Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

qq J10 2.0PB/LPG mała dłubaninka


DINO
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Przyszedł czas na regulację zaworów a, że auto porobione i raczej zostanie w domku to padło na remoncik, przebieg ponad 250tkm w tym ponad 70tkm na LPG, czyli już zarobione na koszty, zaczął łykać olej powyżej 140km/h nieraz tracił moc nieraz jechał OK, czyli nie ma co się zastanawiać i trzeba wywalać silnik z auta, cały napęd wychodzi górą, nie ma konieczności zwalać ławy (sanek), wstępny pomiar luzów wykazał praktycznie 0.15 na każdym zaworze w 1 i 4 cylindrze, tam gdzie ciśnienie było najmniejsze, można by było wymienić szklanki ale po co do tego wracać za jakiś czas. Wstępnie pokupowane części ale pewnie dojdzie wariator faz i rozrząd bo za duży luz jest na kole 

20211204_162028.jpg

20211204_151809.jpg

20211204_151759.jpg

20211113_120652.jpg

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tak jakoś mi się zachciało :D auto porobione to szkoda oddawać a do tego ślubna wreszcie je polubiła i zaczęła jeździć :D bo to w sumie dla niej kupione 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciebie też tak z opóźnieniem polubiła, bo moja odwrotnie

Wysłane z mojego SM-A528B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, manix napisał:

Ciebie też tak z opóźnieniem polubiła, bo moja odwrotnie emoji14.png


 

trochę jej to zajęło :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktoś już tu grzebał, bo znaki się nie schodzą 

20211206_175823.jpg

do tego jakiś żabojad musiał sobie coś zaznaczyć, czyli MR20DE to już nie całkowicie  japońska konstrukcja, 20211206_175017.jpg

ehhh komu ten SR20DE przeszkadzał :(

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Benzynki były jeszcze japońskie z tamtego okresu, tylko traktory francuskie... podobno... :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.12.2021 o 17:48, DINO napisał:

dojdzie wariator faz i rozrząd bo za duży luz jest na kole 

Wydawał rozrząd jakieś dzięki? Hałasował na zimnym?

 

W dniu 6.12.2021 o 21:48, DINO napisał:

ktoś już tu grzebał, bo znaki się nie schodzą

U mnie to samo, hmm pewnie wałki wyciągał, rozpinał rozrząd... może luzy były ustawiane.

Edytowane przez marcintju
literówka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, marcintju napisał:

Wydawał rozrząd jakieś dzięki? Hałasował na zimnym?

 

wariator okazał się OK

5 godzin temu, marcintju napisał:

U mnie to samo, hmm pewnie wałki wyciągał, rozpinał rozrząd... może luzy były ustawiane.

tego łańcucha do wałków nie trzeba ściągać 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierścienie olejowe stały :D

20211209_184806.jpg20211209_184813.jpg20211209_184817.jpg20211209_184820.jpg

wleciały do nafty na noc

nagar na tłokach mówi sam za siebie :D 

20211209_183835.jpg20211209_183856.jpg

tylko pierwszy jakoś wyglądał 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kopcił? Ile brał oleju?

Będziesz honował cylindry? 

Wymieniasz panewki?

 

Edytowane przez marcintju
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, marcintju napisał:

Kopcił? Ile brał oleju?

nie kopcił, a przynajmniej nei widziałem

oleju brał w zależności od stylu jazdy :D ale okazało się, ze coraz więcej, dlatego miedzy innymi taka zabawa

4 godziny temu, marcintju napisał:

Będziesz honował cylindry? 

tak, inaczej robota bez sensu

4 godziny temu, marcintju napisał:

Wymieniasz panewki?

tak i pierścienie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, DINO napisał:

tak, inaczej robota bez sensu

Dokładnie :)

Sam się przemierzam do remontu, przebieg 240km w tym 50kkm na lpg. 

Wciąga około 2l/10000km, nie kopci.

Głowicę oddam do zrobienia, pójdą nowe pierścienie, panewki + honowanie, być może rozrząd też zmienię.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, marcintju napisał:

być może rozrząd też zmienię.

też nad tym myślałem ale łańcuch wygląda OK i szkoda kasy wydawać,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

głowica wróciła z robótek :D koszt 900zł :) czyli nie ma dramatu

20211210_190600.jpg

 

kiedyś były jakieś rozważania na temat dwóch termostatów w tym silniku, jest to prawdą, jeden jest koło pompy wodnej w bloku silnika

20211210_190614.jpg20211210_190624.jpg

 

drugi termostat jest w głowicy 

20211210_190650.jpg

20211210_190634.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okazało się, że chłodnice niby OK ale nie wyglądają najlepiej 

20211214_191444.jpg

20211214_191514.jpg

to wlecą nowe aby za jakiś czas nie wracać do tematu :D dodatkowy koszt 800zł za dwie czyli nie ma dramatu :D 

20211214_191504.jpg20211214_191447.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na szrotexie zrobisz biznes ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tłoki poczyszczone i powkładane na miejsce :D

20211218_130121.jpg20211218_130129.jpg20211218_131605.jpg

 

głowica i rozrząd poskładany 

20211218_154525.jpg20211218_154531.jpg20211218_185048.jpg

no i wisienka na torcie :D jakby ktoś robił to ori w serwisie takie oringi to koszt około 100zł za sztukę :D jeden idzie do pokrywy rozrządu a drugi w obudowę pompy olejowej 

20211218_143036.jpg

  • Like 1
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, DINO napisał:

w serwisie takie oringi to koszt około 100zł za sztukę

Niezła marża na towar warty 50 groszy za sztukę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytałem w serwisie o uszczelniacze porywy zaworów te co uszczelniają tulejki od świec zapłonowych.

Jeden 143zł, a trzeba 4 sztuki :D .

W agromie dostanie za 2/3zł :P .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moje kosztowały po 80gr no i trzeba pamiętać, ze to silikony i musiałem czekać 2 dni :D

było podejrzenie, że to qwadringi bo ten pomarańczowy był jakoś dziwnie kwadratowa i może dlatego taki koszt ale po numerze i zdjęciu wyglądało na normalne oringi, no zobaczymy w razie czego znowu silnik z auta wyleci :D bo rozpinanie rozrządu w aucie to dramat 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

QQ już wyjechało, nic nie puka nie stuka jedzie do przodu do tyłu, czyli chyba wyszło OK :D

małe podsumowanie kosztów:

głowica 900

uszczelki, płyny, oleje, filtry, zimeringi - 900zł

chłodnice to koszt dodatkowy na zasadzie, nie trzeba ale jak już jest wyjęte a i tak wyglądają jak wyglądają to można zmienić :D 800zł

łożysko alternatora 32zł bo jak jest na wierzchu to trzeba przejrzeć 

czyli mamy: 1800 remont silnika + koszty dodatkowe 832zł co daje razem 2632zł czyli znośnie 

wiadomo, ze praca własna nie jest liczona :) do tego pewnie coś tam przyszło po drodze jak np. dirko ale to już pomijalne bo i tak się kupuje do warsztatu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...