kamil199 Opublikowano 7 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2021 Witam wszystkich na wstępie. Poszukuję jakieś rady co mogłbym zrobić z moją Kaśka.. 2007r, 4WD, nalot 258 tyś km. Silnik 2.0 DCi -Na wstępie, zero wycieków itp. Problem polega na tym, iż w maju jadąc w trasę do Niemiec ( 1150 km ) z samochodem było wszystko okej. Kilka dni poźniej podczas dojeżdzania do pracy pojawiła mi się kontrolka od DPF. Procedura wypalania na autostradzie pomogła, miałem spokój do lipca. Jadąc drogą ekspresową, ponownie wyskoczyła kontrolka od DPF, i od lipca mam ciągłe problemy z tymże filtrem. Częste wizyty u mechanika skutkowały tylko wiadomościami, że w momencie gdy wyrzucało dpf ilość sadzy wynosiła nie więcej niż 27gram. Zostałem nakierowany żeby wymienić czujnik różnicy ciśnień który jest zaraz przy dpf, wymieniłem go. Kaśka objechała 2x Bałtyk, Czechy, kawałek Niemiec łącznie około 13-14 tyś km, i miałem spokój. Aż do dnia wczorajszego gdy znowu pojawił się DPF, ponownie procedura wypalania, DPF zgasł, ale za jego miejsce wskoczył Check Engine i dwa błędy : P1436 - Regeneracja Filtra Cząstek - Bieżący P1435 - Regeneracja Filtra Cząstek - Bieżący Został tylko Check Engine i błąd P 1435. Czy ktoś z kolegów ma pomysł o co może chodzić ?? Podczas błędu rzuciła mi się w oko temperatura cieczy chłodzącej podczas której wyrzuciło Dpf, mianowicie -33 'C, a według wskazań komputera pokładowego temperatura cieczy miała 90'C. Jeżdze praktycznie z podłączonym komputerem i monitoruje tą wartość, ale temperatura ciągle jest poprawna. Iść w stronę wymiany czujnika z myślą ze gdy wyrzucało mi dpf to czujnik wariował i czytał błędną temperaturę? Drugi problem być może powiązany z dpf. Sytuacja prosta, wyprzedzam, bądź wymijam czuć ze kaśka ma moc, i w pewnym momencie mimo wciśniętego pedału gazu jest jakby sekundowa przerwa jakbym odjął gaz a chwilę poźniej wcisnął ponownie. W tym wypadku juz szukam czego się da.. Turbinka gwiżdże ale nie strasznie, wycieków nie ma mocnych co najwyżej lekkie przypocenia widoczne na filtrze powietrza. Wymieniony jest : Czujnik ciśnienia doładowania, zawór sterowania turbiną, filtr paliwa, do tego jest wyczyszczona w myjce ultradźwiękowej przepustnica, oraz EGR. Nie zdaża się to codziennie, ale raz na kilka / kilkanaście dni. Z innych przydatnych informacji, silnik nie ma żadnych wycieków, oraz nie puszcza ani grama dymu w każdym zakresie obrotów. Wtryski mechanik sprawdzał komputerowo na parametrach, to twierdzi że są w dobrym stanie. Czy jest ktoś z kolegów w stanie mi pomóc, doradzić w którym kierunku isć z tymi spadkami mocy i co najważniejsze z dpf ? Dziękuje serdecznie za pomoc, i odpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.