skycruiser Opublikowano 16 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2022 (edytowane) Od jakiegoś czasu po wyżej 2000 obrotów przy włączaniu turbiny dobiegał świst pod maską tak jakby nieszczelność w układzie dolotowym lub wydechowym. Do tego był odczuwalny nieznaczny spadek mocy i auto nie wkręcało się na obroty jak wcześniej. Pierwsze obawy sugerowały że coś z turbiną, jakaś nieszczelność. Zacząłem rozkminkę co i jak. Dostrzegłem nieznaczny wyciek oleju w okolicy wlewu oleju. Myślałem że przez nieszczelność korka olej wydostaje się na zewnątrz. Maska silnika była zaolejona w okolicy korka wlewu oleju. Po wyczyszczeniu wszystkiego doszczelnieniu korka i przeglądu rury turbo i dolotu intercoolera kontynuowałem eksploatację autka. Niestety gwizd się nasilał a moc spadała i ponownie ślady rozbryzganego oleju silnikowego w okolicy wlewu. Po wnikliwym przeglądzie wszystkiego co mogło dawać takie objawy okazało się że dolot powietrza do przepustnicy ma niewidoczne pękniecie i dopiero po lekkim odchyleniu ujawnia się w całej krasie. Koszt używanej części nie był wielki więc po wymianie autko dalej śmiga. Zastanawia mnie jednak ten olej w układzie dolotowym powietrza. Słyszałem że to normalne ale czy to nie świadczy o złym działaniu odmy. Niewielką ilość oleju zauważyłem również w dolocie powietrza do turbiny. Edytowane 16 Stycznia 2022 przez skycruiser Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eryk93 Opublikowano 17 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2022 (edytowane) Osobiście stawiałbym na turbinę, świszczenie + olej, spadek mocy, to jedne z objawów Edytowane 17 Stycznia 2022 przez eryk93 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.