Bartazz Opublikowano 23 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2022 (edytowane) Witam serdecznie. Proszę o pomoc. Mam takie trzy błędy. Doczytałem że ktoś w scenicu III miał takie błędy i były to grzałki nurkowe tylko nie wiem jak to ugryźć w nissanie. Zauważyłem, że auto dłużej się nagrzewa, ponieważ przy obecnych temperaturach poniżej 5 stopni powinny mi się one załączać ale już nie martwi mnie nawet te dłuższe nagrzewanie płynu chłodniczego i być może przez to większe spalanie, tylko martwi, że mogą one mieć związek z nie wypalaniem dpf (grzałki nurkowe podczas wypalania dpf się załączają) i teraz nie wiem jak mam to nie sprawne czy ma to związek z dpf? W ostatnim czasie (auto przez jakies 3 tygodnie robilo tylko bardzo krótkie dystanse w mieście) pojawił mi się komunikat start stop fault i później żółty check silnika. Błąd P242F i P2002. Pojechałem na trasę 80km (w tym pierwsze 40km były bez żółtego checka z samym komunikatem o błędzie start stop, check żółty zapalił się dopiero po 40km) i to nic nie dało. Parametry miałem 36,73g sadzy z ciśnieniem różnicowym 51hPa z temperatura dochodzącą do 250 stopni. Co zrobiłem? Wykasowałem błąd i pojechałem na krótką 10km przejażdżkę 3 bieg tak 3.000 obrotow i juz po 2km zauważyłem ze temperatura dpf rośnie do nawet 620 stopni i sadza spada. Po 10km spadła do 0,15g i temperatura 169 stopni. (Obecnie po jednym dniu jazdy po mieście jakieś 15km krótkie odcinki mam 2,63g sadzy) Stąd moje pytanie, dlaczego nie wypalił się jak jechałem tą trasę 80km tylko na tej krótkiej 10km? Czy te błędy grzałek nurkowych mają wpływ na załączenie procesu wypalania? Auto użytkuje głównie żona po mieście. W związku, że zrobiłem sobie te monitorowanie dpfa, przy jakiej wartości sadzy w gramach, zabierać auto na trasę? Żeby nie czekać na błąd start stop? Od 30g sadzy załączy się wypalanie? Bo błąd podobno wyskakuje od 35g zapełnienia. Chyba, że te właśnie wcześniej wspomniane przeze mnie grzałki nurkowe mogą blokować mi to wypalanie? Dziękuję za zainteresowanie tematem. Edytowane 23 Stycznia 2022 przez Bartazz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 23 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2022 Poczytałem trochę serwisówki na ten temat i wychodzi na to że to jest kolejny badziew związany z wypalaniem DFP'a. To co było w T30 i T31 to jest jakiś pikuś przy rozwiązaniu z T32. Wygląda na to iż w T32 dołożyli dodatkowe grzałki w obwodzie chłodzącym silnika, aby układ szybciej osiągał temperaturę roboczą. Dodatkowo w trakcie wypalania DPF'a potrzeba bardziej rozgrzanego silnika aby temperatura spalin przekroczyła próg wypalania więc ECM dodatkowo podgrzewa płyn w układzie chłodzenia. Tak w skrócie zrozumiałem serwisówkę, a tu jest orginał tego opisu Cytat Thermoplunger The thermoplunger is installed to the engine coolant line and directly warms up engine coolant. ECM transmits a thermoplunger operating signal to the thermoplunger control unit when engine coolant temperature is low. The thermoplunger control unit applies power to the thermoplunger according to the received signal and warms up engine coolant. In addition, ECM activates the thermoplunger during DPF (Diesel Particulate Filter) regeneration and increases electric load for get more engine load to perform normal DPF regeneration. ECM controls thermoplunger based on the following information. • Engine coolant temperature • Battery voltage • Engine speed • Alternator load No i te błędy (P1641 P1642 P1643) wskazują na jakieś problemy elektryczne związane z tym podgrzewaczem. Głównie trzeba sprawdzić wszystkie złączki od Thermoplunger'a do ECM'a, oraz rezystancją pomiędzy stykiem nr 1 a masą która powinna wynosić 608 ± 61 mΩ. Samo urządzenie powinno być wpięte w obwód cyrkulacji płynu chłodzącego gdzieś między silnikiem a nagrzewnicą powietrza wewnątrz auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartazz Opublikowano 24 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2022 Bardzo dziękuję gkowal za odpowiedź w temacie i za poświęcony czas. Czyli z tego co przesłałeś wynika: ECM aktywuje grzałki nurkowe podczas regeneracji filtra cząstek stałych DPF (Diesel Particulate Filter) i zwiększa obciążenie elektryczne, aby uzyskać większe obciążenie silnika w celu wykonania normalnej regeneracji DPF. Tzn. Jak robimy krótkie odcinki po mieście, z powodu niesprawnych grzałek, auto dłużej się nagrzewa, więcej pali i podczas próby wypalenia dpf, grzałki nie załączą się. Dlatego to jest dla mnie dziwne bo nie ma obciążenia przy wypalaniu. Dlaczego w takim razie, mimo awarii i błędów p1641 p164 p1643 podczas ostatniej 10km trasy, dpf mi się wypalił a wcześniej z błędem start stop fault z trasy 80km nie chciał. Chyba, że to teraz żyję własnym życiem lub ta awaria grzałek nie ma wpływu na załączenie procesu wypalania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 24 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2022 Błąd start stop fault świadczy o jakichś niedomaganiach systemu elektrycznego. Błąd tego typu w ECU może mieć wyższy priorytet i blokować wypalanie DPF, tym bardziej że to podgrzewanie jest elektryczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartazz Opublikowano 24 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2022 (edytowane) Czyli przy błędach P242F i P2002 jakie miałem, proces wypalania nie nastąpi. Tak naprawdę przy tych błędach grzałek P1641, P1642, P1643 jakbym nie zczytał błędów, to nawet nie miałbym pojęcia, że jest jakaś awaria, bo samochód na liczniku nie wyrzuca żadnego komunikatu i pracuje wzorowo. Na tą chwilę nie mam czasu zająć się tymi grzałkami i auto na codzień jest mocno potrzebne, wiec pojeździmy nim trochę jeszcze. Będę obserwował zapełnienie filtra i jak będzie wynosić 30g to pojadę w trasę. Zdam relacje. Dzięki i pozdrawiam Edytowane 24 Stycznia 2022 przez Bartazz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 24 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2022 Zapomniałem dodać, że to wszystko co opisałem w zakresie błędów (P1641 P1642 P1643) dotyczy silnika R9M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Esio1313 Opublikowano 27 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2022 Hi, Sprawdzone u mnie, Dpf wypala sie przy 14-15 g I to wtedy kiedy silnik jest dobrze rozgrzany. Wtedy trasa I tak OK 15-20km. Wypalanie nie uruchomi sie jesli nie ma pretkosci odpowiedniej. Grzalki tylko dzialaja gdy temp na zewnatrz ok 3C I odpalam zimny silnik. Podczas Wypalanie nie grzeja. Sprawdzone osobiscie porzez doprowadzenie wiazki kabli z ledami bezposrednio pod licznik. Diagram z wypalania w mojim innym poscie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 28 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2022 Dpf najlepiej ,najszybciej i najdokladniej wypala sie na postoju auta a nie w czasie jazdy ,bo wtedy własnie osiaga najwyzsza temperature. Zreszta tak dokladnie przeprowadzane jest wpylanie serwisowe filtra dpf. 20 godzin temu, Esio1313 napisał: Hi, Sprawdzone u mnie, Dpf wypala sie przy 14-15 g I to wtedy kiedy silnik jest dobrze rozgrzany. Wtedy trasa I tak OK 15-20km. Wypalanie nie uruchomi sie jesli nie ma pretkosci odpowiedniej. Grzalki tylko dzialaja gdy temp na zewnatrz ok 3C I odpalam zimny silnik. Podczas Wypalanie nie grzeja. Sprawdzone osobiscie porzez doprowadzenie wiazki kabli z ledami bezposrednio pod licznik. Diagram z wypalania w mojim innym poscie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.