Arturooo Opublikowano 31 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2021 Witam problem z zapłonem pojawił się gdy według wskazań komputera padł czujnik położenia wału korbowego, więc czujnik został wymieniony, auto sprawowało się dobrze przez trzy miesiące, potem awaria się powtórzyła, tym razem inny mechanik dokładniejszy komputer wskazuje błąd czujnika położenia wałka rozrządu i błąd czujnika położenia wału korbowego, przy czym objawy cały czas takie same, czyli świeci się czek od silnika i samochód ma wydłużony zapłon o jakieś ,3 sekundy. Mechanik sugeruje aby wymienić jeszcze raz czujnik od wału korbowego, wiec tak robię, problemy ustąpiły, na 6 miesięcy, problem wrócił te same błędy wskazuje komputer i te same objawy, ale tym razem wymieniam czujniki od położenia wałka rozrządu bo są dwa więc oba. Na obecną chwile samochód śmiga ale co 3 lub 4 uruchomienie auta zapłon trwa znów 2,3 sekundy dłużej przy czym nie ma żadnego błędu auto zachowuje się normalnie, i od początku ogólnie auto pracowało normalnie tj. bez szarpania praca silnika równa, więc uszkodzenie rozrządu nie wchodzi wgrę........teoretycznie. Ktoś może wie co może być przyczyną takie stanu rzeczy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 11 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2022 (edytowane) W dniu 31.10.2021 o 08:21, Arturooo napisał: Na obecną chwile samochód śmiga ale co 3 lub 4 uruchomienie auta zapłon trwa znów 2,3 sekundy dłużej przy czym nie ma żadnego błędu auto zachowuje się normalnie, i od początku ogólnie auto pracowało normalnie tj. bez szarpania praca silnika równa, więc uszkodzenie rozrządu nie wchodzi wgrę........teoretycznie. Co to znaczy, że zapłon trwa 3 sekundy, tzn. rozrusznik tyle kręci, aż silnik odpali? Edytowane 11 Października 2022 przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OsobaNN Opublikowano 11 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2022 Jakie DTC sie pojawiły ? Czy sprawdzono okablowanie? logika uszkodzena sensora wału uaktywnia sie jeśli nie ma zygnału to ECU po kilku senkundach w trakcie odpalania i wtedy przechodzi na odczyt od sensora od wałków. Jeśli okablowanie nie było sprawdzone to warto. Jaki jest stan akumulatora , jakie jest ładowanie? I jeszcze wiele innych pytań.... pytań,które powinny być znane mechanikowi i elementy spawdzone. Jeśli czujniki padają szybciej niż mi dojrzewa bimber w piwnicy to cos jest nie tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.