Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Błąd C1145 (ABS i ESP) jak to naprawić.


bambusje
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Niedawno kupiłem Nissan X-TRAIL T31 (2013R) i mam problem z ABS i ESP. Auto ma 110 tys przebiegu. Auto po odpaleniu i przejechaniu niewielkiego dystansu (0,5 ÷ 2 km) zapala wcześniej wspomniane kontrolki i przestają działać te systemy. Zauważyłem że kontrolki zapalają się głównie przy pokonywaniu nawet niewielkich zakrętów i sporadycznie na prostej. Po zgaszeniu i odpaleniu auta kontrolki gasną. W pierwszej kolejności podejrzewałem czujniki ABS ale po podpięciu do komputera u znajomego wyskoczył błąd C1145 z mało zrozumiałym opisem. Diagnoza była jakimś uniwersalnym programem. Nie da się skasować tego błędu z poziomu w/w komputera kolegi. Czujniki ABS na 99% są ok. Podejrzewam czujnik skrętu w kolumnie kierowniczej ale gdyby to był ten czujnik to na kamerze cofania nie działały by linie skrętne.

Proszę o pomoc i informację co mam wymienić żeby usunąć tą awarię. Nie wierzę w teorie o tym że przyczyną mogą być nie równo zużyte opony (na przedniej osi ładne roczne opony zimowe a na tylnej osi też zimówki ale już do wymiany).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wygląda na problem czujnika ESP (G Sensor 47930-JG200), który używany można zakupić w cenie około 10-30 zł.

Być może sam sensor jest walnięty, albo ma gdzieś problemy na stykach złącza.

Tu masz to opisane

https://zinref.ru/avtomobili/Nissan/011_10_00_Nissan_X-Trail_T32_Service_Manual_ENGLISH/165.htm

Pobierz sobie pełną serwisówkę do T31, poszukaj w niej dokumentu BRC.pdf. Znajdziesz tam opis problemu C1145.

Serwisówka kiedyś była dostępna u kolegów https://www.nissanclub.cz

Jak rozwiążesz problem to proszę daj info co było jego przyczyną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za szybką odpowiedź. Dzisiaj zamówiłem ten czujniczek. Jak go wymienię to dam znać czy coś pomogło. Jest tylko jeden kłopot. Nie wiem gdzie jest zamontowany w aucie. Z tej grafiki wnioskuję że znajdę go w okolicach wajchy od ręcznego. Czy dobrze wnioskuję?ANTI SKID CONTROL

https://partsouq.com/en/catalog/genuine/unit?c=Nissan&ssd=%24*KwEYLD0gUkF5QH16SHYxCkBUdHNtHBMeHw0eCE5rVw9eCRYMMF9NCEZLTggRdww7XzxXVVlETmtXDB4UBQgRHhUaBw5DFB5DEAlkDwYJWU1RR0MeHBpsChscHFEAH1xCSG1RCUVaUUdDfGJiDwYJRV1RR0NgZR15aWV4HUIoUR4bFBUfHA4CURgACBF3cFcAAAAAjiYKMA%24&vid=0&cid=8&uid=111545&q=JN1TCNT31U0408857

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem ten czujnik między fotelami pod podłokietnikiem obok hamulca ręcznego.

1639258747227.thumb.jpg.0d5902a6c292076e9a8157caeddde5da.jpg

Wymieniłem go na inną używkę i niestety nic to nie pomogło. Objawy bez zmian. Zawsze istnieje prawdopodobieństwo że ten czujnik który kupiłem może być popsuty ponieważ kupiłem używkę za 20zł a nie nowy za 140zł. A może trzeba jakoś zaadaptować w kompie ten "nowy" czujnik.

W międzyczasie potrzebowałem przewieźć większą ilość ładunku i załadowałem auto z przyczepką (ok 130 kg do bagażnika z rozłożonymi siedzeniami i na przyczepkę ok 400kg). Ku mojemu zdziwieniu błąd podczas całej przejażdżki (ok 40 km) nie wystąpił. W drodze powrotnej na pusto również. Już miałem nadzieję że nastąpiło jakieś cudowne ozdrowienie ale po rozładowaniu i odpięciu przyczepki błąd powrócił.

Co dalej robić? Spróbować z nowym czujnikiem? Czy może wina tkwi gdzieś indziej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowego na razie nie kupuj bo szkoda wywalać kasy. Posprawdzaj styki przy czujniku (w szczególności masę) a także styki z drugiej strony wiązki, bo serwisówka (jeśli ją czytałeś) jawnie wskazuje na właśnie taką diagnozę.

Możesz także odkręcić czujnik (ale go nie odpinać), uruchomić samochód i odbyć jazdę i w trakcie jazdy pozmieniać jego położenie. Jeśli będziesz jechał prosto, a go przechylisz to moim zdaniem układ ESP powinien wykryć zmianę przeciążenia i się załączyć. Tak mniemam - w końcu to czujnik przeciążenia więc powinien zareagować na zmianę położenia  pion-poziom. Jeśli zareaguje to niejako potwierdzisz, że czujnik działa prawidłowo. Ale do tej zabawy zabierz pasażera, żeby to on zmieniał położenie czujnika a ty się skup na jeździe bo nie wiadomo jak samochód zareaguje i czym Ciebie zaskoczy.

 

Jest jeszcze opcja pojeżdżenia samochodem z wyłączonym przełącznikiem ESP. W T30 była możliwość wyłączenia ESP przyciskiem. W T31 tez chyba jest, ale nie jestem pewien bo nie mam dostępu do tego samochodu. Teoretycznie jeśli wyłączysz ESP, to wyłączysz ten czujnik, więc powinien zniknąć błąd C1145. Nie jest to oczywiście rozwiązanie docelowe, ale jakaś droga do weryfikacja czy to ten element jest problemem.

 

 

No i jeszcze zostaje problem który dopiero zauważyłem z pierwszego posta.

Cytat

Nie wierzę w teorie o tym że przyczyną mogą być nie równo zużyte opony (na przedniej osi ładne roczne opony zimowe a na tylnej osi też zimówki ale już do wymiany).

Już nie wspomnę o tym że przy tej konfiguracji masz te koła źle założone. Lepsze (z lepszym bieżnikiem), na zimę powinny być z tyłu. W twojej konfiguracji przy mocniejszym hamowaniu istnieje ryzyko że tył straci przyczepność i podczas hamowania w zakręcie Ciebie obróci. Sam miałem takie zdarzenie i wiem o czym piszę. Tyle tylko, że ja nie miałem w tamtym aucie ESP, które tu może Ciebie uratować. 

Jak wspominasz na przodzie masz inny komplet opon niż na tyle. Z tego co pamiętam to nowe opony zimowe mają bieżnik wyższy niż 8 mm, a nadające się do wymiany zimówki około 4 mm. Czyli teoretycznie różnica wychodzi w średnicy wynosi 8 mm. Przy standardowym rozmiarze opon 215/65R16 różnica w obwodach tych opon wynosi ponad 1% (przy założeniu że wszystkie cztery są tego samego producenta, jeśli innego, to różnica może być większa). Dodatkowo masz napęd na 4 koła więc może być wykazywany poślizg międzyosiowy. Te różnice nie mają wpływu na ABS, ale na złączanie się ESP, a w szczególności tylnego napędu już mogą mieć wpływ. W takiej konfiguracji wyłącz napęd AUTO/4WD (4x4) i przejdź na tryb 2WD. Pojeździj trochę na 2WD i zobacz czy nadal jest problem z błędem C1145.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuje zrobić z tymi czujnikami tak jak piszesz ale niestety będzie to możliwe dopiero we wtorek wieczorem. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Do tego czasu przerzucam na 2WD z odłączonym ręcznie ESP i zobaczymy co będzie. Może tym razem nie zaliczę rowu jak ostatnio ?

W sprawie opon to i tak zamierzam zmienić te ogumienie ponieważ te mniej zużyte to jakieś Zeetex a te słabe to Yokohama (kumulacja fest). Oba modele o praktycznie identycznym wzorze bieżnika jednak różnica zużycia znaczna.

 

Edytowane przez bambusje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat dotyczy problemu C1145 i przy nim pozostańmy.

O oponach jest wiele innych wątków i proszę tam się przenieś z dyskusją.

Podstawowa zasada forum to taka że w jednym wątku poruszamy jeden temat.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, bambusje napisał:

Do tego czasu przerzucam na 2WD z odłączonym ręcznie ESP i zobaczymy co będzie.

Jak napisano tak zrobiono. Dziś w drodze do pracy na 2WD i bez ESP przy prędkości powyżej 30km/h na rondzie delikatny uślizg boczny przodu i kontrolki od ABS i trakcji znów się zapaliły.

Wyłączenie ESP z przycisku chyba nie odcina go zupełnie bo przy ruszaniu na śliskiej nawierzchni nie pozwala "spalić gumy".

P.S. Za temat opon przepraszam - już przerzucony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany. Okazało się że czujnik o którym wcześniej pisaliśmy jest źle zamontowany. Razem z podstawką był obrócony o 180°. Na czujniku jest strzałka która wskazuje kierunek jazdy a u mnie była skierowana w przeciwną stronę. gkowal dziękuję za na kierowanie mnie na trop i wskazanie z którym czujnikiem jest problem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam wszystkich forumowiczów . Mam podobny problem ze świecącymi się kontrolkami . U mnie po krótkiej jeździe zapalają się tylko kontrolki ASP OFF i kontrola trakcji. Gdy samochód chwilę pojeździ i się rozgrzeje kontrolki zapalają się ale  niekiedy po zatrzymaniu , wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu problem znika innym razem ,przy takiej  próbie  włączają się już po przekręceniu kluczyka a przed samym uruchomieniem silnika .

 Po zdemontowaniu sensora (czujnika obok dźwigni  hamulca ręcznego) i obrocie w kierunku odwrotnym do kierunku jazdy ,zaznaczę że  na postoju przy zapalonym silniku , dodatkowo zapalała się kontrolka ABS co przy normalnym użytkowaniu nie miało miejsca.  

Właśnie zakupiłem czujnik (G Sensor 47930-JG200) wymienię jak dojdzie to jest po 05,01,2022 jeżeli to nie pomoże to nie wiem gdzie szukać przyczyny . 

Pytanie -czy może być jeszcze jakaś przyczyna zapalania się tych kontrolek ?

Pozdrawiam .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie jestem pewny ale wydaje mi się że tak, Mechanik miał jakąś trudność z interpretacją. Sprawdzaliśmy ale były tam też inne wskazania m.in. temperatury i rozmowa zeszła na ten temat. Upewnię się i wrócę do tematu jak tylko się dowiem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wszystko wskazuje na to że przyczyną zapalających się kontrolek w moim przypadku był słabo naładowany akumulator. Samochód jeździł na krótkich dystansach i w pewnym momencie do palących się już prawie ciągle wyżej wymienionych  kontrolek dołączył wskaźnik temperatury płynu chłodniczego i też zaczął szwankować . Gdy samochód pewnego dnia nie odpalił na mrozie i został solidnie naładowany wszystko ustąpiło . Przejechałem już około 500 km i jest w porządku. Nie sprawdzałem już drugi raz kodu błędu więc nie mogę na 100% potwierdzić że to błąd C1145 puki co wszystko dział . Dodam że czujnik (G sensor ) został oryginalny , nie wymieniałem mimo że zakupiłem używany , przesmarowałem tylko styki wtyczki , wyczyściłem i przesmarowałem tez klemy akumulatora.

 (jeżeli moje wpisy  nie w temacie to przepraszam - można przenieść lub skasować ) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe że tak było. Generalnie tam gdzie są czujniki elektryczne, serwisówka w pierwszym kroku podpowiada sprawdzenie konektorów i ewentualnie masy. Bo tu mogą pojawiać się dodatkowe spadki napięć które wpływają na pracę czujników. A tu był spadek na głównym zasilaniu więc wszystko zaczęło się sypać :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Powiem wam, że ja nie tak dawno mialem spory problem z p0421. Na całe szczęście, żyjemy w XXI wieku i każdy problem da się rozwiązać. A rozwiazanie tego problemu jest opisane na tej stronie: https://autobezpieczniki.pl/blad-p0421-jak-naprawic/ Zostawiam wam namiar, bo pewnie was to zainteresuje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...