Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Ładowanie akumulatora


slr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie

Różne opinie słyszałem o ładowaniu akumulatorów. Przede wszystkim bo tak jak posprawdzałem instrukcję to nie znalazłem na to odpowiedzi... Czy jak ściągnę klemy z akumulatora to po ponownym podłączeniu jakiś specjalny kod czy coś trzeba wprowadzać na radiu czy inne rzeczy? Czy kasują się ustawienia stacji radiowych, podłączonych telefonów po BT,  itd? Mogę też oczywiście akumulator ładować bez rozłączania go ale z tego co wiem chyba powinno się go odłączyć i ładować w cieple ogólnie. Objaw mam taki że teraz jak chłodniejsze dni to po naciśnięciu start potrafi dość długo "startować". Żona do pracy ma krótki dystans zatem przypuszczam że potem nie zdąży się doładować. Temperatura daje mu w kość także. W lato raczej nie było takiego czegoś i odpalał od razu fajnie. Chcę właśnie przed normalną zimą go naładować porządnie bo auto mam od sierpnia ale nic nie wiem jak stary aku w nim jest. Z zewnątrz wygląda na jakiś nowy ale jaką ma sprawność nie wiem. Dlatego przed ewentualną wymianą chcę go naładować prostownikiem. Oczywiście na sprawdzenie aku i ładowania też mam zamiar się udać. Tylko nie wiem czy zrobić to przed ładowaniem w domu czy po :)

X-Trail T32 1.6 DCi

Edytowane przez slr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10,8v to graniczna wartość napięcia akumulatora, aby go nie załatwić na cacy. 12,4 v to rewelacja. Zmierz napięcie rano najlepiej.
Do ładowania najlepiej mieć dedykowany prostownik, który dopilnuje by aku nie stało się kuku ... bo zapewne masz AGMa.
Ja nie mam takowego prostownika, mam zwykły max 15A. Wykorzystuję podczas ładowania dwa multimetry, z których jeden pokazuje mi prąd ładowania (bo ten w prostowniku jakieś bajki pokazuje), a drugi napięcie aku. Pojemność aku dzielę przez 10 i mam prąd (A) ładowania w pierwszym etapie, który ustawiam na prostowniku, ale wg wskazaniania multimetru wpiętego oczywiście szeregowo w obwód ładowania. Drugi multimetr kontroluje mi napięcie ładowania i tu ważne by go pilnować, by w czasie ładowania nie przekroczyło 14,4v - no max 15 krotkotrwale, jak przegapisz , jak będzie w tych 14,4 to obniżasz prąd aby trzymać to napięcie ładowania. Jak dojdziesz do poziomu 1,5A z prądem ładowania to można uznać aku za naładowany, ale dobrze byłoby poładować go jeszcze ze 2h tym 1,5A. Automatyzacji w tym brak, ale jak się nie ma co się lubi....
Warto pilnować też temperatury aku podczas ładowania (45stopni C), ale z moich doświadczeń wynika, że przy sprawnym aku trudno ją przekroczyć. Jak stary, zasiarczony rupieć to wiadomo, że bardziej będzie grzał, ale generalnie zasiarczony to wiadomo gdzie ma swoje miejsce.
Przy powyższym nie widzę powodu by odpinać aku.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka







Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G
2 godziny temu, slr napisał:

Dlatego przed ewentualną wymianą chcę go naładować prostownikiem. Oczywiście na sprawdzenie aku i ładowania też mam zamiar się udać. Tylko nie wiem czy zrobić to przed ładowaniem w domu czy po :)

Zerknij TUTAJ

Nie piszesz, jaką masz ładowarkę. Jeżeli współczesna, elektroniczna z ładowaniem podtrzymującym, to po co się kopać z koniem - nie wypinasz aku. Ładujesz, po czym jedziesz na sprawdzenie pod obciążeniem ... i po takim teście znasz kondycję swojego aku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, slr napisał:

Witam serdecznie

Różne opinie słyszałem o ładowaniu akumulatorów. Przede wszystkim bo tak jak posprawdzałem instrukcję to nie znalazłem na to odpowiedzi... Czy jak ściągnę klemy z akumulatora to po ponownym podłączeniu jakiś specjalny kod czy coś trzeba wprowadzać na radiu czy inne rzeczy? Czy kasują się ustawienia stacji radiowych, podłączonych telefonów po BT,  itd? Mogę też oczywiście akumulator ładować bez rozłączania go ale z tego co wiem chyba powinno się go odłączyć i ładować w cieple ogólnie. Objaw mam taki że teraz jak chłodniejsze dni to po naciśnięciu start potrafi dość długo "startować". Żona do pracy ma krótki dystans zatem przypuszczam że potem nie zdąży się doładować. Temperatura daje mu w kość także. W lato raczej nie było takiego czegoś i odpalał od razu fajnie. Chcę właśnie przed normalną zimą go naładować porządnie bo auto mam od sierpnia ale nic nie wiem jak stary aku w nim jest. Z zewnątrz wygląda na jakiś nowy ale jaką ma sprawność nie wiem. Dlatego przed ewentualną wymianą chcę go naładować prostownikiem. Oczywiście na sprawdzenie aku i ładowania też mam zamiar się udać. Tylko nie wiem czy zrobić to przed ładowaniem w domu czy po :)

X-Trail T32 1.6 DCi

Z racji,że mam teraz podobny problem jak Twój,krótkie dystanse,niedogrzany....wpinam go raz na dwa miechy pod prostownik,elektroniczny.Zrobiłem tak kiedyś raz bo wydawało mi się,że ciut wolniej kręcił i to był strzał w dziesiątkę,prostownik ładował 16h! teraz systemem raz na dwa ładuje około 10-12h.Kiedyś kombinowałem z systemem a'la Duncho,ale teraz mi się już nie chce.

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Andrzej G napisał:

Zerknij TUTAJ

Nie piszesz, jaką masz ładowarkę. Jeżeli współczesna, elektroniczna z ładowaniem podtrzymującym, to po co się kopać z koniem - nie wypinasz aku. Ładujesz, po czym jedziesz na sprawdzenie pod obciążeniem ... i po takim teście znasz kondycję swojego aku

Mam dwa centra mocy u mnie w Katowicach koło domu w promieniu 2 km :) Jutro właśnie mam w planie popołudniem skoczyć do jednego z nich, a od rana w pracy będę ładował elektornicznym prostownikiem aku bez rozpinania klem przez jakieś ~ 7h czyli tyle ile auto w pracy będzie ze mną.

1 godzinę temu, JACKO29 napisał:

Z racji,że mam teraz podobny problem jak Twój,krótkie dystanse,niedogrzany....wpinam go raz na dwa miechy pod prostownik,elektroniczny.Zrobiłem tak kiedyś raz bo wydawało mi się,że ciut wolniej kręcił i to był strzał w dziesiątkę,prostownik ładował 16h! teraz systemem raz na dwa ładuje około 10-12h.Kiedyś kombinowałem z systemem a'la Duncho,ale teraz mi się już nie chce.

 

Jaki masz prostownik jakiej mocy?

Edytowane przez slr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator ładowany w weekend w domu prostownikiem Exide 12/7 (stawiany wyżej niż CTEK MXS 5.0) zatem żaden lidlowy czy biedronkowy wynalazek za 60 zł... Tak naprawdę po skończeniu cyklu ładowania odczekaniu z 30 min podłączony ponownie. Akumulator przeszedł taki proces ładowania 3x. Sam akumulator to Bosch S5 A08 12V 70Ah / 760A Start-Stop AGM z odczytaną datą produkcji listopad 2020 zatem "nowy" (akumulator był w aucie już w momencie zakupu w sierpniu 2021). Akumulator zamontowany do auta w poniedziałek a odpalenie wtorek rano. Temperatura 0-4 stopnie przez dzień, noc. Odpalenie auta raczej bez zmian... kręci dość długo, dzisiaj rano (w środę nie jeżdżone) podobnie i dopiero za drugim razem odpalił. Pytanie teraz w czym może być problem? Auto odpala od strzała jak się rozgrzeje i przejedzie trochę. Po nocy i jak dłużej stoi jak jest zimniej objawy jak wyżej czyli dłużej kręci by odpalić lub dopiero za drugim razem odpala. Przed ładowaniem byłem w centrum mocy i okazało się że akumulator trzyma parametry ale był naładowany w 70%. Po ładowaniu nie byłem z nim jeszcze w centrum mocy na sprawdzeniu prawdę mówiąc. Wątpię że ładowarka nic nie naładowała że są takie same objawy jak przed ładowaniem dlatego tak kombinuje co jeszcze... Ostatecznie chyba pojadę na dniach znowu na sprawdzenie. Może ktoś ma inne pomysły? Rozrusznik może? Auto było przywiezione z Francji na wiosnę 2021. Tam pewnie start/stop nikt nie wyłączał (ja i żona robimy to zaraz po odpaleniu auta) :) Przebieg 170 tyś rocznik 2014 może rozrusznik ma już dość? Pytanie jakie są koszty wymiany / regeneracji ?

PS
Radio i stacje się nie skasowały po wyciągnięciu akumulatora :)

Edytowane przez slr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Że za drugim razem odpala? Mogą być świece żarowe,może być słabe ciśnienie paliwa,może zaworek zwrotny w układzie paliwa nie trzyma ,może,może,....można mnożyć,może....Jak ciepły pali od razu,bo i żarowe nie potrzebne i ciśnienie może być wyższe i zaworek ni puścił z powrotem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G
8 godzin temu, slr napisał:

Przed ładowaniem byłem w centrum mocy i okazało się że akumulator trzyma parametry ale był naładowany w 70%. Po ładowaniu nie byłem z nim jeszcze w centrum mocy na sprawdzeniu prawdę mówiąc.

W takim razie po co prosisz o wskazówki, skoro nie realizujesz poprzednich. Jak Ci niby sprawdzili aku pod obciążeniem, skoro pojechałeś z  nienaładowanym akumulatorem. Żeby szukać głębszych przyczyn, trzeba zacząć od podstaw. No i na słuch chyba też jesteś w stanie określić, jak kręci "na zimno" rozrusznik - czy dziarsko, czy ledwo zipie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, slr napisał:

Odpalenie auta raczej bez zmian... kręci dość długo, dzisiaj rano (w środę nie jeżdżone) podobnie i dopiero za drugim razem odpalił.

 

12 godzin temu, slr napisał:

Auto odpala od strzała jak się rozgrzeje i przejedzie trochę.

Szukał bym przyczyny z tego co napisałeś z instalacją zapłonową lub zasileniem paliwa. Jeśli jest rozgrzany to piszesz że jest ok. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli na zimnym słabo odpala , sprawdż świece żarowe. Jest to prawdopodobne że któraś szwankuje .

Informacja : wymieniamy wszystkie cztery.

Uwaga: można sprawdzić samemu , problemem może być to , że są one niskonapięciowe ( spr napięciem akumulatora, zniszczy je)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można się jeszcze pokusić o zamontowanie na akumulatorze monitora (Battery Monitor BM2) w cenie około 150 zł. Ja mam wpięte takie urządzenie i generalnie jestem z niego zadowolony. Cały czas monitoruje stan akumulatora i gdy od czasu do czasu podłączymy się do niego smartfonem to po Bluetooth przesyła na niego raport. Z tego co pamiętam to urządzenie może przechowywać historię 30 dni. Można na bieżąco sprawdzić jak wygląda stan akumulatora. W trakcie uruchamiania samochodu od razu widać do jakiego poziomu spada napięcie na akumulatorze, a w trakcie jazdy sprawdzić jak działa alternator.

Ja dzięki temu urządzeniu wykryłem problem rejestratora jazdy (kamery). Czasami się dziwiłem dlaczego mam problemy z odpaleniem samochodu, gdy uruchamiałem go raz na tydzień. Okazało się iż rejestrator, który nagrywał otoczenie w trakcie postoju systematycznie rozładowywał akumulator. Codziennie nie było to zauważalne, ale gdy odstawiałem samochód na dłużej to kamera rozładowywała akumulator. Pewnie można to było policzyć z dokumentacji kamery, ale niestety papiery od niej wyrzuciłem zaraz po jej zamontowaniu.

Poniżej zamieszczam taki przykładowy raport z jednego dnia. Na diagramie jest taka czerwona linia, którą można przesuwać i sprawdzać dokładne wartości napięcia na daną chwile w czasie.

Oczywiście nie zastąpi to profesjonalnej wizyty i diagnozy w warsztacie ale wbrew pozorom daje dobry wgląd w układ akumulator-alternator.

812650078_Screenshot_20211212-193120_BatteryMonitor.thumb.jpg.fd64549699cd1b0d858a98d85fa1a400.jpg

 

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie był problem z odpaleniem na zimnym... I też doradzali akumulator... Wymieniłem - nic. Od razu pomysłem o świecach i okazało się że 3 są spalone... Po wymianie świec problem zniknął :) pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Smietan napisał:

U mnie był problem z odpaleniem na zimnym... I też doradzali akumulator... Wymieniłem - nic. Od razu pomysłem o świecach i okazało się że 3 są spalone... Po wymianie świec problem zniknął :) pozdrawiam 

Ale czy miałeś jak ja że na zimnym odpala dłużej albo po drugim naciśnięciu zapłonu ale jak przejechałeś się trochę czyli się rozgrzał i w lato to palił od strzała ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G
4 godziny temu, Smietan napisał:

I też doradzali akumulator... Wymieniłem - nic.

Nie zauważyłem, by ktoś tutaj doradzał kol. slr wymianę akumulatora. Natomiast przy tego typu "dolegliwościach" które opisuje, od czegoś trzeba zacząć. Sprawdzenie aku w "Centrum Mocy" to usługa mało że profesjonalna, to całkowicie darmowa. No ale by to miało sens, trzeba się do nich zgłosić ze świeżo naładowanym akumulatorem o czym wspomniałem na wstępie. Jeżeli tam określą że aku jest sprawny, wtedy można szukać innych przyczyn. W przeciwnym razie będziemy sobie gadali, wróżyli z fusów i nabijali posty, a chyba nie o to chodzi.

Kiedy swego czasu podjechałem do "Centrum Mocy", sprawdzili mi parametry aku, również pod obciążeniem, ładowanie, przemierzyli czy z instalacją jest wszystko cacy. Na koniec dostałem kilka cennych uwag i wydruczek z którym podjechałem do ASO, które tydzień wcześniej rzekomo sprawdziło aku i stwierdziło, że jest cacy. Wymieniali aku błyskawicznie.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znowu podładuje aku do pełna i podjadę na centrum mocy by sprawdzili. Później będę zatem szukał problemu dalej. Dzisiaj po około 24h spoczynku odpalił za 3x a temperatura w nocy była mniejsza bo koło -5. Zatem ewidentnie im chłodniej tym ciężej mu odpalać. Wspomniane wyżej świece, problem z podaniem paliwa. Ewidentnie jak jest chłodniej ma problem. Auto jak np wczoraj przez ~ 1h jeździło z dwoma przerwami pod sklepem to odpalał bez problemu. Oczywiście pierwsze uruchomienie na 2x. Jak był ciepły palił bez zająknięcia. Ewentualnie jak by to miały być świece jaki to może być koszt? Chodzi mi o sam materiał bo robocizna to wiadomo widełki duże :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, slr napisał:

Ale czy miałeś jak ja że na zimnym odpala dłużej albo po drugim naciśnięciu zapłonu ale jak przejechałeś się trochę czyli się rozgrzał i w lato to palił od strzała ?

Miałem identycznie:) ale jak Andrzej wyżej napisał, trzeba sprawdzać wszystko po kolei bo nikt się jasnowidzem nie urodzil:) a koszt świecy to cena kilkudziesięciu złotych...do stówki. Sprawdź np na allegro :)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wracam z informacjami :) Trochę zeszło ale wiedziałem że jednak problemem są świece jak wcześniej też było tutaj doradzane. Dopiero teraz je wymieniłem. Okazało się że z 4 szt 2 szt były do wymiany ale oczywiście by robota miała ręce i nogi wymieniłem 4 szt na nowe. Były NGK i wsadzone też są NGK. Auto pali od strzała :)Temat można uznać za zamknięty :) Dziękuję za wszystkie podpowiedzi.

PS

Koszt wymiany 4 szt 470 zł.

Edytowane przez slr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.12.2021 o 14:18, slr napisał:

Witam serdecznie

Różne opinie słyszałem o ładowaniu akumulatorów. Przede wszystkim bo tak jak posprawdzałem instrukcję to nie znalazłem na to odpowiedzi... Czy jak ściągnę klemy z akumulatora to po ponownym podłączeniu jakiś specjalny kod czy coś trzeba wprowadzać na radiu czy inne rzeczy? Czy kasują się ustawienia stacji radiowych, podłączonych telefonów po BT,  itd? Mogę też oczywiście akumulator ładować bez rozłączania go ale z tego co wiem chyba powinno się go odłączyć i ładować w cieple ogólnie. Objaw mam taki że teraz jak chłodniejsze dni to po naciśnięciu start potrafi dość długo "startować". Żona do pracy ma krótki dystans zatem przypuszczam że potem nie zdąży się doładować. Temperatura daje mu w kość także. W lato raczej nie było takiego czegoś i odpalał od razu fajnie. Chcę właśnie przed normalną zimą go naładować porządnie bo auto mam od sierpnia ale nic nie wiem jak stary aku w nim jest. Z zewnątrz wygląda na jakiś nowy ale jaką ma sprawność nie wiem. Dlatego przed ewentualną wymianą chcę go naładować prostownikiem. Oczywiście na sprawdzenie aku i ładowania też mam zamiar się udać. Tylko nie wiem czy zrobić to przed ładowaniem w domu czy po :)

X-Trail T32 1.6 DCi

Jednak zdecydowałem się na założenie oporników,jazda wkoło komina załatwia jednak akumulator.Czwartkowe odpalenie dało mi do myślenia,bo po wejściu na wyświetlaczu pojawiło się napięcie...11.8V! Wynalazek załączony  poranne napięcie wróciło do normy 12.4V Tu jest cały opis,ostatni post.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak zdecydowałem się na założenie oporników,jazda wkoło komina załatwia jednak akumulator.Czwartkowe odpalenie dało mi do myślenia,bo po wejściu na wyświetlaczu pojawiło się napięcie...11.8V! Wynalazek załączony  poranne napięcie wróciło do normy 12.4V Tu jest cały opis,ostatni post.
 
Dobry patent, jeżdżę z taką przeróbka od dwóch lat i jest ok. Akumulator po instalacji przeróbki ładowałem inteligentnym prostownikiem tylko raz i nie odpinając klem (jak zawsze wczesniej). Ładowałem dlatego, ponieważ podłączony na stałym plusie radioandroid Dasaita zostawiłem włączony na noc z włączonym netflix em. Akumulator dedykowany EBF pożegnałem dawno temu i kupilem zwykły z racji że start stop mam automatycznie wyłączony po 5 sekundach od włączenia zapłonu (modul od@Robert_B - dziękuję).

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to Piter grubo pojechałeś z wynalazkami Nissana :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Bawię się w odkrywanie nowych parametrów, które serwuje darmowy program CarScanner i w kwestii akumulatora jestem także mocno zaskoczony (potrafi pokazać zapłony, stuki, podciśnienia/ciśnienia kolektora, turbo, paliwa, klimy, napięcia sond lambda, także stopień podgrzewania, korekty paliwa, przesunięcia faz na wałkach rozrządu - za chwilę będę ekspertem w diagnozowaniu).

Mamy odczyt napięcia (u mnie 14.3V) i prądu ładowania (u mnie 1-4A), poziomu naładowania (u mnie 86%) i temperatury akumulatora (u mnie ok. 30 stopni przy otoczeniu 15 stopni).
Jest też obciążenie alternatora (u mnie ok. 30-40%).

Do wykresów zapraszam na wątek stricte o prądzie ładowania.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...