Skubi Opublikowano 17 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2021 Jest problem z moim Q (u mnie od początku roku, rocznik 2016). Silnik 1. 6 diesel jak w tytule. Przebieg niewielki bo 76 tys. Tydzień temu na dłuższej trasie zauważyłem problem przy dodawaniu gazu (jakby taki świst), aktywował się przy 2000 obrotów. Nie ma spadku mocy ani nic się nie świeci na desce. Oddałem do ASO i po kilku dniach diagnoza, że luz na wirniku turbiny i wycena 7500 za regenerację. Pytanko, czy mieliście podobny problem? Bo może to nie turbina, ewentualnie czy możecie polecić jakiegoś mechanika co siedzi w Nissanach z Małopolski ? Skub Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
iwan Opublikowano 18 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2021 Też mam kaszlaka.Twój ma tylko 76 tys. i już turbo zdycha oooooch współczuję. Chyba system StartStop ekoterorystow w tym pomogl. Wielokrotne przerywanie smarowania walka turbiny (zrywanie filmu olejowego) i wielokrotne wstrzymywanie chłodzenia powoduje wzrost temperatury (zachodzi efekt bezwładności cieplnej) wpływa destrukcyjnie na turbo.Wysłane z mojego WP5 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skubi Opublikowano 1 Października 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Października 2021 Tylko, że start stop się nie da wyłączyć na stałe (chyba). Poszła turbina do regeneracji jednak i uszczelnienie intercoolera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mao Opublikowano 1 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2021 Godzinę temu, Skubi napisał: Tylko, że start stop się nie da wyłączyć na stałe (chyba). Może się da, może nie ... Można natomiast zastosować moduł podłączany pod przycisk start-stop, który symuluje pierwsze naciśnięcie przycisku po uruchomieniu samochodu. Ta więc uruchamiamy samochód a moduł symuluje jedno naciśnięcie przycisku start-stop i system zostaje wyłączony do końca jazdy. Kolejne już ręczne naciśnięcie w czasie jazdy włącza start-stop, mamy więc nadal dostępny system tylko z odwróconą kolejnością działania przycisku. Zaletą jest brak ingerencji w oprogramowanie samochodu, oraz pozostawienie działania systemu na życzenie. Informacje są na tym forum, są również filmy na YT A cena znikoma w porównaniu do kosztów napraw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.