Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

J10 problem z automatem


MajkJaro
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie. Mamy problem z automatem w J10 2.0 diesel. 
 

Przy wciśnięciu gazu do podłogi samochod wchodzi na wysokie obroty ale jakby się ich trzyma i nie zmienia biegu na wyższy. Po ponowym odpaleniu pojazdu przy delikatnej jeździe jest ok do momoentu "wdepnięcia". Majstry miejscowe rozkładają rece, pewnie nie chcą grzebać w automacie. Samemu można coś sprawdzić/zrobić. 
 

ewen jaki serwisy w wlkp polecicie? Poznań, środa, ostrów?

FEDA4E3F-7029-487F-A8D6-172F06DC7BED.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to być sprzęgło hydrokinetyczne, sterownik skrzyni, elektrozawory. Poszukaj serwisu automatycznych skrzyń, bo bez diagnostyki się nie obędzie. Jak nie wymieniałeś oleju w skrzyni to zacząłbym od tego. Tylko znajdź dobry serwis do skrzyń, bo znałem przypadki,że przy wymianie "spece" potrafili skrzynię uszkodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, chesteros napisał:

Tylko znajdź dobry serwis do skrzyń, bo znałem przypadki,że przy wymianie "spece" potrafili skrzynię uszkodzić.

Dokładnie. Tak się często kończy, jeśli maszynę do dynamicznej wymiany oleju w automacie kupuje sobie.... serwis ogumienia.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać że są na komputerze również błędy z komputera silnika: jeden od sondy lambda plus jeden generalny błąd komputera silnika. Jest możliwość że te błędy powodują przełączanie skrzyni w tryb awaryjny, właśnie w momencie gdy komputer głupieje przy wciśnięciu gazu do podłogi. W pierwszej kolejności bym się temu przyjrzał skoro przy normalnej jeździe skrzynia działa i biegi się zmieniają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, ppww84 napisał:

Widać że są na komputerze również błędy z komputera silnika: jeden od sondy lambda plus jeden generalny błąd komputera silnika. Jest możliwość że te błędy powodują przełączanie skrzyni w tryb awaryjny, właśnie w momencie gdy komputer głupieje przy wciśnięciu gazu do podłogi. W pierwszej kolejności bym się temu przyjrzał skoro przy normalnej jeździe skrzynia działa i biegi się zmieniają.

czyli objawem przejścia skrzyni w tryb awaryjny może być, że nie przekłada przełożeń?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, MajkJaro napisał:

czyli objawem przejścia skrzyni w tryb awaryjny może być, że nie przekłada przełożeń?

Tak. Zależnie od kodu błędu albo zostanie na biegu na jakim była albo wrzuca na stałe jakiś jeden bieg który działa np. 3 żeby dało się jakkolwiek jechać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okoliczne małe zakłady rozkładają ręce - padło na "regeneracja skrzyni biegów" koszt 3000-8000.

Więc chyba skieruję się na Poznań - więc proponuje kolega aby najpierw usunąć błędy silnikowe i potem zająć się skrzynią?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemy w silniku i tak musisz ogarnąć jeśli chcesz mieć sprawne auto. Od tego bym zaczął z kilku powodów:

1. To tańsze niż naprawa skrzyni a może rozwiązać problem. Ta skrzynia uchodzi za mało awaryjną, więc warto zacząć od bardziej podstawowych rzeczy.

2. Szanujący się warsztat od skrzyń biegów powinien Ci kazać zrobić z tym porządek przed zabraniem się za skrzynię. Jeśli tego nie zrobisz to jest ryzyko że wydasz kilka tysięcy a problem pozostanie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.09.2021 o 12:07, ppww84 napisał:

Problemy w silniku i tak musisz ogarnąć jeśli chcesz mieć sprawne auto. Od tego bym zaczął z kilku powodów:

1. To tańsze niż naprawa skrzyni a może rozwiązać problem. Ta skrzynia uchodzi za mało awaryjną, więc warto zacząć od bardziej podstawowych rzeczy.

2. Szanujący się warsztat od skrzyń biegów powinien Ci kazać zrobić z tym porządek przed zabraniem się za skrzynię. Jeśli tego nie zrobisz to jest ryzyko że wydasz kilka tysięcy a problem pozostanie.

 

Kolejny mechanik się poddał więc udaliśmy się z bratem do Poznania. 100 km wycieczki...

Mechanik się przejechał (na stronie www napisał, że radzą sobie z automatami wybitnie, a do tego wiedział z jakim modelem przyjedziemy). Jego opinia - skrzynia biegów nie radzi sobie z pełnym obciążeniem dlatego rozłącza biegi po dodaniu gazu do dechy. Ale co konkretnie do naprawy się nie wypowiedział, jednak koszty duże, problem z częściami i oni się nie podejmą....

Dlatego zastanawiamy się czy na siłę nie wymienić najpierw sondy lambda dla świętego spokoju i potem znowu komputer (może już w Nissanie diagnoza). Nie wydaje nam się, że rozwiązanie wydania 5-8 na skrzynie jest rozsądne, bo nawet się nie dowiemy czy potem znowu nie było błędów, wymienili sonde i jak odjął :D.

Podjechaliśmy do Nissana w Poznaniu ale już było za poźno. Kolejne 100 km drogi do domu :)

Co kolega i koledzy myślą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...