksymalnie co 15 a nawet co 13 000 km. No i eksperymentuję, żeby zużycie oleju zmniejszyć. Silnik wytrzymały bo z połową (albo i mniej) płynu chłodniczego w układzie przejechał 15 km i jak się okazało, nic złego się nie stało.

Ja problem usb rozwiązałem w ten sposób, że kupiłem coś takiego: https://allegro.pl/oferta/ladowarka-gniazdo-wodoodporne-usb-5v-3-1a-12-24v-10558635374#aboutSeller tylko z woltomierzem, kablem podłączyłem się do zapalniczki a zamontowałem na lewo od kierownicy w okolicy wyłącznika systemu Start/Stop. No i jest klasa bo jest telefon gdzie do ładowania podłączyć.

Konkludując, pierwszy raz o tym samochodzie dowiedziałem się jak szukałem czegoś do kupienia i jak wsiadłem (dzięki namowie żony i brata) wiedziałem, że zamiast Rapida lub Toledo wolę Nissana. I po trzech latach uważam, że będę żałował jeśli się go pozbędę ale ten moment będzie musiał kiedyś nadejść (raczej nie w wyniku sprzedaży). A parafrazując klasyka - silnik 1,2 turbo wart jest mszy.

 

Edytowane przez kravvsebb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...